Şarzlı vidalama kablo sorunu

jeolex

Üye
Katılım
12 Tem 2014
Mesajlar
25
Puanları
1
Yaş
34
Merhaba arkadaşlar,

Elimde pil ömrü tükenmiş ve butonu bozulmuş bir şarzlı vidalama vardı. Motorunun özeliğine göre adaptör aldım. Dİrek olarak motor ile temas ettirdiğimde motor çalışıyor. Adaptörde bir sorun yok. Ancak araya button koymayı düşündüm çok basit bir sistem ancak kafayı yedirtecek bir sorun ile karşılaştım, muhtemelen bilgi eksikliğinden kaynaklı. Tüm bağlantılar doğru onda bir sorun yok ancak tek sorun adaptöre kabloları bağlarken. Lehimle denedim, klemens ile denedim, soket ile denedim. Bu dediklerim ile bağlantı kurduğumda motoru vurduruyor. Yani hareketi veriyo duruyo hareketi veriyor duruyor devamlı bir çalışma olmuyor butona basılı tuttuğumda. Ancak bu bağlantıyı krokodil kablolar ile tutturarak bağladığımda motor çalışıyor. Sebebini anlayamadım gitti. Ne yaptımsa her nasıl birleştirdimse kabloları çalıştıramadım. Ama kıskaçlı kablo ile takınca çalışıyor. Sabahtan beri uğraşıyorum olmadı.. Eminim basit bir sorun yardımcı olursanız sevinirim..
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
kablo ic direnci buyukse motor calismayabikiyor daha kalin bir kablo dene, ayrica kisa devre testine bak. belki kopuk var.
y da kopru diyotta sorun olBilir.
araya kapasitor koy.
 
Çok ilginç, yaptığınız/kullandığınız devre/malzemelerin özelliklerini-resmini ekleyebilir misiniz?
 
Merhaba arkadaşlar,

Elimde pil ömrü tükenmiş ve butonu bozulmuş bir şarjlı vidalama vardı. Motorunun özeliğine göre adaptör aldım. Dİrek olarak motor ile temas ettirdiğimde motor çalışıyor. Adaptörde bir sorun yok. Ancak araya button koymayı düşündüm çok basit bir sistem ancak kafayı yedirtecek bir sorun ile karşılaştım, muhtemelen bilgi eksikliğinden kaynaklı. Tüm bağlantılar doğru onda bir sorun yok ancak tek sorun adaptöre kabloları bağlarken. Lehimle denedim, klemens ile denedim, soket ile denedim. Bu dediklerim ile bağlantı kurduğumda motoru vurduruyor. Yani hareketi veriyo duruyo hareketi veriyor duruyor devamlı bir çalışma olmuyor butona basılı tuttuğumda. Ancak bu bağlantıyı krokodil kablolar ile tutturarak bağladığımda motor çalışıyor. Sebebini anlayamadım gitti. Ne yaptımsa her nasıl birleştirdimse kabloları çalıştıramadım. Ama kıskaçlı kablo ile takınca çalışıyor. Sabahtan beri uğraşıyorum olmadı.. Eminim basit bir sorun yardımcı olursanız sevinirim..

Merhaba.Bu satın aldığınız adaptörünüz çıkışta kaç volt dc ve tam olarak kaç amperi veriyor,bu motorun rahatça (Yükte de hiç zorlanmadan) çalışması için oldukça önemlidir.Trafo ile çalıştıranlar garantili ve yüksek bir tork eldesi için 100 watt'lık bir trafoyu kullanmışlardır,www.320volt.com sitesinde.Yüke bindiğinde güç yetmezliği ile torkun çok düşmesiyle hiç dönmeme olabilir,ilk aklıma gelen budur.Boşta bu dc motorlar kolayca dönerler,ama zor yükle karşılaştıklarında zorlanarak frenlenebilir,hiç de dönmeyebilirler çünkü.

Kabloları direk lehimlemenizle ilgili işlemleri yaparken ben çok büyük bir problem olmadığını ve bir dönüp bir dönmemenin kablo lehimlemeyle (Soğuk lehimler tam oluşmadıysa tabi) çok da ilgili (Çok ince olmayıp içinde kopuklar hiç yoksa eğer) olmadığını düşünüyorum.Ama yine de çekilen resimleri yayınlarsanız konu muhtemelen iyice aydınlanabilecektir.Yani bu sitede çok iyi sonuç alanların uyguladıkları amper değeri yaklaşık 100/6.4'e karşılık gelen yüksek bir amper değerindedir ve çok iyi sonuçlar alındığı ayrıca belirtilmiştir.Bu linki bir inceleyin isterseniz.Kolay gelsin.
http://320volt.com/sarjli-vidalamayi-trafo-ile-calistirmak/

Orijinalindeki çalışma durumu: 4 adet seri bağlı nikel-kadmiyum şarjlı pillerle en küçük olan akülü vidalamalar çalışırken,dönen bu uç mekanik zorlanmalar ile karşılaştığında pil amper-saat kapasitesinin neredeyse tümünü veya büyük kısmını kısa zamanda deşarj edecek şekilde bu zorluğu kompanse (Dengeleme) yoluna gidecektir.Ama 2-3 amperlik 5-6 volt dc. gibi "volt*amper" oranı çok sınırlı adaptörle çalışırken gereksindiği bu ek elektrik amperi gücünü akülü vidalama hiç bulamaz ve güç yetmezliğiyle torkun çok düşmesi ile frenlenir.Zaten bu tür matkaplarda,akülü olan tüm çok küçük vidalama aletlerinde şarjlı pillerin zamanından çok önce ıskartaya çıkabilmesi,şarj tutmayıp ömrünü çabuk kaybedebilmesi (Pert olabilmesi) bu amper-saat şarjlı pil kapasitesinin çok aşırı deşarj olacak şekliyle (Vidaları montaj yerinde en sona geldiğinde iyice sıkıştırırken) devamlı aşırı boşaltılması (deşarjı) nedeniyledir.Yani bu pillerin çalışma şartlarında,özellikle en küçük olanlarında ve pil adedi sadece 4 adet ve belli amper-saat kapasite değerinde olanlarında bu durum çok daha belirgindir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
oncelikle konuya dikkat etmemisim o sarj sarz degil cattt!:)
Merhaba.Bu satın aldığınız adaptörünüz çıkışta kaç volt dc ve tam olarak kaç amperi veriyor,bu motorun rahatça (Yükte de hiç zorlanmadan) çalışması için oldukça önemlidir.Trafo ile çalıştıranlar garantili ve yüksek bir tork eldesi için 100 watt'lık bir trafoyu kullanmışlardır,www.320volt.com sitesinde.Yüke bindiğinde güç yetmezliği ile torkun çok düşmesiyle hiç dönmeme olabilir,ilk aklıma gelen budur.Boşta bu dc motorlar kolayca dönerler,ama zor yükle karşılaştıklarında zorlanarak frenlenebilir,hiç de dönmeyebilirler çünkü.

Kabloları direk lehimlemenizle ilgili işlemleri yaparken ben çok büyük bir problem olmadığını ve bir dönüp bir dönmemenin kablo lehimlemeyle (Soğuk lehimler tam oluşmadıysa tabi) çok da ilgili (Çok ince olmayıp içinde kopuklar hiç yoksa eğer) olmadığını düşünüyorum.Ama yine de çekilen resimleri yayınlarsanız konu muhtemelen iyice aydınlanabilecektir.Yani bu sitede çok iyi sonuç alanların uyguladıkları amper değeri yaklaşık 100/6.4'e karşılık gelen yüksek bir amper değerindedir ve çok iyi sonuçlar alındığı ayrıca belirtilmiştir.Bu linki bir inceleyin isterseniz.Kolay gelsin.
http://320volt.com/sarjli-vidalamayi-trafo-ile-calistirmak/

Orijinalindeki çalışma durumu: 4 adet seri bağlı nikel-kadmiyum şarjlı pillerle en küçük olan akülü vidalamalar çalışırken,dönen bu uç mekanik zorlanmalar ile karşılaştığında pil amper-saat kapasitesinin neredeyse tümünü veya büyük kısmını kısa zamanda deşarj edecek şekilde bu zorluğu kompanse (Dengeleme) yoluna gidecektir.Ama 2-3 amperlik 5-6 volt dc. gibi "volt*amper" oranı çok sınırlı adaptörle çalışırken gereksindiği bu ek elektrik amperi gücünü akülü vidalama hiç bulamaz ve güç yetmezliğiyle torkun çok düşmesi ile frenlenir.Zaten bu tür matkaplarda,akülü olan tüm çok küçük vidalama aletlerinde şarjlı pillerin zamanından çok önce ıskartaya çıkabilmesi,şarj tutmayıp ömrünü çabuk kaybedebilmesi (Pert olabilmesi) bu amper-saat şarjlı pil kapasitesinin çok aşırı deşarj olacak şekliyle (Vidaları montaj yerinde en sona geldiğinde iyice sıkıştırırken) devamlı aşırı boşaltılması (deşarjı) nedeniyledir.Yani bu pillerin çalışma şartlarında,özellikle en küçük olanlarında ve pil adedi sadece 4 adet ve belli amper-saat kapasite değerinde olanlarında bu durum çok daha belirgindir.Kolay gelsin.
ustat sana gelirsek bazi konularda katilmiyorum. trafo ile beslenirken olsun normal pille olsun dc fircali motor eger ilk kalkisda kisa devre akimini karsilayabiliseniz bosta ya da yuk altinda her turlu isini gorur.
amaaaa burda akim diyorum. eger ki istedigi gerilimden yukari bir gerilim verirseniz bu sefer de kontaklar ark yapip ayrilmakta diretmekte.
bu nedenle bu aletleri regulesiz pille calistiririz ki alkali ya da sarjli pil kisa devrede 10 amper vermekte. ayrica 1.2*4 hesabi ile bu motorlarin genelindeki 4.8 volt uyumlulugunu tasimaktadir,
ancak dedigim gibibu durum gecici. hani kapasitordeki akim gibi. senle kavga etmistik hatta sen o direnci yuksek tuttun diye:)
iste bu da aynisi.
ilk anda 10 ampere kadar cekse de bu motorlar 300 mah gucunde bile degil. yani bu motorlari asil dur kalklarda asiri tukettikleri enerji nedeni ile sevmiyoz:)
misal bende de aynisi vardi. ama naptimsa 17 volt 7 amperin altinda cevirtemedim. bir de 15 volt 1 amper ama kalin nuveli bir trafo buldum, gerzekler nasil bir dolama yapmislarsa artik herhalde sargilarin arasinda 1 cm vardi:) yarim kilo nuve var 1 amper cikmiyor:)
bende bunun 5 de biri yer tutmayan bir trafo iki tane ka2206 kaldiriyor:)
ama iste o koca sargilar ilk andaki hayvani akim ihtiyacini karsilamakta.
simdi gelelim konuya.
dur kalk dedik.
iste gel buraya eline vereyim-abuk bir cumle idare et:) - diyotu sen tutarken bir kere uzun basiyim bir an isinir sonra buz. ama saniye gecmeden yon degistiriyim, bak nasil isinir, ampermetre ile baksak delirirsin.
bir de tabi ki dc motorun hele ki cift yonlunun urettigi ters alternas. onuda filtrelersek makinede hicbir sorun olmaz.
peki pili bozan ne?
bizim malak gibi elimize aldigimizda tiz tiz diye marsa basip cekmemiz. hava atacaz ya ufacik delgecle. iste sen 4 defa 10 amper cektin mi pil de cartayi cekiyor:) ki bir de yanlis bir olay var. abi zaten o motor 4.8 voltluk, 4.0 mi ne ona inijce calismiyor. yani pil 1.0 volta inince.
ki aslinda 1.2 volt pil 1.35 mi ne uretir,
peki ne olacak?
biz dusunuyoruz bunu tamamen bitmeden sarja takalim. lan sanki lityum pil var:)
bizim halk zaten garip lityum pili nikel pil gibi nikeli lityum gibi kullanir. uzun sure kullanmayinca lityumu 15 saat sarjda tutariz. sonra neden sarj tutmaz? e sen kontrolcunun anasini aglatmissin napsin!
nikeli de tam bitmeden bu kafa ile sarj ediyoruz.
haaa bir de en buyuk salaklik ne dersek.
abicim o makinelerdeki pil gostergesi sarj gostergesi degil!
o batarya bosta iken bakilmasi gereken gerilim gostergesi. yani ledli voltmetre. eger sarja takarsan hep ful ya da o anki gerilime bagli yari falan gosterir. ama devamli tutarsan sonunda dolar cabucak.
amaaaa nikel pil dolunca ic direnci azalir ve akim cekip isinir. eee gerilim gostergesinden bu anlasilir mi!
o yuzden bu aletlerin adaptor gucleri ile batarya potansiyeli hesaplanir ona gore bir sarj suresinde tutulursa pillerine bir sey olmaz. ama benim eski calistigim yerki gibi gunesin altinda yillarca bekletirsen kutudan cikmadan piller erir gider.
 
Merhaba,eline diline sağlık, bayağı bir beyin fırtınası yapmışsın,yolgezer,:)tüm bu yazdıklarımın tam karşısında değil,bilakis tam da tamamlayıcısı olmuş,tüm bu yazılanlar.

Evdeki kullanımdan bir örnek vereyim kendimden,4 adet ni-cd pert olan pil yerine ışıldak kuru aküsünü direk dıştan besleme ile de kullandım,6 volt 4 amperlik ve çok iyi neticeyi bu şekilde aldım.Neden?Çünkü bu kuru aküler derin deşarjda kullanılıp kendi öz kapasitelerinden çok daha fazla amperi (Burada amper değeri çok önemli,senin de özellikle değindiğin gibi,aslında ben de tam olarak bunu demek istemiş ve özellikle amper üzerinde çok da durmuştum zaten,voltun birkaç volt oynaması o kadar da önemli değil aslına bakılırsa) engele rastlayıp dönememe zorluğu başladığında rezervlerinde mevcut olan amper gücünü arıyor bu canavar motorlar!Canavar motor benzetmesini de haklı olarak yapıyorum bu arada.:)Çünkü mekanik zorlanmalarda kendi boşta çektikleri amperin kat kat fazlasını talep ediyor,bulamayınca rahat dönemeyip duruyor,bu özellikte aşırı yükle çalışma şartı altında kalan küçük canavar dc motorlar.

Şerare (Ark kıvılcımı) yapma konusunda çok da haklısın,çok fazla voltaj değeri vermek doğru değil,çıkan kıvılcımlar çok artar,fırça-kömür ilişkisi daha kötüye doğru (Ömür bağlamında) giderek toplamda kullanılan ömür/saat kriteri olumsuz yöne de etkilenir elbette.Yani
4.8 volt bataryada en fazla 6 volt verilmesi (6 volt 4 amperlik akü gibi) uygun olabilir,daha fazlası gereksiz kıvılcımları fırça-kömür bölgesinde tam oluşturacağı için (özindüksiyon yoluyla) verilmemesi çok daha iyi olur.Kolay gelsin.
 
Merhaba,eline diline sağlık, bayağı bir beyin fırtınası yapmışsın,yolgezer,:)tüm bu yazdıklarımın tam karşısında değil,bilakis tam da tamamlayıcısı olmuş,tüm bu yazılanlar.

Evdeki kullanımdan bir örnek vereyim kendimden,4 adet ni-cd pert olan pil yerine ışıldak kuru aküsünü direk dıştan besleme ile de kullandım,6 volt 4 amperlik ve çok iyi neticeyi bu şekilde aldım.Neden?Çünkü bu kuru aküler derin deşarjda kullanılıp kendi öz kapasitelerinden çok daha fazla amperi (Burada amper değeri çok önemli,senin de özellikle değindiğin gibi,aslında ben de tam olarak bunu demek istemiş ve özellikle amper üzerinde çok da durmuştum zaten,voltun birkaç volt oynaması o kadar da önemli değil aslına bakılırsa) engele rastlayıp dönememe zorluğu başladığında rezervlerinde mevcut olan amper gücünü arıyor bu canavar motorlar!Canavar motor benzetmesini de haklı olarak yapıyorum bu arada.:)Çünkü mekanik zorlanmalarda kendi boşta çektikleri amperin kat kat fazlasını talep ediyor,bulamayınca rahat dönemeyip duruyor,bu özellikte aşırı yükle çalışma şartı altında kalan küçük canavar dc motorlar.

Şerare (Ark kıvılcımı) yapma konusunda çok da haklısın,çok fazla voltaj değeri vermek doğru değil,çıkan kıvılcımlar çok artar,fırça-kömür ilişkisi daha kötüye doğru (Ömür bağlamında) giderek toplamda kullanılan ömür/saat kriteri olumsuz yöne de etkilenir elbette.Yani
4.8 volt bataryada en fazla 6 volt verilmesi (6 volt 4 amperlik akü gibi) uygun olabilir,daha fazlası gereksiz kıvılcımları fırça-kömür bölgesinde tam oluşturacağı için (özindüksiyon yoluyla) verilmemesi çok daha iyi olur.Kolay gelsin.
ustatben 4.8 volt motora 6 volt trafo baglayip 10 amper kopru diyotla verfdigim halde bile istedigim gucu alamamistim:) elektronikprojelerde iken de az kavga cikmadi idi:)
ondan kuyruk acisi oldugundan biliyorum yani. isin garibi sonradan 15 volt 1 amper trafove 2 amper kopru diyotla ve 17 volt 7 amper trafo ile istedigim sonucu alabilmistim. ayrica bu motorlar smps unitelerle de duzgun calismiyor.
en iyisi sac trafolarla calistirmak.
aku konusunda aku, 255 amper vermek uzere tasarlanmistir-gelsin ripple :) - bu nedenle her turlu yetiuyor
ama canavar sayilmazlar. bununla vida monte ediyoruz sen bir step motorla vidalama yap bakim ne olacak:)
dc motor, ilk kalktiginda yeterli amperi goremezse yuk altinda cabuk susuyormus. yoksa yuk altinda bir amper cektigi falan yok.-bendeki matkap motoru oyle en azjndan:) - ama iste dedigim gibi ilk 10 amper gucu cekemezse sonradan kusuyormus, ilk bastan kusturmemek lazim:) ozellikle eski tip su sargilari Rasinda km mesafe olan tip trafolarla beslemenizi tavsiye ederim. onlar aslinda cok daha buyuk va kapasitesinee nuveye sahip olmasina ragmen sargilari cok gevsek oldugu icin az guc cevrimi yapiyr. ama ilk anda inanilmaz yuksek guc vedrebiliyolar. misal bendeki 80 watt trafo 15 wattliktan ufak nuveye sahip. ama tda7377 ye yetiyor. oburu oldursen yetmez:) ama iste 15 watt trafo motoru ayaklandiriyor.
ayrica elinde uygun gucte ama gerilimi yuksek trafosu ooan biri napsin? ya benim gibi yaallah diyip deneyecek ya da k kodlu regulatorlerden birini alip 4.8 e sabitlesin. k kodlu regulator 5 amper daimi 10 amper anlik verir genelde. yine yetmezse transistorle guclendirirler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,381
Mesajlar
917,140
Kullanıcılar
450,261
Son üye
frappuccinot

Yeni konular

Geri
Üst