Dahlender Motor

O kadar uğraşacağınıza sürücü ( frekans konvertörü ) kullansanız daha kolay değil mi ?

dahlender motora sürücü takanları da gördüm işte ben o zihniyeti daha çok seviyorum 🙃
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
dahlender motora sürücü takanları da gördüm işte ben o zihniyeti daha çok seviyorum 🙃
Tamam ustam . Sen teknolojiyi kullanmak istemiyorsan bu senin seçimin. İki devirle takilmaya devam et . Ama bu sana kalkıp bizimle dalga geçme özgürlüğünü vermiyor.
 
Doğru söylüyorsunuz da ama hazır pano bu o yüzden her şey elemanlar yerinde sadece 2.motor konulacak sisteme bir de şirket yeni bir sürücü maliyeti karşılamaz büyük ihtimal
 
Hiz kontrol cihazi tamam yeni teknoloji fakat 3 fazli motoru yari devir sayisinda calistirmak isterseniz
guc ne olur?

Dahlender motoru dusuk devire aldiginizda guc ne olur?

Her iki durumu karsilastirmaniz gerekiyor.
 
Hiz kontrol cihazi tamam yeni teknoloji fakat 3 fazli motoru yari devir sayisinda calistirmak isterseniz
guc ne olur?

Dahlender motoru dusuk devire aldiginizda guc ne olur?

Her iki durumu karsilastirmaniz gerekiyor.
Bunlar ancak elde ekipman varsa denenerek görülebilecek fikirler . Yoksa frekans motoru ile kullanılacak asenkron motorlar bile normalde tasarım olarak daha farklı. Ben arkadaşa sürücü alda böyle yap demiyorum. Elde malzeme varsa denenebilir .
 
Hiz kontrol cihazi tamam yeni teknoloji fakat 3 fazli motoru yari devir sayisinda calistirmak isterseniz
guc ne olur?

Dahlender motoru dusuk devire aldiginizda guc ne olur?

Her iki durumu karsilastirmaniz gerekiyor.

güzel sorular👍

daha önce şu konuda sabit güçlü, sabit torklu v.s değinmeye çalışmıştım.
 
Bunlar ancak elde ekipman varsa denenerek görülebilecek fikirler . Yoksa frekans motoru ile kullanılacak asenkron motorlar bile normalde tasarım olarak daha farklı. Ben arkadaşa sürücü alda böyle yap demiyorum. Elde malzeme varsa denenebilir .

Ekipmana gerek yok, kagit kalem yeterli.

Devir sayisi n=60*F/P devir sayisini yari yariya dusurmek icin frekans F/2 yapilabilir.
Bu durumda XL=2*pi*L*F/2 den yari yariya duser.

XL yari yariya dusunce akim 2 kat artar diyebiliriz. O zaman da motor yanar. Bu durumda akimi artirmamak icin gerilimi yari yariya dusururuz.

Bu durumda guc yariya duser.

Simdi motorumuzu yari devirde calistirmak icin hiz kontrol cihazi frekansi ve gerilimi yari yariya indirdi.
Guc de 1/2 azaldi.

Dahlender motorda gene n=60*F/P

P iki kat buyuk yapilinca devir yariya duser.

Dusuk devir sayisina gecince guc gene ayni kalacak.

F degismedi. Voltaj degismedi. Sadece devir sayisi yariya dustu.

Ama bir kontrol etmek lazim. Aciklamamda bir sorun var gibi.

Bir iki dahlender motor etiketine baktim mesela bir motorda iki devirden birincisinde iken guc 900w iken digerinde 600w oluyor.

https://avys.omu.edu.tr/storage/app...rlara yol verme MEGEP DERS NOTLARI DERS 7.pdf
 
Son düzenleme:
dahlender motorların sabit güçlü, sabit torklu ve değişken torklu olmak üzere üç çeşidi vardır. matematiğe çok takılmayacaksak sabit torklu tiplerde varmak istenilen yere götürür. muhtemelen motor üretcileri sabit güçü dahlenderlerden çok sabit momentlileri tercih etmeleri proses kolaylığından kaynaklanıyor.
 

Ekli dosyalar

  • dahlender çeşitleri.pdf
    781.4 KB · Görüntüleme: 6

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,755
Kullanıcılar
449,974
Son üye
umitseyhan

Yeni konular

Geri
Üst