ahmetozken
Üye
- Katılım
- 9 Eki 2007
- Mesajlar
- 82
- Puanları
- 1
arkadaşlar her çeşit motorda seri vede paralel bağlantı uygulana bilir bu seri yada paralel bağlantı uygulanması tel kesidi vede sipir sayısına bağlıdır yanlız motor büyüdükçe sipir sayısı düşeceğinden büyük motorlarda paralel sargı uygulanır yani bu demek değildirki 3000d/d yanlız paralel bağlanır yada 1500d/d yanlız seri bağlanır mesla gamak 15kw 1500d/d daki motorlarda genelde seri vede paralel birlikte bağlanır yani şu şekilde 12 tane bobin ikili olarak seri bağlanır sonra kalan uçlar paralellenir
son olarak tam kalıp ile yarım kalıp sarımda bağlantı şekli aynı şekildedir fabrikalr motorun verimini daha yükseltmek için tam kalıp sarım uygular yani verimi göz ardı edersek hiç bir fark yoktur
son olarak tam kalıp ile yarım kalıp sarımda bağlantı şekli aynı şekildedir fabrikalr motorun verimini daha yükseltmek için tam kalıp sarım uygular yani verimi göz ardı edersek hiç bir fark yoktur