Kapasitif etki Kompanzasyonla alakası olabilir kademelendirme büyük güçlü motorlara göre yapılmışsa (kademe kondansatörleri büyük kapasitelerde seçilmişse) role eksik kompanzasyon gördüğü anda devreye kondansatör alır fakat yüksek değerdeki kondansatör grubu sistemi kapasitif yapacağından tekrar devreden çıkarır ,bu işlemi sürekli tekrarlamak ister ve sistemde değişken bir durum yaratır.Kompanzasyon kademelerini yeni güç değerlerine göre düzenlemenizde fayda var. Ancak sistemin sürekli kapasitif olmasının sebebi sabit kondansatör grubu da olabilir.Kontrol etmenizde fayda var.Gerilim düşümünün sebebi teoride kapasitif etkiden kaynaklı olabilir ama normalde yüzde olarak ,trafolarda gerilim düşümü yükün karakteristiğine çok az bağlıdır (Besleme hatları kesitleri ve yükler dikkate alınarak tesisat yapılmışsa) asıl sebebi OG deki gerilim kademesi olabilir.Jeneratör gibi hareketli senkron makinalarda gerilim yüke birebir bağlıdır ,omik ve endüktif yüklerde gerilim düşerken ,kapasitif yüklerde çıkış gerilimi yükselir.Trafolarda ise bu durum daha stabildir. Yani kapasitif eğilimli bir yükte zaten gerilim düşmesi olmaz aksine yükselmesi söz konusudur.