Su Motoru Yanıyor

motor koruma şalteri daha iyi bir koruma sağılar. motor etiketindeki akım bilgisini 1,20 ile çarp şalteri ayarla. 20a sigorta sadece besleme hatını korur kabloların kesitine göre seçilmeli .

peki motor koruma şalterinin yanında yardımcı elemanlar kullanacakmıyız?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bir de elektrik motorunun kusursuz koruma tedbirlerinin sağlanması(Motor gerilim koruyucu röle,termik,sigorta,motor koruma rölesi,şalteri,PTC,vb.)dışında santrifüj pompa tarafında da olayın dikkate alınması gereklidir.Çünkü su pompasının da gerekli bakımları ve aksaklık gösteren parçaları gözden kaçırılmışsa,su nedeniyle tehdit eden bir unsur oluşabilir.Pompanın su geçirmez salmastralarından aşırı olan bir su kaçağı akuple mili aracılığıyla motorun sargılarına ulaşabilir.Salmastra aşırı sıkıştırılmış veya kurumuşsa,pompa miline frenleyici etki yapar,ayrıca motorun devrine olumsuz etki yapabilir ve dolaylı yoldan aşırı ısınma ve yanmaya neden olabilir.Çok küçük bir sızıntı ,soğutma ve sürtünme olumsuzlıklarına karşı istenir zaten.Koruyucu Bakım konusunda sn.Mardahan'a tamamen katıldığımı,ancak su pompasının çalışma şartlarının ve koruyucu bakımının da göz ardı edilmemesi gerektiğini düşünüyorum.Elektrik konusundaki sargıların yanması konusuna gelince,diğer arkadaşların da ifade ettiği gibi koruyucu tedbirleri tamamen en kaliteli olan elemanlarla destekleyip sonsuza kadar motor hiç yanmayacak hesabıyla gerekli tüm emniyet tedbirlerini almamız gereklidir.Kolay gelsin.
 
eyvallah agalar cok yardımçı oldunuz en iyi günler sizlerin olsun
 
hıh tamda ben bobin yanmadan önce devreyi açmada tmş mi motor koruma rölesimi yoksa şaltermi daha güvenilirdir
 
Tmş(Termik mağnetik şalter) her türlü şartta(Milde sıkışma,sargılardaki faz kaçağı ile fazla akım çekme,pompada sıkışma,rulmanda sıkışma ve kilitlenme,vb.mekanik zorlanmalarda) sargıları yanmaktan tam korur,ancak elektrik motoru için uygun anma akım şiddetinde seçilmişse,çok yüksekleri seçilmişse yine tam korumayabilir.Motor koruma rölesi özel gerilim durumlarında,yani çok fazla veya az gerilim gelmesi gibi, asenkron motoru fazla ısınıp yanmaktan korur.Şalter sıradan bir anahtardır,başındayken farkına varırsanız kapatırsınız,ama motordan mis gibi kokular gelip de yandıktan sonra da zamanlamada gecikmiş olabilirsiniz.Otomatik sigorta da,ancak sargılarda kısa devre olmasıyla,ya da devreden istenmeyen yüksek akımların geçmesi durumunda işe yarar,diğer koşullarda sargılar yanıncaya kadar elektriği geçirmeye devam edebilir.Olumsuz oluşan şartlarda en iyi koruyan yine tmş'dir.Ama tek başına yine yeterli değildir.Motor koruma rölesiyle birlikte kullanılmalıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
peki kullanım bakımından 10A motor için hangisini tavsiye edersiniz ? siemens-federal vs
 
Orijinal olması şartıyla siemens'i diğer markalara tercih edebilirsiniz.Siemens elektrik malzemeleri konusunda uzman olan en büyük markalardan biridir hiç şüphesiz.Kolay gelsin.
 
motorun 2 kw ise termik olarak 4 amp,lik ayar sahası olan bir termik kullan.sigortanızıda 6 amp veya10 amp seçebilirsin. sonra,senin pompanda sorunmu var onu incele.motor herhangi bir sebepten yanıyorsa muhakkak ya bir arıza var yahutda bir sorun var.motoru korumakla işin bitmeyecek gibi...
 
etiket değeri motorun calışırken cekeceği akım nomalde yüzde 60 dır diye biliyorum yani tmş secerken termik aralığı etiket degeri ve motorun cektiği akım aralığında mı olmalıdır yoksa cektiği akımın biraz üstümü olmalıdır??
 
arkadaşlar ne soruyo siz ne tartışıyonuz kardeşim motor devresi eğer şamandıra sistemiyle çalışıyor ve dalgalanma oluyorsa sık sık yüke girip çıkıyorsa ne koyarsan koy o motor yanar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,498
Mesajlar
918,065
Kullanıcılar
450,488
Son üye
gurkancanbey

Yeni konular

Geri
Üst