New Electric Motor Technology

scorpion eyes

Uzman Üye
Katılım
22 Tem 2011
Mesajlar
1,141
Puanları
201
15776.jpg

LaunchPoint Technologies, Inc, yüksek verimlilik, yüksek güç yoğunluğu, Halbach dizi Elektrik motoru optimizasyonu ve ilk prototip tamamladı. Toplam ağırlığı sadece 1,4 kilo ile, bu elektrik motoru, 7 beygir gücü yüzde 95 verimlilik ile 8400 rpm'de üretiyor. Mevcut tasarım sadece 6 inç çapında ve daha az 1 inç kalınlığında olmasına rağmen, bu yüksek güç yoğunluğu motor tasarımı ölçekli ve büyük elektrikli araç uygulamaları için adapte olabilir. Kilo başına 5 beygir gücü ile bu elektrik motoru, piyasadaki diğer herhangi bir elektrik motoru daha yüksek bir güç yoğunluğu vardır.


Kaynak:Electric Motor Design: LaunchPoint Technologies
 
İncelediğim kadarıyla bu projelerin uygulanarak hayata geçirilebilmesi kullanılan özel ve temini pahalı malzemelerin, projelerin başarı derecesine değip değmeyeceği,yine de gündelik hayattaki çok önemli endüstriyel uygulamalardaki yatırım-amortisman beklentilerini karşılayacağını ümit ederek,bilhassa yarınların en mükemmel teknolojisi gibi bize gülümsemekte ve tüm dünyaya gelecek için ümit vermektedir.Emeği geçerek, bu projeleri üreten bilim merkezlerinin ve saygıdeğer bilim adamlarının herkes tarafından kutlanmaları gerektiğinin, bir kez daha düşünülmesini istiyorum.Genel olarak bakıldığında çok güzel endüstriyel uygulamalar gibi görünüyor.Ki optimum mühendislik ekonomileri sağlanıp(Mühendislik zaten ekonomi+endüstriyel uygulanabilirlik demektir.)tüm insanlığın bu büyük maliyetler karşısında alacağı refah ve kalkınmanın,endüstriyel gelişmişliğinin; tüm ödenen bu emek ve bedelle amortismanının dengelenmesi gerekiyor hiç şüphesiz.Ekonomik olmayan hiçbir buluş,teknoloji ve endüstriyel uygulamanın para(Yatırım maliyeti) ve
uygulanabilirlik olan mühendislik prensipleriyle hiçbir zaman uyuşmayacak ve uygulanmaktan men edilebilecektir.Umarız tüm bu teknolojilerin gerekli fiyat-uygulanabilirlik-amortisman maliyetleri en çok kullandığımız ve hayalini kurduğumuz bu çok önemli kilit alanlarda başarıyla uygulanabilir.Bundan bir dünya bireyi olarak hiç şüphemiz olmadan ve derin bir inançla, sabırla bu güzel yolların önümüze açılıp bize kırmızı halılı yollarını sunacağından en küçük bir tereddütümüzün dahi bulunmaması gerekiyor.Bu güzel paylaşım için size çok teşekkür ediyorum.Saygılarımla.
 
ekranda gördüğümüz motorun kendisimi oluyor ve bu motor dc motormu 3 faz uygulamalarda kullanımı varmı
 
Yüksek etkili,yüksek güç yoğunluklu "Halback" yapılı Elektrik motoru

"Launch point" marka 3 fazlı indüksiyon motoru,yüksek etkili,yüksek güç yoğunluğu için başlangıç prototipinde optimizasyonu(en iyi koşulları sağlanıp)tamamlanmıştır."Halback" yapısındaki bir elektrik motorudur.Toplam ağırlığı yalnızca 1.4 paund olan bu motor 8400 dev/dak'da % 85 etkin güçte 7 hp(Beygir gücü)'de güç üretir.Her bir poundluk ağırlık başına 5 beygir gücü verebilen bu motor, piyasadaki diğer sıradan motorlardan daha yüksek güç yoğunluğuna sahiptir.Fırçasız,eksenel kararlı(sabit) bir mağnetik akıya sahip olabilmesi ayrıca sıcaklık ve santrifüjik etkilere dayanımı sağlanmış, demir kulanılmadan yapılan rotor ve stator dizayniyle de eddy-current ve histerezis kayıpları(Zararlı kayıplar) elenmiş(minimize edilmiş)ya da en aza indirilmiştir.

Benzetmek gerekirse bu motoru pc soğutmasında kullanılan fırçasız 12 volt d.c.akımla çalışan 80,120 mm. çaplı(Kare yapıda)küçük indüksiyon fan motorlarına benzetebiliriz.Bu motorlarda ortadaki stator kısmından verilen d.c. 12 voltluk elektrik, bir inventörle belirli bir frekansta çalışan akıma çevrilerek stator sargılarına verilir ve indüksiyon sistemiyle dıştaki sabit mıknatısla bağlantılı pervane,hava direnciyle de bağlantılı olarak sürekli ayni devirde döner.

Bizim prptotipi yeni geliştirilen bu motorumuzda da ayni şekilde orta kısım sabit kalıyor(Stator).3 fazlı a.c. akımı ortadaki stator sargılarına ayni prensiple veriliyor.Oluşan 3 fazlı döner mağnetik alan(Akı)alt ve üstündeki disk(tabak)taki özel "Halback" component alaşım malzemesi içinde, yine 3 fazlı bir indüksiyon akımı oluşturup,motorun alt ve üst disklerine bağlı kısmı(Rotoru) resimde görülen uskuru(Pervaneyi)döndürmeyi ,en az akı kaybı,en yüksek verim, en düşük eddy-current ve histerezis kaybıyla ,fazla da ısınmadan başarıyor.Eğer ortadaki kısım dönebilseydi o zaman sistem fırçalı olmak durumundaydı.Çünkü 3 fazlı bobin sargıları bu kısımdadır.Fırçasız olduğu için de çalışma şekli bu şekilde olmak durumundadır,yani bir pc'nin fırçasız d.c. motorunun çalışma şeklinde olduğu gibi.

Sorduğunuz üzere bu motor 3 fazlı bir a.c. indüksiyon motorudur.Prototip aşamasında,özel ve pahalı malzemeler de kullanılacağı düşünülerek daha da geliştirilmeye ve endüstriyel uygulamalarda kullanılmak için seri üretimle maliyetinin de ayrıca satın alınabilecek kadar düşürülmesi gerekmektedir.Bu nedenle henüz dünyada yaygın bir kullanımının ve uygulamasının olabileceğini de pek tahmin etmiyorum.Merak edip sorduğunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.




 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,640
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst