Zayıflama bisikletinden elektrik üretimi

hocam invertör girişine fiş tam girmediği için(gevşek geliyor) lambaların yakılması amacıyla 3 metrelik ara kablosu kullanmak istiyoruz. acaba bu lamba süresini nasıl etkiler? yada başka bir öneriniz olabilir mi?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Özlelikle dc devresindeki kabloları biraz kalın tutmakta fayda var.220v devresinde daha ihmâl edilebilir.İmkânınız varsa 2,5mm kullanın yoksa da güçte çok önemli bir soruna sebep olmaz
 
tamam hocam...teşekür ederim.elimizdeki 2,5 mm değil.onu temin edelim hemen....yalnız bu ara kablosunu invertör cıkısında kullanacagız... hiç olmazsa 3 lü ara kablosu olunca bir fişi cıkarıp diğerini daha rahat takarız..... invertör cıkısı ile işimiz kalmamış olur tak cıkar tak cıkar
 
Mrb. bende bireysel olarak sizin kurduğunuz sistemin aynısını kendime evde kullanmak için kurdum. zaten spor yapma ihtiyacı duyuyordum. bari bir yandan da boşa gitmesin diye bu sistemi kullandım ve şimdi hem spor yapıyor hemde akümü dolduruyorum. genelde doldurduğum akü ile TV izliyorum. özellikle elektrik kesintilerinde başkaları otururken ben hem aydınlanıp hemde TV ve bilgisayarımı çalıştırabiliyorum. yine bilgi amaçlı olarak yakında resimlerini de buraya koymak istiyorum.
 
Güzel bir çalışma yapıyorsunuz ama bir kaç detaydan da ben bahsedeyim, aküyü şarj ederken şarj devresinin gerilim seviyesi 13.7-14.5 volt arasıdır. sizin bağladığınız 12-220 volt dönüştürücü bu değerlerde zarar görmemesi gerekir bunu bir değerlendiriniz.
Diğer bir husus piyasada 12-220 volt dönüştürücüler düşük güçleri bile pahalı geliyor bana, neden mi çünkü bir bilgisayar ups alıp içini açarsanız 12 volt bir kuru akü göreceksiniz. onun yerine kendi akünüzü bağlayabilirsiniz. daha düşük maliyetle daha güçlü bir dönüştürücü almış olursunuz.
yanlız araştırmadım ama kendi akünüz sıvı içerikli olduğu için upsi fişe takıp şarj etmeye kalkmayın çünkü kuru akü ile sıvı akünün şarj nitelikleri farklı olabilir.
Neyi çalıştırsak diye düşünüyorsunuz, nacizane bir tavsiye genelde dizüstü bilgisayarlar 60-80watt arası güç çeker birde masa lambası 15watt eski teknoloji ile yeniyi birleştirmiş olursunuz.
 
hocam burada aküyü ne ile şarj ediyorsunuz altenatör çıkışından mı
 
sayın ihyasin göndermiş olduğunuz fotolar benim için çok faydalı oldu bende aynı düzenekten yapacağım zaten ailecek kilo sorunumuz var spor yanında elektrik üretelim dedik. yalnız küçük bir detayı öğrenmem gerekiyor, kullandığınız şarj dinamosu otolarda kullanılan şarj dinamosumu, yoksa iç yapısında değişiklik yapıldımı, yani tekerin devri dinamonun elektrik üretmesine yeterli geliyormu
 
Sayın uğur çotuk; resimlerde yer alan şarj dinamosu ve akü sistemi bir otomobildekinin birebir,yani tamamen ayni malzemeler kullanılıp oluşturulmuş,bireysel kullanımlı bir benzeridir.Rüzgar türbinlerinde,rüzgarın yavaş şekilde döndürmesinde,ek devir büyütücülerine gerek duyulan şarj dinamosunda,"bisiklet jantı-alternatör kasnağı" arasındaki devir arttırımının,oldukça yüksek olabimesi neticesinde,normal pedal çevirmelerinde(Normal tempolu çevirmede) bile,akü için gerekli şarj akımlarının üretilebilmesine de son derecede uygundur.Bisikletin vitesli olabilmesi de,şarj esnasında,bir miktar şarj akımlarının geçişine direnç oluşturabilecek,hafif sertleşme olasılığı veya güçlüğü ise,vites değişimiyle,o kişi için,daha rahat bir şekliyle çevrilebilir durumuna da ayrıca dönüştürülebilir.

Bu sistemin bir benzeri,eğer evde tam olarak oluşturulmak istenirse;

1. 55 amper,14 volt nominal voltaj çıkışlı bir otomobil alternatörü(Şarj dinamosunun konjönktörü kendi içindedir,ayrıca satın alınmayacaktır.)

2. 60-75 amper çıkışlı bir otomobil aküsü(Sulu,kurşun-asitli tipte veya kuru(jel)kurşun-asitli tipte) olabileni,her ikisi de tercih edilebilir.

3. Dc-ac dönüşümünü evdeki kullanım gücünüze,kullanım kapasitenize göre karşılayacak olan bir invertör(Gerçek sinüs çıkışlı olanları 2 kat daha pahalı,modifiye sinüslü olanları daha ucuzdur.Sizin evdeki gereksinmlerinizin büyük bir bölümünü,modifiye sinüslü,yani çıkıştaki 220 volt ac. deki kare dalgaları biraz yuvarlatılmış olan modifiye çıkışlı olanı )bu gerçek formu isteyecek çok hassas cihazlar(Özel kombiler,diğer gerçek sinüs isteyecek çok hassas cihazlar gibi)desteklenip de çalıştırılmayacaksa eğer,size "modifiyeli sinüs çıkışlı 12 volt dc.-220 volt ac. çıkışlı" bir inverter kolayca yeterli gelecektir.İnvertör gücünün çıkış olarak watt,kWatt değerini,ayrıca siz kendi evdeki kullanacağınız güç kapasitesine,ihtiyaçlarınıza en uygun olanını seçerek yapabilirsiniz.

4 .Alternatör üzerindeki ve bisiklet tekeri jantındaki boşluğa, kolayca girip,uyum sağlayarak bu tahriği(Döndürmeyi) sağlayacak,yeterli uzunlukta bir "V" kayışı.

5. Akü ve alternatör(Şarj dinamosu) ara bağlantıları,aküden sonra invertöre yapılacak olan bağlantılarda kullanılacak,çok telli,kalınca,yüksek amper değeri taşıyan güç kabloları.Bu kablolar yine sanayiden araç oto-elektriği tesisatçılarından,satıcı bayilerinden,yapılacak iş tarif edilerek uygun kesitte olanı(Takviye kablosundan daha ince olan kesitleri) seçilip satın alınabilir.

6. Şarj dinamosunun özel olarak tespiti ve kayışın kolayca gerdirilebilmesi için,gerdirme düzeneği ile birlikte,özel çelik profil destekli bir konstrüksiyon.

7. Akünüzün şarj seviyesini ara sıra kontrol amacıyla,dijital bir multimetre(Avometre) elinizin altında bulunması da çok iyi olacaktır.

Not: Elektrik bağlantılarını,parçaları satın aldıktan sonra kurmakta eğer tereddüt ederseniz,nette "şarj dinamosu-akü bağlantısının devre olarak şeması" şeklinde google'de aratırsanız,karşınıza pekçok sitede bu konuda yapılmış bağlantı şeması hazır olarak çıkabilecektir.Forumumuzdan da yardım alabilirsiniz.Kolay gelsin.
 
sayın binbaşı verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkürlerimi sunuyorum. Kafamda bu konuyla ilgili hiç bir soru işareti kalmadı, çalışmamı sonlandırdıktan sonra burada fotoları paylaşacağım, saygılarımla
 
Yanlız burada benim aklıma bir soru takıldı. bu araç şarj dinamoları ilk elektriği dışardan alarak üretim yapmıyorlarmıydı? bunun için ayrı bir devrenin kurulması gerekmiyormu?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,190
Mesajlar
924,067
Kullanıcılar
451,553
Son üye
baran.3230

Yeni konular

Geri
Üst