Devir sayısı ile tork arasındaki ilişki nedir ?

bywords24

Üye
Katılım
4 Eki 2011
Mesajlar
22
Puanları
1
Merhaba iyi forumlar.Hocamın sınavda sorduğu bu soru aklıma takıldı acaba bu sorunun cevabı nedir ?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Aynı güçte devir sayısını arttırdığınızda tork azalır. Devir sayısını düşürdüğünüzde ise tork artar.
 
Aralarında ters bağıntı vardır,

biri artarken değeri azalır.
 
Merhaba iyi forumlar.Hocamın sınavda sorduğu bu soru aklıma takıldı acaba bu sorunun cevabı nedir ?

Merhaba.Ters bir ilişki mevcuttur.Araçlardaki vites kutusu ile ilk kalkış-düz gidiş-rampa (Yokuşu) çıkışta bu ters ilişkiden uygun vitesi kullanarak faydalanırız,en yaygın ve yararlı bir örnek olarak.Redüktör (Dişli kutusu) veya kayış-çapları değişik 2 kasnak arasındaki güç iletiminde küçük çark örneğin elektrik motoru,içten yanmalı motor kısmında ise,daha büyük çaplı kasnak kısmından bu deviri düşürmüş,ama torku (Momenti) artırmış olarak elde ederiz.

Bu sayede örneğin bir damperli kamyondan boşalan tonlarca kaya parçası,bir konkasörde (Taş kırma makinesinde) anında küçük çaplı motora bağlı küçük bir kasnak-kayışlar-çok büyük kasnak aracılığıyla büyük güçteki bir elektrik motorundan verilen güçle,katlarınca da katlanarak konkasörün çeneleri arasında bu taş ocağından gelen çok büyük taş blokları anında çok küçük yani kademeli mıcır parçaları haline de gelebilir.İşte size gücü büyütmenin diğer önemli ve güzel bir başka örneğidir.

İstinye taş ocağından gelen taşlar (Büyük bloklar) bu şekilde Hasdal-Seyrantepe konkasörlerinde kırılıp (Mıcır olamadan hemen önce) kademeli olarak tam mıcır haline getirilip,sonrasında asfalt içindeki harç malzemesi olarak direk Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nin viyadük ve yollarının asfalt çalışmasında da kullanılmıştır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Ayni güç değerleri için Moment formülümüz M=P/(2*pi*n/60) idi. Burdan sabit güç değerinde moment ve devir sayısının ters orantılı olarak değiştiğini görebiliriz.Şöyle de mantık yürütebiliriz moment neydi çıkıştaki yük ,çıkıştaki yükümüz arttığı anda dogal olarak hızımızda azalmış olucaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,381
Mesajlar
917,140
Kullanıcılar
450,262
Son üye
EminFurkan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst