Allah razı olsun sayın ustam inşallah.Önceki gün bir arkadaşla 3 kişi gidiş dönüş toplam 300 km kadar bir yol yaptık hatchback olanıyla, bence de fena değildi. Hatta bir kısmında 4 şeritli Anadolu Otoyolunu görünce ibreyi yükseltse de bir güvensizlik hissetmedim. Tabi bu tespitlerde bulunabilmek için neyi neyle kıyasladığımız önemli. Yani işinizi gören her araba iyidir. Hatta ben bunu biraz ileri götürüyorum, en iyi araba senin olan arabadır.
@Mustafa KABADAYI, kardeşim umarım ihtiyacın varsa sen de zamanı gelince alabilirsin. Ben de ilk arabamı 35 yaşımdan sonra alabilmiştim. Ama dışarıdan göründüğü gibi de değil. Araba gerçekten gelirinizin epeyce bir parçasını kemiren çok masraflı bir ihtiyaç.
1.0 veya 0.9 hacimli motorların yakıt avantajı var gibi gözükse de:1.0 100 beygir motor olan ları benim ilgimi çekti... bence türkiye şartlarında alınacak en uygun fiat performans aracı gidip de 170 -180 bine ekmeği yenmış araç alana kadar bunlardan alırım valla parası olana bedava ...
Benim 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI euro-5 motor ve DSG-7 vites şanzimanlı 1375 Kg olmasına rağmen, turbo olunca yol yokuş pek dinlemiyor.1.0 veya 0.9 hacimli motorların yakıt avantajı var gibi gözükse de:
a) Üretceği tork ve BG özellikle araba yülü iken size ızdırap olur.
b) Bu kadar küçük hacimli motorlar çabuk yıpranır.Bir yerden sonra motorun verimi düşecek ve arıza olasılığı bir o kadar artacaktır.
Daha önce başka Firmalarda denedi ama çok tutulmadı zaten bu yüzden Türkiye gibi yakıtın pahalı olduğu gibi bir ülkede.
1.2 motorları kast etmedim ki zaten? 1.2 motorun 0.9 ile üçte bir 1.0 motor ile beşte bir hacim avantajı var.Bu hem sıkıştırmada hem de parçalara binen yük açısından orantısından daha büyük bir avantaj demektir.Benim 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI euro-5 motor ve DSG-7 vites şanzimanlı 1375 Kg olmasına rağmen, turbo olunca yol yokuş pek dinlemiyor.
Yakıta gelince normal şehirler arası açık yolda 90-100 km ile gidince 6 lt/100km civarı. Biraz kasınca 5.4lt/100km'yi de gördüm. 120-140'lere çıkınca 7-8-lt/100km'yi geçebiliyor. Daha önceki 2000cc Avensis ile uzun yolda hemen hemen aynı yakarken, şehir içi biraz daha düşük tüketimde. Sonuçta yakıt pahalı olunca hesaplaması zor. Petrol borsası da kafasına göre dalgalanıyor! Dünyanın kanını ve kaymağını emenlerde 6-8 silindir motorlar için herhangi bir tüketim hesabı olmuyor maalesef!
Elektrikliler (eV) yakıt olarak daha hesaplı olsa da maalesef onda da yakıt parası kat be kat peşin alınıyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?