Sayın uğur çotuk; resimlerde yer alan şarj dinamosu ve akü sistemi bir otomobildekinin birebir,yani tamamen ayni malzemeler kullanılıp oluşturulmuş,bireysel kullanımlı bir benzeridir.Rüzgar türbinlerinde,rüzgarın yavaş şekilde döndürmesinde,ek devir büyütücülerine gerek duyulan şarj dinamosunda,"bisiklet jantı-alternatör kasnağı" arasındaki devir arttırımının,oldukça yüksek olabimesi neticesinde,normal pedal çevirmelerinde(Normal tempolu çevirmede) bile,akü için gerekli şarj akımlarının üretilebilmesine de son derecede uygundur.Bisikletin vitesli olabilmesi de,şarj esnasında,bir miktar şarj akımlarının geçişine direnç oluşturabilecek,hafif sertleşme olasılığı veya güçlüğü ise,vites değişimiyle,o kişi için,daha rahat bir şekliyle çevrilebilir durumuna da ayrıca dönüştürülebilir.
Bu sistemin bir benzeri,eğer evde tam olarak oluşturulmak istenirse;
1. 55 amper,14 volt nominal voltaj çıkışlı bir otomobil alternatörü(Şarj dinamosunun konjönktörü kendi içindedir,ayrıca satın alınmayacaktır.)
2. 60-75 amper çıkışlı bir otomobil aküsü(Sulu,kurşun-asitli tipte veya kuru(jel)kurşun-asitli tipte) olabileni,her ikisi de tercih edilebilir.
3. Dc-ac dönüşümünü evdeki kullanım gücünüze,kullanım kapasitenize göre karşılayacak olan bir invertör(Gerçek sinüs çıkışlı olanları 2 kat daha pahalı,modifiye sinüslü olanları daha ucuzdur.Sizin evdeki gereksinmlerinizin büyük bir bölümünü,modifiye sinüslü,yani çıkıştaki 220 volt ac. deki kare dalgaları biraz yuvarlatılmış olan modifiye çıkışlı olanı )bu gerçek formu isteyecek çok hassas cihazlar(Özel kombiler,diğer gerçek sinüs isteyecek çok hassas cihazlar gibi)desteklenip de çalıştırılmayacaksa eğer,size "modifiyeli sinüs çıkışlı 12 volt dc.-220 volt ac. çıkışlı" bir inverter kolayca yeterli gelecektir.İnvertör gücünün çıkış olarak watt,kWatt değerini,ayrıca siz kendi evdeki kullanacağınız güç kapasitesine,ihtiyaçlarınıza en uygun olanını seçerek yapabilirsiniz.
4 .Alternatör üzerindeki ve bisiklet tekeri jantındaki boşluğa, kolayca girip,uyum sağlayarak bu tahriği(Döndürmeyi) sağlayacak,yeterli uzunlukta bir "V" kayışı.
5. Akü ve alternatör(Şarj dinamosu) ara bağlantıları,aküden sonra invertöre yapılacak olan bağlantılarda kullanılacak,çok telli,kalınca,yüksek amper değeri taşıyan güç kabloları.Bu kablolar yine sanayiden araç oto-elektriği tesisatçılarından,satıcı bayilerinden,yapılacak iş tarif edilerek uygun kesitte olanı(Takviye kablosundan daha ince olan kesitleri) seçilip satın alınabilir.
6. Şarj dinamosunun özel olarak tespiti ve kayışın kolayca gerdirilebilmesi için,gerdirme düzeneği ile birlikte,özel çelik profil destekli bir konstrüksiyon.
7. Akünüzün şarj seviyesini ara sıra kontrol amacıyla,dijital bir multimetre(Avometre) elinizin altında bulunması da çok iyi olacaktır.
Not:
Elektrik bağlantılarını,parçaları satın aldıktan sonra kurmakta eğer tereddüt ederseniz,nette "şarj dinamosu-akü bağlantısının devre olarak şeması" şeklinde google'de aratırsanız,karşınıza pekçok sitede bu konuda yapılmış bağlantı şeması hazır olarak çıkabilecektir.Forumumuzdan da yardım alabilirsiniz.Kolay gelsin.