Ustam ben onlara kullandım demesem onlar zaten benim kullandığımı anlayamayacak kadar temiz durumdaydı cihaz.Benim derdim iade de değildi zaten cihazı gözümüz tuttu sadece sorun mu var bize mi öyle geldi diye emin olalım dedik ayrıca sorun varsa iade hakkı doğar yasal olarak.Ben sorun olduğuna emin olsam iade isterdim sorun emin olamamam.En baştaki mesajda yazdığım gibi diğer denediğim cihazlarda da yalplama vardı. Fakat durumu yurt dışı forumlarında biraz araştırdım kafa karıştırıcı meajlarla karşılaştım araştırmaya devam edeceğim.Bu işin standartını cidden merak ettim.
4077 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (Eski)
11- GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla,
bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN (Yeni)
7/11/2013
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:
GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
24 Nisan 2011 PAZAR
“a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”
Ben, 4077'ye dayanarak iade talep etmiştim, sağolsun satıcı firma Dewalt'ın bilirkişisi ile görüşüp onay alarak ücret iadesini gerçekleştirmişti.
4077 kaldırılıp 6502'ye dönüştürülmüş ama benim alıntıladığım alttaki örnek de Resmi Gazete yayını var. İlginç bir şekilde 6502'de aynı maddeyi bulamadım. Şu anda bu süreçler hangi yönetmeliğe veya kanuna dayandırılıyor ben de anlamış değilim.
Benim iade sürecimde şu dayatılmıştı; iade için malın ayıplı olması; malın ayıplı olması için de servis tarafından onaylanması; servis tarafından onaylanması için de Garanti Şartları'nda belirtilen sayıda rapor olması gerekiyor. Firmaya direkt iade istediğimde beni servise yönlendirdiler. Ben de onlara 4077'deki süreçleri gerçekleştirip "iade isteyeceğim vermezseniz tüketici hakemine başvururum" demiştim. Demekki onlar da süreci bilmiyormuş.
Yani tüketici, eline cihazı alıp "al, bu cihaz arızalı, iade ediyorum paramı istiyorum" dediği zaman. Karşısına yukarıda alıntıladığım dayatmalar çıkıyor. Diyorlarki "tamam bu mal ayıplı olabilir ama sen bunu, benim daha önceden belirtmiş olduğum yetkili servise bir göndereceksin. O yetkili servis senin iddia ettiğin arızayı onaylayıp bir rapor tutacak ve bunu bir yıl içerisinde en az üç kez tekrar edeceksin. Sonra iadeni alırsın".
Benim karşılaştığım süreç buydu.
Özet olarak, süreç üretici lehine işliyor. Saat başı kanun değişti için sizin farklı bir süreçle karşılaşmanız mümkündür.
Cihaz üretimi PRC/2017 idi.