Yağlı Tip Trafo

Sn.Teknikadam_41 yukarıda belirttiğiniz trafo gövde topraklamasının bir akım trafosu üzerinden yapıldığını ilk defa görmekteyim.Acaba bunun mantığı A.G.deki k.a.r'nin Y.G. ye uygulanması mı ve özellikle hangi güçlerde (2500 kva trafolarda bile rastlamadım,belki de güç trafolarında yapılıyor.) kullanıldığı hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.Saygılar

Bu koruma şeklinin mantığı, sargı ile toprak arasında meydana gelebilecek olası kısadevreyi sınırlandırıp, hasarı en aza indirerek trafoyu devre dışı bırakmaktır.
 

Ekli dosyalar

  • Tank Koruma.1.pdf
    57.7 KB · Görüntüleme: 13
  • Tank Koruma.2.pdf
    32.3 KB · Görüntüleme: 8
  • Gemta Tank Koruma Rölesi - Gsi1100.pdf
    158.8 KB · Görüntüleme: 8
Sn. genç arkadaş paylaştıkların için teşekkür ederim,msgımda belirttiğim gibi güç trafolarında kullanılmaktaymış bu yöntem.Bu arada paylaştığın dokumanlarda maddeler olduğunu gördüm,komple paylaşabilme imkanın var mı.Ayrıca elinde trafo ihbar röle bağlantı şeması veya onunla ilgili bilgileri olan varsa da paylaşabilirse sevinirim.Saygılar
 
Ben aktif değilken Genç arkadaşın vermiş olduğu cevap ve bilgiler için teşekkür ederim.
 
Merhaba değerli üye ve yöneticilerimiz,

İzninizle sizlere bir sorum daha olacak. Trafon tankının ısınmasına sebep olan hususlar nelerdir? Mesela sarımların ısınıp ısıyı yağ ile tanka iletmesi bu sebeplerden biridir diye düşünüyorum. Başka ne gibi durumlar olabilir veya dediğim doğru mudur?

Sorularım sizlere basit ve gereksiz gelebilir, kusuruma bakmayın. Öğrenmeye yeni başladığım için sıkıntı çekiyorum.

Yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederim.

Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
 
...Trafon tankının ısınmasına sebep olan hususlar nelerdir? Mesela sarımların ısınıp ısıyı yağ ile tanka iletmesi bu sebeplerden biridir diye düşünüyorum. Başka ne gibi durumlar olabilir veya dediğim doğru mudur?
...

Evet. Sargıların soğuması için ısının yağa, yağdan da radyatörlere geçmesi gerekir. Radyatör vasıtasıyla da havaya iletilir. Bu durumda da trafo gövdesi ısınmış, sargılar soğumuş olur.
Trafo yağı bir şekilde eksilmişse (nakliye sırasında, gevşek buşinm civatalarından, gövdeye alınan darbeden...) gerekli soğutma yapılamayacağı için trafo ısınır.
Trafonun bulunduğu yer de burada önem taşır. Açık havada güneş altında bulunan trafoya bazen ilave fan takılır gövdeyi soğutmak için. Kapalı mekandaysa ısınan trafo odayı ısıtır. Isınan odada yeterli havalandırma yapılmıyorsa, trafo ısıyı atacak uygun otramı bulamadığı için gövde sıcak kalır.

Trafoya nominal gücünden fazla yüklenilmesi de ısınmasına sebep olur biliyorsunuzdur.
 
Sn. genç arkadaş,

Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Peki, şöyle birşey diyebilir miyiz? Bu sarımlardan AC geçiyor ve eddy akımları oluşuyor. Bu eddy akımlarının değerleri ısınmaya yol açacak boyutta büyük olabilir mi?

Saygılar
 
... Peki, şöyle birşey diyebilir miyiz? Bu sarımlardan AC geçiyor ve eddy akımları oluşuyor. Bu eddy akımlarının değerleri ısınmaya yol açacak boyutta büyük olabilir mi? ...

Eddy akımları (Foucult akımları da deriz), demir aksamda (demir nüvede) oluşur yanılmıyorsam. Bu da toplam ısınmada o kadar etki etmemeli. Çünkü trafolar verimi en fazla olan Elektrik makinalarıdır diye bilinir.
 
trafo yağları da yüksek degerlerde vergiler var
mesela 1 kg yağda 1 usd yakın vergi var olaya burdan bakıldıgında sanayicimiz neden bu kadar yuksek vergi ödemek durumunda bence üzerinde düşünülmesi gerek
yani bu yağa millet mazot muamelesi yapmasın diye yuksek ötv tahsilatı yapıp mevcut trafoyuda sanayiciye yuksek vergiyle maalettirmenin mantığını izah eden varmı aramızda ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,807
Mesajlar
930,292
Kullanıcılar
452,609
Son üye
sinal1400

Yeni konular

Geri
Üst