Sn. genç arkadaş,
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Ben ANSYS ile yağlı tip trafonun analizini yapıyorum, veya yapmaya çalışıyorum..
Elektronik mezunu olduğum için, elektrik bilgim ve tecrübem maalesef çok az. Şu an emekleme aşamasındayım. Sadece yazılımın içerisindeki istenilen değerler ve girilen değerler arasında işin matematiği ve teoriği üzerinden yorumlama yapmaya çalışıyorum.
Soğutma ile ilgili bir problem (mesela yağın eksilmesi) yaşamadığımızı varsayarak, oluşacak sıcaklık değeri kesit, akım ve materyal gibi özelliklere bağlı olduğunu da düşünürek bir yorum yapmaya çalışıyorum. İç sarım ve dış sarım üzerinde 320000 A'e yakın bir değer varken üzerinde okuduğum sıcaklık değerleri çok az. Sıcaklığı oluşturacak akım yoğunluğuna (J;A/m^2) baktığımız zaman sanki sarımlar üzerindeki sıcaklık değerlerinin daha fazla olması gerekiyormuş gibi geliyor. Ortalama 23-25 santigrat dereceler okuyorum. Ancak dediğiniz gibi maksimum değer buşing üzerinde çıkıyor, o da 34-36 santigrat derece aralığında. Bu düşünce ve yaklaşımım yanlış mıdır? Sn. teknikadam_41'in de paylaştığı ilk resimdeki sıcaklık cetveline bakarsak sanki sorduğum sorunun cevabının yanlış olduğunu anlıyoruz..
Lafı çok uzattığımın farkındayım ancak yaklaşık 2 aydır bunun içine boğulmuş durumdayım. Sanırım trafonun çalışma prensibini de gözümle görmedikçe zorlanmaya devam edeceğim. Bu nedenle siz tecrübeli üyelerimize sormayı son çare olarak gördüm.
İzninizle birşey daha danışmak istiyorum. Bildiğiniz üzere, çekirdek ve boyunduruk klempi topraklanmış durumda. Akım yoğunluğunun bunlar üzerinde herhangi bir bileşeni bulunmuyor ki bu durum da mantıklı. Ancak trafonun tabanında bu bileşenlerden kısımlar görünüyor. Taban kısmına topraklama yapılmıyor mu yoksa ben mi bir yerlerde yanlış yapıyorum..?
Yardımlarınız ve yorumlarınız için tekrar tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..