Yüksek gerilim direkleri...

sn. moonday


Resimde ok ile gösterdiğiniz Damper'dir yani titreşim amortisörü.Peki görevi nedir?

Görevi:İletkenlerin direk izolatörlerine bağlantıları askı veya gergi klempleriyle yapılır.Damper bu klemplerin önüne ve arkasına 1.5 damper boyu açıklıkta tutturulur.E.İ.H.'nın rüzgarlardan ve dinamik kuvvetlerden dolayı meydana gelen düşey salınımları sönümler.Direk tespit noktası bu salınımlardan korunmuş olur. Ayrıca iletken damarlarının hasarlanması ve iletken kopmalarının önlenmeside sağlanmış olur.Ağırlıkları ve ebatları iletken cinsine, iki direk arası açıklığa ve coğrafi yapıya bağlıdır.

Kolay Gelsin..
Saygılarımla...
 
bana acaba şu konularda yardımcı olurmusunuz.ben de yüksek gerilim ehliyeti sınavına girdim sınavları verdim.Artık sadece bi sözlü kaldı. Bazı sözlü sorularında sıkıntılıyım bana yardımcı olan arkadaşlardan da allah razı olsun olmayandan da............ işte sorular:
1:Ana kumanda odasında vibrasyon yazıcılarını kontrolü
2:Ana kumanda odasında invertör ve redresör panosunun kontrolü
3:Ana kumanda odasında alarm panosunun kontrolü
4:Ana kumanda odasında soğutma suyu devresinin kontrolü
5:Ana kumanda odasında drenaj suyu ve basınçlı hava sistemi panosunun kontrolü
6:Ana kumanda odasında havalandırma ile ilgili panonun kontrolü
7:Ana kumanda odasında değerlerin kontrolü ve değer föylerine yazılması
8:ünite kumanda odasından üniteye ait değerlerin kontrolü ve değer föylerine yazılması
Bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.eğer bu konuların cevaplarını biliyorsanız ******@mynet.com adresinede göndere bilirsiniz teşekkürler.......
arkadaşlar bi zahmet bana bu kaonularda yardımcı olursanız çok sevinirim biraz aceleeeeee........
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba
öncellikle türkiye enterkonnekte sistemde cogunlukla kullandıgımız 380 , 154 , 34.5 kV 'tur. Tabi bunun yanında Orta gerilimde 6.3 kV ve 15.8 kV da kullanılan yerler vardır. ama cogunlukla orta gerilimde 34.5 kV. kullanılır.
Yüksek gerilim direklerinin en üstünde koruma iletkeni olurki bu iletken celikten yapılı olup enerjisiz olur. 380 ve 154 kV direklerin hepsinde vardır. Orta gerilim direklerinde kullanılmaz. Eger iletkenler cift bandıl yani iki yada 3 iletken spacer ile baglantılıysa bu büyük cogunlukla 380 kV direklerdir. Zaten direklerin yapı olarak bakıldıgında hangi kV da oldugunu anlayabilirsiniz.
 
evet arkadaşlar güzel şeyler paylaşıyoruz bu atlama mesafesi ile ilgili yaşadığım ve yaptığımız şeyleri anlatıttığım zaman siz karar verin izolatörlerde vhd 35 vks izalatörlerde tek kıvrımında bile cok bagladık hala da öyle devam ediyor izolatör olmuyor ve bağlıyoruz tek kıvrım bile olsa ve tutuyor atlama yapmıyor yaşanmış ve yapılmış bilgilerinize
 
Mesafeler konusunda şu konuları karıştırmamak gerekiyor.
Atlama mesafesi, yaklaşma mesafesi, emniyetli çalışma mesafesi.
Kuvvetli Akım yönetmeliğinde hatlara yakın tesislerle ilgili açıklamalar var.
Örnek olarak atlama mesafesi 20 cm. olan bir sistemde yaklaşma mesafesi 1,5-2 metredir.
Mesnet izolatörlü hatlarda ayırmak zor olabilir. Ancak zincir izolatörlü hatlarda her bir parçayı 15 000 volt olarak hesap ederseniz hattın gerilimi hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Örnek : 15 800 v.luk hatlarda iki eleman, 34 500 v.luk hatlarda askılarda üç gergilerde dört eleman, 154 000 v.luk hatlarda onbir eleman kullanılır. Kullanılan eleman sayısı yirimden fazla ise (27-28 gibi) bilin ki 380 000 voltluk bir enerji iletim hattıdır.
Yüksek gerlimli (154 kv.-380 kv.) hatlarda her faz iletkeni de ikili üçlü demetler halinde çekilir.
Başarılar. Sağlıkla kalın.
 
Geçit İzolatörü Tasarımı Projemde bana yardımcı olabilecek döküman veya bilgisi olan arkadaşlar )

Ayrıca hesaplamalarda FEMM(Finite Element Method Magnetics) programını kullanmam gerekiyor.

FEMM'i de sıfırdan öğrenicem. Elinizde bana yardımcı olacağını düşündüğünüz bilgi ve belgeler vardır diye umuyorum.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...
 
Son düzenleme:
380 kv için iki veya üçlü bandıl diyorsunuz peki 154 de? 154 de kullanilmasina gerek kalmiyor mu? sebebi nedir öyleyse...saygılarimla...
 
Bence de yapılmamalı. Hemfikiriz. Ama maalesef, can güvenliğini hiçe sayarak yapanı gördüm.

enerji altında nasıl yaglama yapacak ben anlamadım. yaglama yapılmadan önce bıcak diye tabir edilen kontakların yerine oturup oturmadıgına bakılır. bunun içinde seksiyoneri 2 3 defa ac kapa yapmak gerekir. buraya kadar tamam enerjiyi kesmene gerek yok. tmş. yi acarsın yük kalmaz üzerinde ac kapa yaparsın. gresi nasıl süreceksin kontaklara peki, ıstankanın ucuna gres sürüp uzaktan dogrumu kontaklara gres sürüyosunuz. ilginç geldi.. bıcaklarda nasıl oynama yapıyosunuz o zaman..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…