İşte bunu seviyorum...elde edilen bir başarı da başka bir tatta ve lezzettedir....Kolay gelsin.Sağlıcakla kalın.Saygılarımla.
Ekli dosyayı görüntüle 11880
Bu dc motor için iki yönlü redüktörlü deniyor. normalde motor devrini 150 den 1 e de düşürüyormuş veya 22 500 devire kadar çıkabiliyor diye yazmış birisi. peki ben 1 rpm olan ucuna bir up bağlasam. ucuna da 1 kg gibi bir ağırlık versem 1 rpm dönüş için yaklaşık 2 cm ile 3 cm arası ip aşağı iner. bu hızla gider ise de tavana asılı olsa 2 metrelik yol alacak desek
200 / 3 = 67 civarı bir şey yani her dakika ağırlığın yerini değiştirmem gerekecek. bu redüktörü daha da düşürürsem sanırım 5 dk de bir ağırlığın yerini değiştirerek bu işlemi yapabilecek seviyeye gelmiş olurum. arkadaşlar güneş pili veya rüzgar gülü gibi şeyler ile işini daha rahat görürsün diyebilirsiniz ama rüzgar ve güneşin olmadığı durumda şarjım biterse durumu. gerçi birazda fantazi bu dediğim. hobi olarak yapıyorum. bir fikir bekliyorum sizden. Özellikle devre ile ilgili. bu dc motorlar dc mi üretir ac mi? devrede kondansatör vs kullanmam gerekli mi? birde bu lm 7805 in ayaklarını nasıl bulacağım. 3 bacağın hangilerini ne için kullanacağım?
Merhaba.Bir de bu sistemin orijinali gelişmemiş ülkelerde,led lambaları yakarak ışık kaynağı olarak kullanılyor,yani bu meşhur projenin asıl kullanım amacı sadece bir aydınlatmadır.Siz bunu cep telefonu şarjına çevirdiğinizde bazı olumsuzlukları da beraberinde getirecektir;
1-Yüksek sığalı elektrolitik kondansatörler,ağırlık aşağı inerken ledli bir tasarımda elektriği çok güzel ve daha kayıpsız olarak da depolayabilir,çünkü led zorlayıcı bir yük değildir.Batarya şarjı çok daha zorlayıcı bir yüktür,bu nedenle kondansatör depolama yaparken "Vmax=Vet*1.41 kat" uçlarında Elektrik potansiyeli bu formüle göre de oluşamaz,ac/dc motorun çıkış sargıları kadar,yani kondansatör uçlarında da ayni voltaj değeri kadar birikebilir.
2-Zorlayıcı yük olan batarya şarjında,ağırlıklar led yakmalı bir tasarımdaki kadar da kolayca inemez,çünkü dc/ac motorun elektrik üretirken çıkışı fazla yükleneceğinden,zıt elektro motor kuvveti daha fazla oluşur ve kendisini oluşturan nedene,yani elektrik üretimine bir direnç göstermeye çalışır,motorun dönüşüne frenleme etkisini max. düzeylerde de yapabilir.Yani sözünü etmeye çalıştığım kilitlenme,sıkışma,rahatça dönememe,yalnızca redüktör dişli çarkları arasındaki sürtünme ile de ilgili değildir,bu zıt e.m.k. şarj işlemi esnasında motorun dönüşünü de büyük ölçüde frenlemeye çalışır.
Yani sonuçta aydınlatma yerine cep şarjında kullanımda,daha en başından bu tür zorlukları öngörüp kabul ederek,bu maça 0-2 yenik başlıyorsunuz,bunu demek istiyorum.Ayrıca sn.wolf-4503'ün de söz ettiği gibi,sonuçta çok hantal bir yapı ortaya çıkabilir,çünkü sistemin çalışma alanı oldukça da fazla yer kaplıyor.Tüm bunlara direnç gösterip de ben bunu yine yapabilirim,başarabilirim diyerek,asıl kararınızdan,eğer çok kararlıysanız hiç cayıp da vazgeçmeyin,tüm test denemelerini yapın ve sistemi çok iyi de geliştirmeye bakın.Çünkü zorluklarla elde edilen bir başarı da başka bir tatta ve lezzettedir.
Düşünün ekonomik fiyata avuç içinden az büyük,güneşle direk şarj işlemini yapabilen,çok çağdaş ve pratik olan,cep telefonu şarj cihazları da piyasada satılır durumda mevcuttur.Ben kendimce bunları hazır almayı ya da güneş hücrelerini lehimle birleştirip kendi imalatımı,kendim yapmak isterdim.Bu işe gönül verenleri ayrıca kutluyorum,hiçbir şekilde de eleştirmiyorum,sakın yanlış anlaşılmasın.Değişik fikirlere de ben her zaman ve her yerde,daima açığım zaten.Sadece sizlere olabilecek bazı zorluklarını tanımlamaya çalıştım,hepsi o kadardır.Kolay gelsin.Sağlıcakla kalın.Saygılarımla.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?