kırank sensörü

mbilgin55

Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
69
Puanları
1
arkadaşlar 2004 citröen c3 1,4 hdi aracın arıza lambası yandı , hemen sönmedi bir müddet sonra söndü sonra tekrar yandı, özel bir serviste bilgisayara bağlandı ama bağlama anında ışık yanmıyordu, krank sensörü arızası çıktış usta arızayı sildim sensörü al değiştirelim dedi
1- kırank mili sensörü arızalansa arac ateşlemesi kesilmezmi?
2-ışık sönükken cihaz arıza tespitinde bulunabilirmi?
3-şu anda ışık yanmıyor sensörü değiştirmelimiyim?
4-arıza lambasının yanmasını sildiği için aynı arızayı yapsa lamba yanmazmı?saygılar
 
Genel olarak, OBD Kullanan günümüzdeki tüm araçlarda arıza oluştuğunda, ilgili arıza lambası(varsa) yanar ve kayıt tutulur. Arıza anlık bir sebepten oluştuğunda Lamba sönebilir ama kayıt kendiliğinden silinmez, taki yetkili servis veya elinde OBD Arıza Teşhiz cihazı olan birisi bağlanıp arıza kaydını silinceye kadar. böylelikle servis aşamasında aracın ne tür arızalar yaşadığı, arıza bir şekilde geçmiş ve arıza lambası sönmüş olsa dahi kayıt altına alınır.


1- Krank Devir sensörü tek başına ateşlemeyi kontrol etmez, ekzantrik sensörü, tps sensörü, lambda sensörü gibi sensörlerle ortak çalışır. arızalanması halinde motorda vuruntu, hatalı ateşleme veya çalışmama gözlenebilir.

2- Işığın bir kere yanması yeterlidir, çünkü ilgili arıza OBD tarafından kayıt edilmiştir.

3- Eğer arıza tekrarlarsa lambası yanacaktır. Bazen OBD ye sensörlerden anlık hata sinyalleri gidebilir, bu hemen sensörün değişeceği anlamına gelmez. sende de hata sinyali anlık gelmiş olabilir, serviste sildirdiğin için bu hata tekrarlamamıştır. Bence sürekli yanıncaya kadar beklemelisin.

4- Evet, yanar. Arıza kaydını silmek, sadece o ana kadarki oluşan kayıtları silmektir. sonradan oluşacak herhangi bir arıza ayrıca hafızada tutulur.
 
açıklamalar için teşekkürler OBD cihazı arıza tespitinde yanılabilirmi saygılar
 
OBD Diagnostic cihazlarını ikiye ayırmakta fayda var, bir tanesi Yetkili servislere direk üretici firmadan gelen ve sadece ilgili marka araçta çalışan cihazlar, diğeri ise universal olarak çalışan ve OBD ünitesi bulunan tüme yakın araçları tanımlayabilen cihazlar olmak üzere. Örneğin Opel'de TECH2, BMW de Modic, Volkswagende Vag-com gibi cihazlar markaya özgüdür ve teşhis hatası yapmazlar, ama diğer universal Autocom, OBD-Scan gibi cihazlar arıza tesbitinde yanılabilir. Çünkü bu cihazlar aracın OBD sinden gelen P,E harfleriyle başlayan kodları yanlış yorumlayabilir, bunun sebebide cihaz yazılımının güncel olmaması veya kodun araca özgü bir hata içermesinden kaynaklanabilir. Yetkili servisler Orjinal cihaz kullanmak zorundadır(direk avrupadan lisanslı gönderilir), diğer servisler ise bu cihazları satın alamadıklarından mecburen universal cihaz alırlar. eğer böyle bir serviste teşhis yaptırdıysan hatalı olma ihtimali vardır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,331
Mesajlar
916,749
Kullanıcılar
450,173
Son üye
selmantufekci

Yeni konular

Geri
Üst