Yeni egea araçlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?

veli dayı

Üye
Katılım
4 Mar 2020
Mesajlar
261
Puanları
16
2 gündür fıat egea ve egea cross araç fyat özelliklerini araştırıyorum gayet uygun fiyatlı donanımlı araçlar şahsi düşüncem parası olana bedava nerdeyse...
bizim bir arkadaş 1 ay önce 2014 model toyota corolla ya 180 bin lira para verdi şahsen ben olsam 2014 model araca o parayı vereceğime 150 -160 bine sıfır egea alırdım sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda ???
https://otomobil.fiat.com.tr/otomobil-fiyat-listesi
 
Egea nın dizel modelleri bence gayet iyi.motorun performansı ve yakıt tüketimi ideal.cok üst düzey bir konfor beklememek lazım ama.ilave olarak yedek parçası da çok uygun fiyat.dizel hatchback alınır diye düşünüyorum
 
1.0 100 beygir motor olan ları benim ilgimi çekti... bence türkiye şartlarında alınacak en uygun fiat performans aracı gidip de 170 -180 bine ekmeği yenmış araç alana kadar bunlardan alırım valla parası olana bedava ...
 
Valla bende hatchback olanlara bayılıyorum gerçekten güzel araba.
Param olsa araba alacak olsam hiç düşünmezdim ama yok maalesef 😀
 
Önceki gün bir arkadaşla 3 kişi gidiş dönüş toplam 300 km kadar bir yol yaptık hatchback olanıyla, bence de fena değildi. Hatta bir kısmında 4 şeritli Anadolu Otoyolunu görünce ibreyi yükseltse de bir güvensizlik hissetmedim. Tabi bu tespitlerde bulunabilmek için neyi neyle kıyasladığımız önemli. Yani işinizi gören her araba iyidir. Hatta ben bunu biraz ileri götürüyorum, en iyi araba senin olan arabadır.;)

@Mustafa KABADAYI, kardeşim umarım ihtiyacın varsa sen de zamanı gelince alabilirsin. Ben de ilk arabamı 35 yaşımdan sonra alabilmiştim. Ama dışarıdan göründüğü gibi de değil. Araba gerçekten gelirinizin epeyce bir parçasını kemiren çok masraflı bir ihtiyaç. :confused:
 
Önceki gün bir arkadaşla 3 kişi gidiş dönüş toplam 300 km kadar bir yol yaptık hatchback olanıyla, bence de fena değildi. Hatta bir kısmında 4 şeritli Anadolu Otoyolunu görünce ibreyi yükseltse de bir güvensizlik hissetmedim. Tabi bu tespitlerde bulunabilmek için neyi neyle kıyasladığımız önemli. Yani işinizi gören her araba iyidir. Hatta ben bunu biraz ileri götürüyorum, en iyi araba senin olan arabadır.;)

@Mustafa KABADAYI, kardeşim umarım ihtiyacın varsa sen de zamanı gelince alabilirsin. Ben de ilk arabamı 35 yaşımdan sonra alabilmiştim. Ama dışarıdan göründüğü gibi de değil. Araba gerçekten gelirinizin epeyce bir parçasını kemiren çok masraflı bir ihtiyaç. :confused:
Allah razı olsun sayın ustam inşallah.
Rabbimiz hepimizin gönlüne göre versin inşallah.
 
1.0 100 beygir motor olan ları benim ilgimi çekti... bence türkiye şartlarında alınacak en uygun fiat performans aracı gidip de 170 -180 bine ekmeği yenmış araç alana kadar bunlardan alırım valla parası olana bedava ...
1.0 veya 0.9 hacimli motorların yakıt avantajı var gibi gözükse de:

a) Üretceği tork ve BG özellikle araba yülü iken size ızdırap olur.

b) Bu kadar küçük hacimli motorlar çabuk yıpranır.Bir yerden sonra motorun verimi düşecek ve arıza olasılığı bir o kadar artacaktır.

Daha önce başka Firmalarda denedi ama çok tutulmadı zaten bu yüzden Türkiye gibi yakıtın pahalı olduğu gibi bir ülkede.
 
1.0 veya 0.9 hacimli motorların yakıt avantajı var gibi gözükse de:

a) Üretceği tork ve BG özellikle araba yülü iken size ızdırap olur.

b) Bu kadar küçük hacimli motorlar çabuk yıpranır.Bir yerden sonra motorun verimi düşecek ve arıza olasılığı bir o kadar artacaktır.

Daha önce başka Firmalarda denedi ama çok tutulmadı zaten bu yüzden Türkiye gibi yakıtın pahalı olduğu gibi bir ülkede.
Benim 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI euro-5 motor ve DSG-7 vites şanzimanlı 1375 Kg olmasına rağmen, turbo olunca yol yokuş pek dinlemiyor.;)

Yakıta gelince normal şehirler arası açık yolda 90-100 km ile gidince 6 lt/100km civarı. Biraz kasınca 5.4lt/100km'yi de gördüm. 120-140'lere çıkınca 7-8-lt/100km'yi geçebiliyor. Daha önceki 2000cc Avensis ile uzun yolda hemen hemen aynı yakarken, şehir içi biraz daha düşük tüketimde. Sonuçta yakıt pahalı olunca hesaplaması zor. Petrol borsası da kafasına göre dalgalanıyor! Dünyanın kanını ve kaymağını emenlerde 6-8 silindir motorlar için herhangi bir tüketim hesabı olmuyor maalesef! :(

Elektrikliler (eV) yakıt olarak daha hesaplı olsa da maalesef onda da yakıt parası kat be kat peşin alınıyor.:oops:
 
Benim 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI euro-5 motor ve DSG-7 vites şanzimanlı 1375 Kg olmasına rağmen, turbo olunca yol yokuş pek dinlemiyor.;)

Yakıta gelince normal şehirler arası açık yolda 90-100 km ile gidince 6 lt/100km civarı. Biraz kasınca 5.4lt/100km'yi de gördüm. 120-140'lere çıkınca 7-8-lt/100km'yi geçebiliyor. Daha önceki 2000cc Avensis ile uzun yolda hemen hemen aynı yakarken, şehir içi biraz daha düşük tüketimde. Sonuçta yakıt pahalı olunca hesaplaması zor. Petrol borsası da kafasına göre dalgalanıyor! Dünyanın kanını ve kaymağını emenlerde 6-8 silindir motorlar için herhangi bir tüketim hesabı olmuyor maalesef! :(

Elektrikliler (eV) yakıt olarak daha hesaplı olsa da maalesef onda da yakıt parası kat be kat peşin alınıyor.:oops:
1.2 motorları kast etmedim ki zaten? 1.2 motorun 0.9 ile üçte bir 1.0 motor ile beşte bir hacim avantajı var.Bu hem sıkıştırmada hem de parçalara binen yük açısından orantısından daha büyük bir avantaj demektir.

Downsizing motorların pistonunu gören var mı bilmiyorum ama oyuncak gibi küçücüktür. Birde buna ek olarak 3 silindirli yapıyorlar .işte o zaman motor limitlerinde çalışıyor nerede ise.

Kişisel yorumum bu tip (downsizig) küçük motorların A sınıfı araçlarda kullanılması. Yoksa normal boyut ve ağırlıktaki bir sedena falan taktığınızda iş karışıyor.

Birde işin çok tekniğine girmeden söyleyeyim, aslında silindir hacmi büyüyünce illa çok yakacak diye bir kural yok. Bu hangi hacimden ne istediğinizle,sıkıştırma oranı ile ,elinizdeki tasarım ve üretim teknolojisi ,maliyet v.s ile falan doğru orantılı birazda.Büyük silindirli araçların çok yakması zamanında tasarruf derdi olmayan ABD piyasasının getirdiği bir olgu.

EV işine gelince benim anladığım devlet TOGG piyasaya çıkıncaya kadar bu piyasayı doyurmak istemiyor. Yoksa bu kafa ile giderlerse TOGG yada başka bir yerli üretim ortaya çıksa da yeterince satılmaz.Dünya (yavaştan azalsa ve vaz geçilsede) bu konuda bir dolu teşvik verirken Türkiye'de bu şartlarda bu vergi hiç normal değil EV'ler için.
 
1.0 TSI lar C, D ve SUV segmentte kullanılıyor. Teknolojinin sınırlarda kullanılmasının bu konuda çok da bir sorun teşkil ettiğini şahsen görmedim. Zaten ekonomik ömrü 25 yıl olan bir üründen bahsediyoruz. Önemli olan ürün, araba, cihaz her ne ise özelliklerini ve gücünü bilerek bilinçli kullanmak.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst