yanan asenkron motor

fazin biri herhangi bir sebepten oturu motora ulasamazsa bu motor iki faza kalmis demektir
 
3 faz RST fazlası
RST fazlasından 1 tanesi motora gitmez ise
2 faza kalır ve korumaları çalışmaz sa
motor yanar yani 2 fazla işini yapmaya calışır
 
2 fazla motor çalışır
el ile motor milina cevir ve 2 fazı ver döner

normal çalışma esnasında fazın biri kesilir ise yine yanar
 
2 faz motor çalışmaz ki?
iste bizde bunu anlatmaya calisiyoruz.senin koruma elemanin gorevini yapmis olsa idi bu motor yanmazdi..motorun asiri akim rolesi var ve termik ayar sahasi motorun cektigi nominal akim sinirlarina ayarlanmis olsa idi bu motor iki faza kalma veya herhangi bir sebepten oturu zorlama sikisma vs durumlarinda asiri akim cekecegi icin termik asiri akim rolen devreye girecek ve motorun enerjisini kesecekti..
 
Motor, akım yönünden normal olsada, sogutma fanı calısmıyorsa, petekler tıkandıytsa, bakalıt olan fanın kaması cıkdıysa vs. vs. bir başka yanma sebebidir.
Eger, karıstırma prosezı gibi bir işlem yapıyorsanız, su, buhar rutubet yükselıyorsa, motorun kazana bakan keçe, salmastra vs. arızalı ise, yanma sebebide olabilir. Sadece, akım yönünden ıncelemek eksiklik olur.
 
Kontaktörün yada koruyucu bir elemanın fazın biri geçirmemesidir yani motora üç faz gelir bunlar u w v uçlarına girer asıl besleme ucudur vuradaki motorun büyüklüğüne göre yıldız üçgen yol veriliyor galiba x y z uçlarıda kontaktörden enerji verilir bu uçlardan birine fazın biri gelmezse motor döner manyetik alan oluşturur yada oluşturamaz gibi çelişkide kalır yani arada 120derecelik faz farkı oluşmaz motor sargılarında ısınma oluşur motor sargısı yanar .
 
Bobinajcınızla görüşün; motor sargılarından iköi faz/grup kavrulmuş ise, motor 2 faza kalmısdır. Eger, her 3 faz/gfrup kavruk, yanı ise
motor aşırı yük/akım dan yanmışdır. her iki durumda da , koruma elemanlarınız görevini yapmamış demekdir.
Ayrıca, işletmelerde sıkca gördüğümüz, motor termik açtıgında, makınayı kulanan eleman zaman kaybı olmasın dıye, her nasılsa gördüğü şekılde termik elemana basmakda/kurmakda, motor daha sogumadan çalışmaya devam ettirilmektedir.Bunu elektrikçi personelde yapmaktadır. Halbuki, her termik açma olayından sonra,önce, pano içinde, gözle kontaktör, sıgorta klemens vs. de yanık kavrulma varmı bakılmalı, motor ve cevırdıgı mekanızmada sıkışma varmı bakılmalı. Daha sonra, termık tekrar kuruldugunda, akımlar kontrol edılmel,. bir müddet motor/makına etrafında dolanmalıdır. Sadece, termik röleye basıp gitmek, elektrikçi olmak değildir, bana göre.
 


beyefendi mesajlariniza bilgilendirici içeriklerinden dolayi çok teşekkür ederim.
yanan motorun resimlerini eke koyuyorum.
 

Ekli dosyalar

  • yanan motor 1.jpg
    76 KB · Görüntüleme: 25
  • yanan motor 2.jpg
    125.9 KB · Görüntüleme: 22
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…