Motor koruma, termik röle ve şalter hakkında

TMŞ; Termik Manyetik Şalter = Halk arasında motor koruma ŞALTERİ de denir. Otomatik Sigortanın yerine kullandığımız ve üzerindeki akım değerine göre ısınma sonucu devrenin enerjisini kesip panonun genelini koruyan elemandır.

Termik Röle ise motordan hemen önceki elemandır ve motora giden kablonun ısısına bakıp belirlenen değeri aştığı zaman motoru korumak için 95-96 uçlarını açan elemandır.

Benim bildiğim de böyle.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
öyle bir zorunluluk yok adet böyle. istediğin yere koyabilirsin. sigortalardan sonra kontaktörden önce kontaktörden sonra motordan önce koyda nereye koyarsan koy. farketmez üzerinden aynı akım geçecek. ama yıldız üçgen sistemlerde hat ikiye ayrıldığı için en başa koymakta fayda var ..
 
sevgili ground arkadaşım yanlış biliyorsun. hiç bir devre kablonun ısısna bakmaz. zaten ısınmayıo yapan akımdır.
nwsw opolemiğe gerek yukarıda gerekli açıklamaları yaptım. belki doğrudur belki yanlış ama tatmin olmadı iseniz okumanızda fayda var derim
 
TMŞ; Termik Manyetik Şalter = Halk arasında motor koruma ŞALTERİ de denir. Otomatik Sigortanın yerine kullandığımız ve üzerindeki akım değerine göre ısınma sonucu devrenin enerjisini kesip panonun genelini koruyan elemandır.

Termik Röle ise motordan hemen önceki elemandır ve motora giden kablonun ısısına bakıp belirlenen değeri aştığı zaman motoru korumak için 95-96 uçlarını açan elemandır.

Benim bildiğim de böyle.

Peki motor koruma şalteri de mi motordan hemen önce kullanılır?
 
Arkadaşlar devre şemasını izah edebilir misiniz? Motorun birinde motor koruma şalteri kontaktörden önceyken (akım yönüne göre) diğerinde sonra. Buşiin bir standardı yok mu? Projeye göre değişebiliyor mu?
 
Arkadaşlar devre şemasını izah edebilir misiniz? Motorun birinde motor koruma şalteri kontaktörden önceyken (akım yönüne göre) diğerinde sonra. Buşiin bir standardı yok mu? Projeye göre değişebiliyor mu?

Arkadaşlar, gördüğünüzü gibi, motor koruma şalteri bir trafta kontaktörden önceyken, diğer tarafta kontaktörden sonra. Bunun sebebi nedir? Yani bu tip güç devreleri oluştururken standart bir yöntem yok mudur? (Örn. akım yönüne göre, motor koruma şalteri kontaktörden hemen sonra gelir gibi.)

Bu konuda yardımınızı bekliyorum.
 
Enerji,daima,önce koruma cihazına girer.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,487
Mesajlar
917,988
Kullanıcılar
450,463
Son üye
ePlan0

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst