Gaz Brülörlerinin Servisi ve Bakımı

Katılım
23 Eyl 2011
Mesajlar
1
Puanları
1
gaz brülörlerinin arızaları ve bu arızaların giderilmesi ile ilgili bilgiler arıyorum bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
ALINTIDIR:

1- Brülör anahtarı açılmış motor çalışmıyorsa :

a Brülör arızaya geçmiş olabilir. Bu durumda reset düğmesine basınız.
b- Kazan gerekli basınç veya sıcaklığa ulaşmış, brülör otomatik yapmış olabilir. Sıcaklık veya basıncı kontrol ediniz.
c- Tabloya gerekli üç faz gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
d- Brülör kumanda beyni arızalı olabilir. Sağlam bir beyin takılarak denenmelidir.
e- Yakıt ısıtıcısı ve termostatları kontrol edilmelidir. Isıtıcı ayarların uygunluğu görülmelidir.
2- Brülör çalışıyor fakat hemen arızaya geçiyorsa :

a Yakıt yeterince ısınmamış olabilir. Yakıt sıcaklığını kontrol ediniz.
b- Pompa yeterli basınçta yakıt basmıyordur. Yakıt vanalarını, süzgeçleri kontrol ediniz.
c- Yakıt püskürtme memesi kirlenmiş olabilir.
Fotosel ışığı iyi görmüyordur. Fotoseli temizleyiniz.
e- Yakıt pompası hava emiyordur. Kontrol ediniz.
f Beyin arızalı olabilir. Kontrol ediniz.
g- Selenoid vana yayı gevşemiştir. Selenoid vanayı kontrol ediniz.
h- Hava ayarı gerekenden çok fazladır. Ayarlayınız.

3- Yakıt geliyor fakat ateşleme olmuyorsa :

a Memeye pislik gelmiş olabilir. Temizleyiniz.
b- Meme açısı yanlış seçilmiş olabilir.
c- Hava ayarı çok yüksektir. Ayarlayınız.
d- Elektrot ayarı yanlıştır. Kontrol ediniz.
e- Ateşleme trafosu yanıktır veya bağlantıları çözülmüştür. Kontrol ediniz.
f- Beyin ile ateşleme trafosu arasındaki bağlantı çözülmüştür. Kontrol edilmelidir.
g- Yakıtta su vardır. Suyu boşaltınız.

4- 4- Kazan fazla kurum yapıyorsa :

a- Yakıt miktarı fazladır. Memeyi küçültünüz.
b- Meme eskimiş veya kirlenmiştir. Kontrol ediniz.
c- Yanma için gerekli oksijen azdır. Kazan dairesini havalandırınız.
d- Hava fanı kanalları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
e- Meme turbulatör dış yüzeyinden uzaktır. Ayarlayınız.
f- Kazan sık sık otomatik yapıp işletmeden çıkıyordur. Memeyi küçültünüz.
g- Baca çekişi düşüktür. Kontrol ediniz.

5- Yakıt sarfiyatı çok fazlalaşmıştır.

a- Yanma havası gerekenden az ya da daha çoktur. Kontrol ediniz.
b- Duman boruları ve gaz yolları kirlidir. Temizleyiniz.
c- Meme yanlış seçilmiştir. Brülör markasına, kazan yanma odasına, püskürtme basıncına uygun seçilmelidir.

6- Brülör yakıt pompası gürültülü çalışıyorsa :

a- Pompa basıncı yüksek olabilir. Kontrol ediniz.
b- Pompa emme hattında hava alıyor olabilir. Kontrol ediniz.
c- Yakıt pompaya yeterli ısıtılmış olarak gelmiyordur. Kontrol ediniz.

7- Brülör motoru çalışmıyorsa :

a- Motora gerekli üç faz akım gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
b- Motor yanmış olabilir. Kontrol edilmelidir.
c- Motor rulmanları sarmış olabilir. Kontrol edilmelidir.

8- Hava fanında olabilecek arızalar :

a- Hava fan kanatları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
b- Hava fanı dengesiz dönüyordur. Kontrol ediniz. (Balans ayarı yapılmalıdır.)
c- Hava fanı gövdeye sürtüyor olabilir. Kontrol ediniz.
d- Hava fanı kaması düşmüş veya set uskanı gevşemiştir. Kontrol ediniz.
e- Hava fanı kama sıyırmış olabilir. Kontrol ediniz.
f- Hava fan kanatlarında kırılma olabilir. Kontrol ediniz.
 
gaz brülörlerinin arızaları ve bu arızaların giderilmesi ile ilgili bilgiler arıyorum bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim
hangi marka gaz brülörü hakkında bilgi almak istiyorsun arkadaşım?Ya da marka önemli değil mi diyorsun?Ve ne tür arızalar karşına çıkıyor?Yardımcı olmaya çalışayım...
 
somut sorular olursa tüm arkadaşlar cevap verecektir
 
hangi marka gaz brülörü hakkında bilgi almak istiyorsun arkadaşım?Ya da marka önemli değil mi diyorsun?Ve ne tür arızalar karşına çıkıyor?Yardımcı olmaya çalışayım...

merhaba arkadaşım ALARKO ALG 7....36/2 bürülörüm bir haftadır sürekli sorun çıkarıyor
servisi çağırdım gaz yetersiz geliyor dedi gazcı geldi basınç yeterlidir dedi vesorun neden kaynaklandığını bulamadık yardımcı olursanız sevinirim

gündüzleri reset atıyorum bir kaç denemeden sonra normal bir şekilde çalışıyor
gece olunca arzaya geçiyor gazcı servisciye topu atıyor servisde gazcıya ben sorunumu nasıl çözecegimi bilmiyorum acil yardıma ihtıyacım var
 
brülör start anahtarını 0 dan 1 konumuna açtığımızda faz gaz alt limit presostatına gider buradan kapalı nc kontaktan çıkıp gaz üst limit presostatına gider buradada açık no kontaktan çıkıp fan motoru kontaktörünü enerjiledirir ve fan süratle dönmeye başlar aynı anda servo motor klepeyi sonuna kadar açar ön süpürme yapar fan motoru çalıştıran kontaktörün a1 ucu fazı aynı anda hava basınç presostatının açık no kontaktan çıkar beyinin 1 nolu klemensine girerek enerjilendirir daha sonra ise beyin ateşleme trafosu ana gaz valfi ve diğer ateşleme gaz valfini açarak iyonize çubuğuna 5 yada 10000 volt göndererek ateşler ve yanmaya başlar gaz klepesi multi blokta ayar yaparak alevi boyu uzun çapı dar veya boyu kısa çapı geniş biçimde istenilen değerde yakar sistemde 1 termokupl veya pt100 aracılığı ile dijital göstergede istenilen sıcaklığa set edildiğinde dijital termostat kuru kontağından geçen kumanda fazını keserek sisteme stop verir

sistem gereksinimleri

1-start anahtarı
2-gaz alt limit presostatı
3-gaz üst limit presostatı
4-hava basınç presostatı
5-kontaktör ve termik
6-servo ve gaz klepesi
7-beyin
8-ateşleme trafosu
9-valf 1 ve 2
10-termokupl
11-termostat
12-iyonize çubuğu

bu sistem bek brülördür domastik kazan brülörü değildir fazla anlamam anlayan arkadaşlar lütfen akademik şekilde hatamı düzeltirse sevinirim ayrıca klasik arıza sebep ve çözümlerini lütfen yazmayınız başta mustafa imurge arkadaşımız gibi yazmayın lütfen bu ezber oluyo sistemi anlamadan arıza çözme mekanik devre ve elemanlarını anlatınki ben o parçayı ve senaryoda nasıl rol üstlendiğini anlayayım bu şekilde kafamdanda silinmez

şimdi ben baltur ve achostar domastik kazan brülörünü yukarıda benim anlattığım gibi anlayan ve analatabilecek bir civan mert arıyom lütfen o civan mert arkadaş kimse kendini gizlemeyip benim gibi anlatsın teşekkürler.

sayın teknisynali lütfen arıza çözmemize yardımdan ziyade brülörü a dan z ye mekaniksel olarak argümanları ile birlikte çalışma prensibini sırasını orjinal biçimde anlatırsanız ben hem bu sistemi sıfırdan kurar hemde her arızayı istediğim an çözerim teşekkür ederim
 
01GC.1 Kontrol ünitesinin baglantı terminalinin 1 numaralı ucuna 220 V~ enerji verildiginde, terminalin
3 numaralı ucunda nötr varsa, 4 no’lu uçtan faz çıkar ( 220 V~). 4 ve 5 numaralı terminaller ya kısa devre
edilmeli ya da gaz basınç presöstatı baglanmalıdır. Baglantı terminalinin 5 numaralı ucuna enerji gelmisse kontrol
rölesi bekleme süresini baslatmıs olur. Bekleme süresi “ ön test” tw = 1.valf, kontrol rölesi tarafından
enerjilenmedigi halde herhangi bir nedenle alevin olusması durumunda, alev dedektörünün alev hatasını algılayıp,
dedektör mantık devresine hata sinyalini bildirecegi zaman dilimidir.Bekleme süresi içinde herhangi bir nedenle
11 no’lu terminale alev sinyali geliyorsa, belirtilen t2 süresi kadar sonra program rölesi arıza konumuna geçer ve
10 no’lu terminaldeki AL çıkısı haricindeki tüm çıkıslar kapanır. Hatasız bir bekleme süresi (tw) yapılmıssa, 6
No’lu terminal enerjilenir ( Z : Atesleme trafosu ) aynı anda 7 no’lu çıkıs ucu da enerjilenerek ilk yakıt valfine (
V1 ) yol verilir. Böylece emniyet süresi (t2) baslamıs olur. Alev dedektöründen 11 numaralı baglantı ucuna gelen
“Alev var” sinyali t2 süresi içinde ve standartlar tarafından ön görülen akımlarla olusabilmisse, atesleme komutu
devreden çıkarak V1 sabitlenir.( 'yonizasyon elektrodu kullanan brülörlerde ,atesleme trafosunun yüksek gerilim
sparkının iyonizasyon elektroduna alev üzerinden alternatif akım sıçratması ihtimali göz önünde bulundurularak,
atesleme t2 süresinden 1 saniye daha önce devreden çıkarılır.) Programlarda belirtilen süre kadar sonra V2 ana
yakıt valfi devreye girer. Eger t2 süresi içinde atesleme basarılı olamamıs ise, hiçbir sekilde ana yakıt valfine yol
verilmez ve program rölesi AL çıkısı haricindeki tüm dısa çıkıs sinyallerini keserek arıza konumuna geçer.Ana
yakıt valfine yol verildikten sonra alev sinyalinin belirtilen sınırın altına düsmesi durumunda, program rölesi 1
saniye içinde yakıt valflerini kapatarak arıza konumuna geçer.
Program rölesinin çalısma anında 4 ve 5 no’lu terminallerdeki köprünün kaldırılması veya tercih edilen baglantıya
göre gaz presöstatı kontaklarının herhangi bir nedenle açık konuma gelmesi, alarm çıkısı dahil tüm çıkısların
kapatılmasına neden olur.
 
Bu konuda açıklamalarda bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum çalışma prensibini çok güzel anlatmışs ınız. arıza çözüldü problem elektrot şase ediyormuş
 

Forum istatistikleri

Konular
128,250
Mesajlar
916,183
Kullanıcılar
450,062
Son üye
elektronikcibirisi

Yeni konular

Geri
Üst