Yüksek Gerilim Manevrası

noil

Üye
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
35
Puanları
1
Yaş
40
Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.

1- 9263-9265 nolu kublaj ayırıcıları kapatılır.
2- Güç transformatörlerinin paralel çalışma şartları kontrol edilirek, 9266 nolu kublaj kesicisi kapatılır.
3- 9225-9215 nolu ayırıcılar kapatılır.
4- 9213-9223 nolu ayırıcılar açılır, kartlanır.
5- 9266 nolu kublaj kesicisi açılır, kartlanır.
6- 9265-9263 nolu ayırıcılar ayırıcılar açılır kartlanır.
7- Bara-1 e bağlı ayırıcıların hepsi açık olarak kartlanır.
8- 9235-9237-9249 nolu transfer ayırıcılar kapatılır.
9- 9236 nolu transfer kesici kapatılır.
10- 9242 ışıklar fider kesicisi açılır, kartlanır.
11- 9241-9245 nolu ayırıcılar açılır,kartlanır.(şekil 22)



-----------------------------------------------------------

Arkadaşlar merhaba,

Bu manevrada neden kublaj bölümünün kapatıldığını anlamadım. 9225-9215 nolu ayırıcılar doğrudan kapatılsa ne gibi bir sıkıntı olur? Burada kublaj kesicinin devreye girip çıkmasının nedeni nedir? Sonuçta iki durum da 9225-9215 nolu ayırıcılar doğrudan akım üzerine kapanıyor.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
9215-9225 ayırıcılarının kapatılması halinde,besleme,bara 2 den yapılmaktadır.Bu,işletme-
nin tercihidir.Bu tercihin yapılması halinde,9213-9223 nolu ayırıcıların açılmış olması gerekir.
Kuplaj kesicisi,normal şartlar halinde, sürekli olarak açık olması gerekir.
 
Cevap içi nteşekkür ederim. Yalnız benim anlamadığım 9225-9215 ayırıcılarını kapatmadan önce kuplaj kesicisini kapatıyor. 9225-9215 nolu ayırıcılar kapatılıp
9213-9223 nolu ayırıcılar açıldıktan sonra da kuplaj kesicisini tekrar açıyor.

Benim sorum neden doğrudan ayırıcılarla iş yapılmıyor da kuplaj kesicileriyle iş yapılıyor.
 
Ayırıcı,yük altnda açılıp / kapatılmaz.Yük aktında açma / kapama işlemleri,kesici üzerinden
yapılmak zorundadır.
 
Kuplaj kesici devreye girse bile ayırıcı yük altında kapama yapıyor. Merak ettiğim de bu.
 
Sistemler arasında ( kesici-ayırıcı ) arasında mekanik kilit olması gerekir.Kumanda devre-
sinde arıza olabilir.Söylediğiniz manevra,çok tehlikeli ( kesici kapalı bile olsa ) bir manevra-
dır.Arıza olasığılı göz önüne alınarak,normal manevra yapılması,emniyet yönünden önemli-
dir.Bu arızanın acilen giderimesi gerekir.
 
Sn.Noil,

Kuplaj kapatılarak Bara 1 ve Bara 2 paralel yapılıyor.Manevrada açılıp kapatılan ayırıcılar ise(9213,9215,9223,9225) yük altında çalışmıyor.Sadece akımı kesiyor.Gerilimi kesmiyor.Dolayısıyla ayırıcılar sanki alçak gerilimde gibi hareket ediyor.Kuplajı kapamasak ve böylece ayırıcıları değiştirsek ne olur? O zaman manevrayı direk olarak ayırıcılar üzerinden yapmış oluruz.Ayırıcılarda yük altında manevra yapılmaz.Örneğim 9215 nolu ayırıcıyı kuplaj açık iken kapatalım.Bara 1 ve Bara 2 yi ayırıcılar üzerinden paralel yapmış oluruz.Bunun anlamı şu:Bara-1 ve Bara-2 den dolayı yük akımına ilave olarak bir sirkülasyon akımı ayırıcının üzreinden geçer.9215 nolu ayırıcı kontaklarının tam yerine oturmadığını farzadip tekrar açmaya çalıştığımız anda ayırıcı yük altında açılmış olur.Can ve kayıplarıyla sonuçlanacak kazalar meydana gelebilir.Kuplajı kullanarak sadece akımı kestiğimiz için bir problem olmaz.
 
sn. tenvir cevabınız için çok teşekkür ederim. Kuplajdan sonra kapama yaptığımızda ayırıcıların iki kutbunda da aynı gerilim olduğundan bir atlama durumu, ark durumu mevcut olmuyor. Ancak öbür durumda baralar farklı oldğundan ufakta olsa farklı gerilimler söz konusu oluyor. Dediğinizi tam olarak anlamış bulunmaktayım. Çok teşekkür ederim. Saygılar.
 
selamlar ismim mert YG projerine yeni katıldım. Sekonder ve Primer Projeler şu an Genellikle Primer Proje çiziyorum.
Sorunun yeri burasımı bilmiorum forumda araştırdığım en yakın yer burasını buldum. Genel olarak 154 kV hakkında kısa bi sorum olucak. Bara tipleri ve aradaki Farklar. Şöyleki anabara transfer sisteminde ana barada sadece tek fazda senkron için gerilim trafosu var çift barada ise her fazda her barada bulunur. Bunun mantığı aklıma gelen 2 trafonun gerilimlerini senkron etmek ve bağzı durumlarda tek barada toplamak. ayrıca A-T de Transfer genelde Enerjşisz Çift barada 2 side enerjili. Ve önemli bişey dikkatimi çeken A-T de hatlarda Kesicide arıza olduğu zaman Ayırıcılar sayesinde Hat enerjili kalabiliyor. Fakat Çift barada ise Kesicide arıza olduğunda Hat enerjisiz kalıyor.
Şimdi sizlerden ricam eğer eksiklerim varsa yada hatalarım beni düzeltin.
2. olarak neden bunların birbirlerine karşı dezavantajları var 2sininde avantajlarının olduğu bir sistem projelendirilemezmi.


Yardımlarınız için şimdiden saolun gerçekten vericeğiniz cevaplar benim için çok önemli.
(Bu arada Bahsettiğim örnekler 154 kV RES projeleriyle ilgili bu konuda yada herhangi bir 154 sistemiyle ilgili örnekte verebilirsiniz.)
 
arkadaşlar lütfen bir cevap istiyorum 1 er cümle bile olsa yeterli benim için
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…