YARDIM 1450 devir olan motor sürücü ile 2000 devire çıkarabilirmiyiz

kubilay46

Üye
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
400
Puanları
1
Yaş
40
elimde bir su pompası var bu motor 1450 devir bu motoru sürücü yardımı ile1450 devir üzerine çıkarabilirmiyiz sürücü bu iş yaparmı yoksa devri yüksek motormu alacağız
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Tabii ki sürücü ile deviri çıkartabilirsiniz.

Ancak burada suyun debi/basınç eğrisini iyi incelemek gerekir. Devir arttırmak işe yarar mı yaramaz mı irdelemek lazım.
 
sürücü ile devri arttırırsınız fakat moment kaybınız olur eğer sisteminiz kaybedeceğiniz momenti karşılarsa yapabilirsiniz
 
sürücü ile devri arttırırsınız fakat moment kaybınız olur eğer sisteminiz kaybedeceğiniz momenti karşılarsa yapabilirsiniz

Tandoğan Bey,

Sürücülü sistemlerde moment kaybı olmuyor diye biliyorum.
 
Tandoğan Bey,

Sürücülü sistemlerde moment kaybı olmuyor diye biliyorum.

asenkron motorlarda moment v/f karesi oranında değişiklik yapar sonuç olarak sürücü 50 hz üzerinde çalıştırıldığında çıkış gerilimi eğer özel bir sürücü değilse besleme gerilimi üzerine çıkmayacağından frekans arttığı halde gerilim sabit kalacağı için moment düşer.
 
Pompalarda, hızı 1/3 arttırmak, gucde %100 artısa neden olur, bu zamanda da motorunuz yeterlı gelmıyecekdır. Frekansı artırmanız mümkün ama, tavsıyeleri göz önune alınız..
 
asenkron motorlarda moment v/f karesi oranında değişiklik yapar sonuç olarak sürücü 50 hz üzerinde çalıştırıldığında çıkış gerilimi eğer özel bir sürücü değilse besleme gerilimi üzerine çıkmayacağından frekans arttığı halde gerilim sabit kalacağı için moment düşer.

Formülasyon ve mantık olarak doğru diyorsunuz ancak,

Herhangi bir standart sürücü, v/f ayarını yapıyor zaten. Momentte kayıp olmuyor.

Yani frekansa bağlı olarak sürücünün çıkış gerilimi de değişiyor. Bunu sürücü çıkış gerilimine bakarak görebiliriz.
 
Formülasyon ve mantık olarak doğru diyorsunuz ancak,

Herhangi bir standart sürücü, v/f ayarını yapıyor zaten. Momentte kayıp olmuyor.

Yani frekansa bağlı olarak sürücünün çıkış gerilimi de değişiyor. Bunu sürücü çıkış gerilimine bakarak görebiliriz.

bu söyledikleriniz doğru ama sadec nominal frekans yani 50hz e kaardır. 50hz üzerinde çıarsanız ferkans artacak fakat motor gerilimini artıramayacaksınız.dolayısıyle sürücüyü hangi moda alırsan al moment düşer! Sabit momenti sadece nominal frekans ve altında sağlanabilir.
 
bu söyledikleriniz doğru ama sadec nominal frekans yani 50hz e kaardır. 50hz üzerinde çıarsanız ferkans artacak fakat motor gerilimini artıramayacaksınız.dolayısıyle sürücüyü hangi moda alırsan al moment düşer! Sabit momenti sadece nominal frekans ve altında sağlanabilir.


Bu konuda anlaşamayacağız galiba :rolleyes:

Şu konuda tamamen aynı fikirdeyim. v/f ile hız ayarı yapılıyor. Dediğiniz gibi 50 Hz sonrası bu yöntem moment olarak işe yaramıyor.

Ancak gene tekrar ediyorum; günümüzde standart herhangi bir sürücüde istediğiniz frekansta sabit moment eldesi mümkün.

Bunu da vektör kontrolü ile yapıyorlar. Eskiden sorundu bu vektör kontrol denilen olay. Ancak artık günümüzde her firma uyguluyor. Standart olarak her sürücüde de geliyor. (Tabii standart dediğim sürücünün ne olduğunu anlıyorsunuzdur. Endüstri uygulamalarında kullanılabilecek bir sürücüden bahsediyorum. Yoksa 100$'a alacağınız bir sürücüden de bunu bekleyemezsiniz)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,079
Mesajlar
923,063
Kullanıcılar
451,369
Son üye
fthctn

Yeni konular

Geri
Üst