Yeni aldığım Dewalt kırıcı delici yalpalıyor normal mi sizce?

isteyen sahtesini bulur . çok aramaya gerek yok .




Aman ustam ben sahte olanını almamak için sordum o kadar para verip de sahte ürün almak istemem. Benim için hiçbir değeri olmaz. Bazı yerler epey düşük tutuyor fiyatı şüphe uyandırıyor ama orjinal de olabilir sonuçta. Reis makinaya mail attım bakalım ne diyecekler.
 
Makitaların sahte olanları varmış nasıl ayırt ederiz bilginiz var mı bu konuda?



Ustam siz bu bahsettiğiniz uç fırlatma sorununu tam ne zaman yaşamıştınız acaba firma sonradan bir güncellemeye gitmiş olabilir mi bu cihazda?Nette baktım bunların iki versiyonu var bazılarında tetik sabitleme düğmesi var bazılarında yok. Bugün kırıcı modda çalıştırdım biraz sorun çıkarmadı ama uzun kullanımda ne olur tabii deneyerek görmek lazım.
Kardesim fırlatma olayı matkapla yani kırıcı delici ile ilgili değil ucuna takılan keskinin zamanla yıpranmasıyla ilgili fırlatma olayına fazla takıma izeltaş keski tak ucuna için rahat etsin daha uzun ömürlü kısacası ucuz keskiler daha cabuk yıprandığı için fırlama problemi olabiliyor.
 
05.2018 tarihinde alıp elime ulaştığı birkaç gün sonra, sıfır orijinal Dewalt Keski ucu ile ve daha başka sıfır uçlar ile yaptığım ilk çalışmada fırlattı.

Ben bu modelin ikinci versiyonuna rastlamadım.
Yetkili Servis modelde sorun olduğunu kabul etti, servisten daha iyi bilemeyiz sanırım!

Hepsiburada.com sitesinde aynı şikayeti bildiren bir tüketicinin yorumu aşağıdadır:


Adsız47147.jpg



Ayrıca tüketici yorumları büyük genellikle, ürün yeteri kadar kullanılmadan hatta hiç kullanılmadan yapılır. Bu yüzden yorumların birçoğu güvenilir olmayıp gerçeği yansıtmaz. Çok az bilinçli kişi aldığı cihazı/ürünü bir süre deneyip kullandıktan sonra gerçekçi yorum yapar.
 
Son düzenleme:
05.2018 tarihinde alıp elime ulaştığı birkaç gün sonra, sıfır orijinal Dewalt Keski ucu ile ve daha başka sıfır uçlar ile yaptığım ilk çalışmada fırlattı.

Ben bu modelin ikinci versiyonuna rastlamadım.
Yetkili Servis modelde sorun olduğunu kabul etti, servisten daha iyi bilemeyiz sanırım!

Hepsiburada.com sitesinde aynı şikayeti bildiren bir tüketicinin yorumu aşağıdadır:


Ekli dosyayı görüntüle 61709
videodaki dewalt aynı model ama tetik kilitleme yeri var mesela bendekinde yok.O açıdan farklı versiyonları olduğunu düşündüm. Model numarası tamamen aynı d25143k. Sizdekinde tetik kilidi var mıydı? Üretim yeri prc miydi başka bir yer mi?


Kardesim fırlatma olayı matkapla yani kırıcı delici ile ilgili değil ucuna takılan keskinin zamanla yıpranmasıyla ilgili fırlatma olayına fazla takıma izeltaş keski tak ucuna için rahat etsin daha uzun ömürlü kısacası ucuz keskiler daha cabuk yıprandığı için fırlama problemi olabiliyor.

Ustam sizin dediğinizi anladım fakat ilgili arkadaş fabrikasyon bir hatadan bahsettiği için sormuştum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
videodaki dewalt aynı model ama tetik kilitleme yeri var mesela bendekinde yok.O açıdan farklı versiyonları olduğunu düşündüm. Model numarası tamamen aynı d25143k. Sizdekinde tetik kilidi var mıydı? Üretim yeri prc miydi başka bir yer mi?




Ustam sizin dediğinizi anladım fakat ilgili arkadaş fabrikasyon bir hatadan bahsettiği için sormuştum.
Versiyonlarda fark olabilir, mümkündür. Firmalar aynı model cihazın bir sonraki versiyonunda değişiklikler yapabiliyor. Fakat benim elimdekinde kilit olup olmadığını hatırlamıyorum, esasen kilitsiz cihaz Kırıcı/Delici görmedim desem yalan olmaz. Sizin cihazda kilit olmaması zaten ayrı bir ilginçlik.

Bir de şöyle birşey var; cihazı kullandıysanız geri veremezsiniz, almazlar zaten. Öyle yürekli bir firma görmedim bugüne kadar. Ancak servis yolu ile bir de 1 yıl içerisinde aynı arızadan 3 kere servise yollamanız gerekir. Biz bu süreçleri yaşadık.
 
Bir de şöyle birşey var; cihazı kullandıysanız geri veremezsiniz, almazlar zaten. Öyle yürekli bir firma görmedim bugüne kadar.
Ustam ben onlara kullandım demesem onlar zaten benim kullandığımı anlayamayacak kadar temiz durumdaydı cihaz.Benim derdim iade de değildi zaten cihazı gözümüz tuttu sadece sorun mu var bize mi öyle geldi diye emin olalım dedik ayrıca sorun varsa iade hakkı doğar yasal olarak.Ben sorun olduğuna emin olsam iade isterdim sorun emin olamamam.En baştaki mesajda yazdığım gibi diğer denediğim cihazlarda da yalplama vardı. Fakat durumu yurt dışı forumlarında biraz araştırdım kafa karıştırıcı meajlarla karşılaştım araştırmaya devam edeceğim.Bu işin standartını cidden merak ettim.
 
Ustam ben onlara kullandım demesem onlar zaten benim kullandığımı anlayamayacak kadar temiz durumdaydı cihaz.Benim derdim iade de değildi zaten cihazı gözümüz tuttu sadece sorun mu var bize mi öyle geldi diye emin olalım dedik ayrıca sorun varsa iade hakkı doğar yasal olarak.Ben sorun olduğuna emin olsam iade isterdim sorun emin olamamam.En baştaki mesajda yazdığım gibi diğer denediğim cihazlarda da yalplama vardı. Fakat durumu yurt dışı forumlarında biraz araştırdım kafa karıştırıcı meajlarla karşılaştım araştırmaya devam edeceğim.Bu işin standartını cidden merak ettim.


4077 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (Eski)
11- GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK


a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN (Yeni)
7/11/2013
Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.


Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:

GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
24 Nisan 2011 PAZAR
“a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”


Ben, 4077'ye dayanarak iade talep etmiştim, sağolsun satıcı firma Dewalt'ın bilirkişisi ile görüşüp onay alarak ücret iadesini gerçekleştirmişti.

4077 kaldırılıp 6502'ye dönüştürülmüş ama benim alıntıladığım alttaki örnek de Resmi Gazete yayını var. İlginç bir şekilde 6502'de aynı maddeyi bulamadım. Şu anda bu süreçler hangi yönetmeliğe veya kanuna dayandırılıyor ben de anlamış değilim.

Benim iade sürecimde şu dayatılmıştı; iade için malın ayıplı olması; malın ayıplı olması için de servis tarafından onaylanması; servis tarafından onaylanması için de Garanti Şartları'nda belirtilen sayıda rapor olması gerekiyor. Firmaya direkt iade istediğimde beni servise yönlendirdiler. Ben de onlara 4077'deki süreçleri gerçekleştirip "iade isteyeceğim vermezseniz tüketici hakemine başvururum" demiştim. Demekki onlar da süreci bilmiyormuş.

Yani tüketici, eline cihazı alıp "al, bu cihaz arızalı, iade ediyorum paramı istiyorum" dediği zaman. Karşısına yukarıda alıntıladığım dayatmalar çıkıyor. Diyorlarki "tamam bu mal ayıplı olabilir ama sen bunu, benim daha önceden belirtmiş olduğum yetkili servise bir göndereceksin. O yetkili servis senin iddia ettiğin arızayı onaylayıp bir rapor tutacak ve bunu bir yıl içerisinde en az üç kez tekrar edeceksin. Sonra iadeni alırsın".

Benim karşılaştığım süreç buydu.

Özet olarak, süreç üretici lehine işliyor. Saat başı kanun değişti için sizin farklı bir süreçle karşılaşmanız mümkündür.

Cihaz üretimi PRC/2017 idi.
 
Son düzenleme:
4077 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (Eski)
11- GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK


a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN (Yeni)
7/11/2013
Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.


Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:

GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
24 Nisan 2011 PAZAR
“a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”


Ben, 4077'ye dayanarak iade talep etmiştim, sağolsun satıcı firma Dewalt'ın bilirkişisi ile görüşüp onay alarak ücret iadesini gerçekleştirmişti.

4077 kaldırılıp 6502'ye dönüştürülmüş ama benim alıntıladığım alttaki örnek de Resmi Gazete yayını var. İlginç bir şekilde 6502'de aynı maddeyi bulamadım. Şu anda bu süreçler hangi yönetmeliğe veya kanuna dayandırılıyor ben de anlamış değilim.

Benim iade sürecimde şu dayatılmıştı; iade için malın ayıplı olması; malın ayıplı olması için de servis tarafından onaylanması; servis tarafından onaylanması için de Garanti Şartları'nda belirtilen sayıda rapor olması gerekiyor. Firmaya direkt iade istediğimde beni servise yönlendirdiler. Ben de onlara 4077'deki süreçleri gerçekleştirip "iade isteyeceğim vermezseniz tüketici hakemine başvururum" demiştim. Demekki onlarda süreci bilmiyormuş.

Yani tüketici, eline cihazı alıp "al, bu cihaz arızalı, iade ediyorum paramı istiyorum" dediği zaman. Karşısına yukarıda alıntıladığım dayatmalar çıkıyor. Diyorlarki "tamam bu mal ayıplı olabilir ama sen bunu, benim daha önceden belirtmiş olduğum yetkili servise bir göndereceksin. O yetkili servis senin iddia ettiğin arızayı onaylayıp bir rapor tutacak ve bunu bir yıl içerisinde en az üç kez tekrar edeceksin. Sonra iadeni alırsın".

Benim karşılaştığım süreç buydu.

Özet olarak, süreç üretici lehine işliyor. Saat başı kanun değişti için sizin farklı bir süreçle karşılaşmanız mümkündür.

Cihaz üretimi PRC/2017 idi.
Sonuçta ürün ayıplı mal durumundaysa iade değişim tamir gibi seçimlik haklar oluyor doğrudan veya dolaylı çok fark etmiyor benim için fakat dediğim gibi üründe hata olduğundan emin olamadım.Diğer profesyönel ürünlerde de aynı yalpalamayı görmek beni kararsız bıraktı.Sizin bahsettiğiniz sorunlarla karşılaşmazsam idareten kullanırım artık ama bauhaustan bir daha pahalı ürün almam.
 
Kirmada yalpalama bence önemli değil, esas matkap konumunda yalpalama var mı bakın ve bir kaç farklı ucla kontrol edin hem sizinkini hem de diğer markaları karşılaştırın.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,710
Mesajlar
929,161
Kullanıcılar
452,416
Son üye
Dadaşş2

Yeni konular

Geri
Üst