Araca invertor baglama

Cazonova1

Üye
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
36
Aracima 24v 2500 watt inverter aku sarj cihazi ve 12v 300 watt inverter bagladim karmaşik bi sistem yaptim şu an sikintisiz çalisio ama uzun vadede aracima alternatore veya akuye veya tesisata bi zarari olurmu.

QBm24g.jpg


4rXzgJ.jpg



Yardimlariniz için şimdiden teşekkurler
 
2. Şalter akuleri seri baglio kablo tasarrufu için 1 nolu salterin agzindan yaltim direk
 
Güzelce bir anlatsanız anlasak.Sadece aracın aküsümü var başka aküdemi var inverter kaç watt vs vs.
 
2ci Şalter 2 akülü seri bagla yıp 24 v elde ediyorsunuz her halde şema bunu gösteriyor çizimi çizim kurallarına uyarak tekrar çizer iseniz herşey anlaşılır olursa daha iyi yardımcı olabiliriz
 
Vad5Ny.png

Aracima 2 akü taktim 24v/110v 2500watt inverteride kullaniom 12v/220v 300 watt inverteride kullaniom şuan 2 inverteride aktif kullaniom bi sikinti olmuyor 24v inverteri motor stop halinde kullaniyorum 1 ve 3 nolu salter kapali iken 2 nolu salteri aciyorum 24 v elde ediyorum.

Butun salterler kapali iken 1 nolu akuyu alternator sarj edio haraket halindeyken ayrica 1 nolu salteri aktif edersem 1 ve 2 nolu aku 2 si birden sarj oluyor.

1 ve 3 nolu salter açikken 2 nolu salteri kapatiyorum aku sarj aleti ile akuyu sarj ediyorum.

2 nolu akuye 12v/220v 300 watt inverter direk bağli

Alternatore aracin tesisatina veya akuye çok zarari olurmu cizim için kusura bakmayin elimden gelen bu şimdiden yardimlariniz için tesekkurler
 
Arkadaşım 1nolu şalterin kapalı olması halinde 2 nolu şalter kapanınca aküleri kısa devre eder!!! Bu güçteki aküler için sakat iş başkası başında olsa veya dalgınlıkla ... mazaallah!
 
Bi kere yaptim heralde salter atmişti daha dikkatli olurum. Benim merak ettigim akuler ve sarj dinamosuna sikintisi olurmu bide araç çalişurken 2 noluyu aktif edersem ne olur
 
Cazanova, anladığım kadarıyla araç çalışmaz iken mevcut akü değilde yedek koyduğun aküleri kullanıp invertörle 220v çıkışı almaya çalışıyorsun. Araç çalıştığı süre içerisinde ise kullandığın aküleri koyduğun şalterler aracılığıyla şarj etmeye çalışıyorsun. Yalnız benim anlam veremediğim nokta neden yüksek amperajlı tek akü yerine çift akü kullanıyorsun ve neden 2 invertör? Elimdeki malzemeleri değerlendiriyorum diyorsan o ayrı mevzu ama şuan ki yapmış olduğun sistem ve çalışma prensibi bana kalırsan sakat bir sistem. Zira manuel bir şalter sistemi zaten risk, çift aküyü alternatörden şarj fikri uzun vadede bir yerlerde sıkıntı çıkaracaktır ve şarj süreleri normalden uzun sürecektir. Şu kadarını söyliyeyim oto elektrik sistemi hiç birşeye benzemez en ufak bir kısa devrende tesisattaki kablolar bir fitil görevi görerek en zayıf yerden yangın çıkaracaktır Allah göstermesin. Dikkatli kullanmanı tavsiye ederim.
 
Cevabin içinnteşekkur ederim oncelikle biraz açiklamali anlatiyim aracim mazda e2200 panelvan araci karavan olarak kullaniyorum kucuk biraz ama bana yetio antalyada biraz tekne işleriyle ugrastim ordan elimde kalan malzemeler ben şuan bi iş yapmiyorum 3 gun çalisiom 5 gun geziom aracimla genelde sahil kenarlari olmak uzere surekli yollardayim ankara kayseri istanbul mugla antalya mersin konya ws.. Sehir sehir geziyorum.arabamin uzerindeki akuye ek bi aku daha aldim.sebebi elimde master voltun 24v/2500 110 voltluk inverteri vardi kaliteli bununla elimdeki 110v luk cihazlari çaliştiriyorum.ses sistemi kompresor ve onumuzdeki gunlerde buzdolabi ve sogutucu bi sistem dusunuyorum.
Ayrica plak çalar,telefon sarji ws dusuk wattli 220v cihazlar kullanmaz için elimde 12v/220v 300watt bi inverter kullaniyorum.110 v luk cihazlari yeni kuruyorum işte biraz luks oluo benim için araçta 2 adet akum var 1 i ana aku aracin akusu varta 75 amper oburude 72 amper mutlu arabamin alternatoru vartaya bagli resimdeki 1 numarali salteri aktif edince 2 aku baglanio araç çalisirken 2 akuyu de sarj edio yani dusunuomki uzun yolda iken 1 aku dolunca salteri acar 2.yide doldururum.

sahilde bi çok arkadas ediniyorum kimi yerde 1 ay kaliyom calisiom boyle zamanlarda elektrik olan yerler denk gelio elimde 12v 30 amper aku sarj cihazi var boyle yerlerde 1 ve 3 salteri aktif edip 2 akuyude sarj edebilirim die dusundum mesala aklima takilan burda aractaki akuler arac uzerinde sarj edilmesi alternatore bi zarari olurmu ama teknelerdede ole oluoda tabi pahali cihazlar bagli.
12v/220v olan inverter 2. Akuye direk bagli inverterin uzerindeki tuştan kapatiom veya açiom

2. Salteri actigimdada 24 olan inverterim calisio şuan yeni yaptim hiç bi sorun yok gibi çalisio mesala hiç denemedimde araç çalisirken 2 nolu salteri acsam ne olur 1 akuyu alternator sarj edio olcak 1 akunun eksisi ile 2 akunun artisi birlesio kalan uclardanda 24 volt aliom bana sikinti yokmuş gibi gelio ama uzmani degilim denemeyede korkuyom valla parasizim bu aralar sikinti olursa yaptiramam. Bu dedigim tesisatlari hep kaliteli urunlerle yaptim tekne malzemesi hep salterler merlin gerin kablolar 4 luk bi izalosyon var valla 6 kat tek tek saydim. Hep kaliteli urunler .

İşte arkadaslar en basta motor çadir takildim yillarca 2 senedir araçla takiliom şimdide biraz lukse giriyim dedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,691
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst