Merhabalar;
Yeraltı hatlarında karayollarında kenar duvarlardan minimum 60cm yanda kazıya başlanmalıdır. Bu kazı sırasında sokak ve alanlarda en az 80cm, karayollarında/ağır yük geçen yerlerde en az 100cm derinlik elde edilmelidir. Bu kazı sırasında yeraltına alınan ag-og devreleri yan yana dizilecek ise mutlaka aralarında en az 7cm mesafe olacak şekilde tuğla veya plaka yerleştirilmelidir. Kanal çakıldan temizlenip 10cm kum dökülmelidir. Bu döküm sırasında 12cm dökümü biraz makul oluyor çünkü kablo ağırlığı o 2-3 cm'yi törpülüyor ve kontrol sırasında sorun çıkarıyor. Kablolar s verilerek döşenir ve 10cm kum üste yine dökülür. Kum tercihi hattı daha az ısınmaya maruz bırakmak için tercih ediliyor. O 10cm'yi de 15-20cm şeklinde kablonun üstüne dökmekte fayda var çünkü 30cm tuğla koyulacağı için toprak üstüne bu çökme yapacak ve 10cm'yi yakalamak yine zor olacak. kablo üstüne de toprağı döküp üstüne 30cm de tuğla koyduktan sonra ikaz şeridini yerleştirip kanalı kapatıyoruz.
Bu bilgilendirmeyi yaptım ki bilemeyen kişiler de okur görür belki. Aslında buradan şu sonuca çıkacağım;
1-Bu yeraltı hatlarını dere kenarları gibi yerlerden geçirmek zorunda kalsak, künk borular, koruger borular, büz boru içine alınması dışında uygulanması gereken önlem ne olabilir?
2-Tava uygulamasını düşündüm fakat o da düz beton olan yerlerde tercih etmek daha makul olur diye düşünüyorum. Benim aklıma gelmeyen sizin bir fikriniz var ise paylaşabilir misiniz?
1 ve 2 numaralı maddelerdeki önemleri alırken 7cm mesafe sağlanması imkansız. Bu durumu nasıl kurtarabiliriz ?
Umarım seviyeli ve bilgilendirici tartışma olur. Şimdiden cevaplar için teşekkürler.