Fan bağlantısı hakkında yardım

gokguruk

Üye
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
25
Puanları
1
arkadaşlar split klimaların yanmış iç ünite kartlarının yerine üniversal kart (akıllı kart) bağladığımız zaman normalde faz nötr kapasitör ve yavaş orta hızlı fan kademesini bağlıyoruz burda bir sıkıntı yok ama bazı klima modellerinde (vestel samsung daiken) iç ünite fanında yavaş orta hızlı hız kademesi kablosu yok onun yerine ince 3 lü bir kablo var.bu kabloyu bağlamayıp diğer kabloları bağladığımızda yüksek devirde çalışıyor fan.bu da bazen sorun oluyor bu model fanları nasıl yavaş devirde çalıştırırız? o ince 3lü kablolara nasıl bir bağlantı yapmak gerek? hadi bakalım saygılar
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
bilen var ama sorunu anlayan yok iç deday şemasını bul orada yazar
 
bilen var ama sorunu anlayan yok iç deday şemasını bul orada yazar
konunun iç detay şeması ile alakası yok.yeni bağlanılan bir akıllı karttan bahsediyorum.eskiyi yenıye uyarlarken yapılan değişilik yani.lütfen dikkatli okuyunuz
 
bunları üreten firmalar teknik deday vermiyormu akıllı kart bağlantı şeması yokmu splitte hi low mid klemensleri yada jackları yokmu yok ise teknik servisinden bilgi alınabilir yada ilgili klemenslere tek tek faz verilerek hızlar belirlenebilir ne resim vermişsin nede şema buradaki tüm arkadaslar elektrik ve otomasyon ile ilgili sanıyorum hiç biri müneccim değil

bilgi istiyorsan açıklaman gerek elimde bu bu var resimleri bunlar kitapçığı bu gibi
 
Arkadaşlar,
Bahsi geçen fan motorları BLDC fan motorlarıdır. Bu motorlar özel driverler ile sürülürler.
Split klimalarda 3 devirli fan motorları, yerlerini AC tek devir fan motorlarına devretmişti ve bu motorlar ana bord üzerinde ki 1.5 - 2 Amperlik mini SSR ler ile sürülürlerdi. Bu SSR ünitelerinin üst limiti Şebeke gerilimi OLMASINA rağmen alt limiti sınırlı idi. Yani devir çok fazla düşürülemiyordu.
Tabi zaman içinde teknoloji bu motorları da tam oransal devir ile sürülebilecek hale getirdi. Çoğu inverter klimalarda kompresör kapasitesinin evaporatör kapasitesine denk olabilmesi için (özellikle set noktasına yakın iken) 3 devir fanlar veya AC SSR fanlar tam cevap olamıyordu. Yani iki devir arası ya da düşük devirler talep edildiğinde bu motorlar kifayetsiz kaldı. Bu durum fırçasız DC motorlar ile aşıldı. Bu da A++ olan klima serilerinin doğmasına olanak tanıdı.

Sonuç olarak eğer bahsi geçen fan motoru AC bir fan motoru ve tek devirli ise SSR ile sürülmeli. Yok bu motor DC fırçasız bir motor ise ozaman bu motorlar için üretilmiş olan özel dc tristör modülleri ile sürülmelidir.
Yani bu tip motorlar dediğiniz akıllı kartlar ile sürülemez. Ama illa da sürmek istiyorsan o vakit bu üç deviri dijital olarak giriş yapabileceğin ve çıkışından oransal olarak sinyal alabileceğin bir ADC ye ihtiyaç duyarsın. Çevrilen sinyali mini bir SSR ye aktarır ya da tristör devresinde kullanabileceğin bir sinyale çevirir ve bu sinyali istediğin 3 hıza set eder sürersin. Bu da sana çok pahalıya mal olur. O zaman da "zaten kartın yenisi alsak daha iyi olacak" cevabı ortaya çıkar ve mantıklı olan da budur.
Kolay gelsin
 
Arkadaşlar,
Bahsi geçen fan motorları BLDC fan motorlarıdır. Bu motorlar özel driverler ile sürülürler.
Split klimalarda 3 devirli fan motorları, yerlerini AC tek devir fan motorlarına devretmişti ve bu motorlar ana bord üzerinde ki 1.5 - 2 Amperlik mini SSR ler ile sürülürlerdi. Bu SSR ünitelerinin üst limiti şebeke gerilimi OLMASINA rağmen alt limiti sınırlı idi. Yani devir çok fazla düşürülemiyordu.
Tabi zaman içinde teknoloji bu motorları da tam oransal devir ile sürülebilecek hale getirdi. Çoğu inverter klimalarda kompresör kapasitesinin evaporatör kapasitesine denk olabilmesi için (özellikle set noktasına yakın iken) 3 devir fanlar veya AC SSR fanlar tam cevap olamıyordu. Yani iki devir arası ya da düşük devirler talep edildiğinde bu motorlar kifayetsiz kaldı. Bu durum fırçasız DC motorlar ile aşıldı. Bu da A++ olan klima serilerinin doğmasına olanak tanıdı.

Sonuç olarak eğer bahsi geçen fan motoru AC bir fan motoru ve tek devirli ise SSR ile sürülmeli. Yok bu motor DC fırçasız bir motor ise ozaman bu motorlar için üretilmiş olan özel dc tristör modülleri ile sürülmelidir.
Yani bu tip motorlar dediğiniz akıllı kartlar ile sürülemez. Ama illa da sürmek istiyorsan o vakit bu üç deviri dijital olarak giriş yapabileceğin ve çıkışından oransal olarak sinyal alabileceğin bir ADC ye ihtiyaç duyarsın. Çevrilen sinyali mini bir SSR ye aktarır ya da tristör devresinde kullanabileceğin bir sinyale çevirir ve bu sinyali istediğin 3 hıza set eder sürersin. Bu da sana çok pahalıya mal olur. O zaman da "zaten kartın yenisi alsak daha iyi olacak" cevabı ortaya çıkar ve mantıklı olan da budur.
Kolay gelsin
ADAMIN DİBİSİN DOSTUM İŞTE BEKLENEN CEVAP BUDUR.KLİMA KARTI TAMİR EDEN BİRİNE SORDUĞUMDA O DA BUNA BENZER ŞEYLER SÖYLEMİŞTİ.AYRI BİR DEVRE YAPILIR AMA PAHALI OLUR BAŞKA TÜRLÜDE ÇALIŞMAZ DEMİŞTİ
 

Forum istatistikleri

Konular
128,396
Mesajlar
917,248
Kullanıcılar
450,282
Son üye
emrekrtd11

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst