yanan asenkron motor

Arkadaslar termistor bağlantısında motor klemensinden termistör röleye kadar olan kısıma hangi tip kablo kullanırsak daha sağlıklı olur

1 veya 1,5mm2 sinyal kablosu uygundur. Genelde 2x0,75 kordon kullanılır 0,75mm2 kesit titreşime mukavemet, fleksibıl olma ve elektriksel direnç açısından zayıf kesittir.

Konuyla ilgili yorumları okudum daha öncede yaptığım bir açıklamayı tekrarlayayım;
100kg yük taşıyabilen bir eşeğe 40kg yük yüklediğinizi var sayalım. Eşeğe çökme korumasını 50kg'ma ayarlamaya çalışıyor bazı teknik eleman arkadaşlarım. Bu doğru değil !

Bazı ustalar pensamermetreyle ölç çektiği akıma bak 1,2 katını al o değerin kök3'de birine termiği ayarla der bu doğru değil . Elektriksel örnekle 100A nominal değere sahip motorda 40A yük varsa siz korumayı 50A yapmanız doğru olmaz. Çünkü Motorun nominal akımı 100A'dir. Gerilim değişir yük değişir siz korumayı motorun o an çektiği akımı referans alarak yapamazsınız.
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bide şunu sorayım yaşlıuzman 3 kw lik kompresorun asm si yıldız bağlantida etiket degerinin 1 amper ustu akim cekiyor ve kompresor havayi doldurana dek baya bi ısınıyor kompresorun kendi devri 860 motor 1500,devir sorun acaba devirdemi
 
Bide şunu sorayım yaşlıuzman 3 kw lik kompresorun asm si yıldız bağlantida etiket degerinin 1 amper ustu akim cekiyor ve kompresor havayi doldurana dek baya bi ısınıyor kompresorun kendi devri 860 motor 1500,devir sorun acaba devirdemi

Motor nominal devrin yaklaşık yarısı devirde çalışma durumu varsa, devir düşük olduğundan motorun kendi soğutması yetersiz kalır (soğutma pervanesi mile bağlı ve yavaş döndüğü için). Soğutma için ekstra takviye gerekir.
 
@YaşlıUzman Üstat peki motor yıldız bağlantıda nominal akımın üçte birini çekmesi gerekirken tam yükün üzerinde akım çekmesi motor gücünün küçük kaldığı manasına gelir mi ?
 
@YaşlıUzman Üstat peki motor yıldız bağlantıda nominal akımın üçte birini çekmesi gerekirken tam yükün üzerinde akım çekmesi motor gücünün küçük kaldığı manasına gelir mi ?

Yıldız-üçgen yolvermede nominal akımın 3 katı mertebesinde bir akım geçişi söz konusu. Yol vermede amaç akımı sınırlamak yıldız bağlantı ile akım sınırlanırken haliyle moment'te düşüyor kalkınma momenti yük momentine yakınsa motor bunu yenmek için çok daha fazla akım çekmeye başlar bu nedenle yükte kalkınma zaruri ise ve yük momenti yıldız kalkış momentine yakınsa (büyükse zaten rotor kilitlenir, sekonderi kısadevre trafo durumu) yıldız/üçgen yol verme metodu uygun değildir demektir.
 
Bide şunu sorayım yaşlıuzman 3 kw lik kompresorun asm si yıldız bağlantida etiket degerinin 1 amper ustu akim cekiyor ve kompresor havayi doldurana dek baya bi ısınıyor kompresorun kendi devri 860 motor 1500,devir sorun acaba devirdemi
motor akuple mi bağlı yoksa kayış kasnak sistemi mi var. verdiğiniz değerler akuple bağlı ise yük ile motor seçimi yanlış demektir. motorun fazla akım çekmesine neden olabilir. kasnaklı bir sistem ile devir yüke göre ayarlanmışsa sorun mekanik zorlanma, gerilim düşüklüğü gibi başka nedenler de olabilir.
 
Motor nasıl bağlanırsa bağlansın önemi yok ! Motorun yıldız kalkış momenti yük momentinden büyük olmalı. Bu fark azalırsa kalkış akımı o derece artar.
@ssektorss ile ilgili;
3A çeken motor 1 amper çekiyor deniliyor devirde nominal devrin yarısında ! DİKKAT !
 
Motor kayışla bağlı gerginligide ideal gerilim de 400 v seviyelerinde etiketinde yıldız 380 ucgeb 220 yaziyor yildizda cekilecek akim etikete gore 7,3 olcumlerde 8,5 okuyorum ve kompresor basinc swici acma yapana dek ısınıyor
 
Motor kayışla bağlı gerginligide ideal gerilim de 400 v seviyelerinde etiketinde yıldız 380 ucgeb 220 yaziyor yildizda cekilecek akim etikete gore 7,3 olcumlerde 8,5 okuyorum ve kompresor basinc swici acma yapana dek ısınıyor

Burada büyük bir hata var önce anlaşalım. Motor yarı devirde çalıştırılıyorsa sürücü var demektir. Sürücü ile çalışan motor için yıldız-üçgen söz konusu olamaz.
Zaten üçgen 220v demek bir sargıya 220v düşmesi demek olur ki bu yalnızca sürücüyle sağlanır !
 
Motor nasıl bağlanırsa bağlansın önemi yok ! Motorun yıldız kalkış momenti yük momentinden büyük olmalı. Bu fark azalırsa kalkış akımı o derece artar.
@ssektorss ile ilgili;
3A çeken motor 1 amper çekiyor deniliyor devirde nominal devrin yarısında ! DİKKAT !
Soruda motorun 1 A çektiği yazmıyor. Nominal akımdan 1 A vazla çektiği yazıyor DİKKAT !!!
 

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,817
Kullanıcılar
450,920
Son üye
cihan.demir

Yeni konular

Geri
Üst