Çözülemeyen Ateşleme Arızası

sorunu kendim çözüdm boşuna o kadar para vermişim elektirkcilere 30 liraya bobin almıştım onu yeniden taktım yerine iyice sabitledim daha sorun olmadı eski bobinde genleşme kabından sıçrayan sıcak su bobinin üzerine geliyodu sanırım ondan dolayı bobin yanmış orayada hortum yaptım
 
Sorununuzun çözülmesine sevindim diğer sitede de okuuştum bilgilendirdiğiniz için de teşekkürler :)
 
İçten yanmalı motorlarda stop durumu:
*Otomobil ise indüksiyon (Ateşleme) bobininin dışını çevreleyen plastiğin aşırı ısınma ve soğumaya dayalı olarak iç veya dış çatlaklar oluşur. Bu motorun soğukken çalışmasına ısınınca stop etmesine sebep olur. Şayet aracınız MCU yada EFI ye sahip değil ise 2 veya 3 bujinin ateşleme yapması motorunuzun çalışmasını sağlıyacaktır.
*Motoksikletlerde ise CDI stop ucunun gövdeye teması yada rezistif bir elemanın şase (gövde) ile teması sağlandığında motor duracaktır. Bu sebepten dolayı motorunuzu araç yıkanan yerlerde tazyikli su ile asla yıkamayınız. Tesisatınızın (motorsiklet) içinde bulunan network birleşme noktaları genelde suya karşı izole edilmemiştir.

*** İyi yada kötü bir piston patladığında mutlaka sesini duyarsınız. Şayet hiç ses çıkarmıyorsa bu ateşleme sisteminizdeki bir sorundan kaynaklanabilir. Bu durumda pistonun yapacağı vakum mutlaka karbüratörden pistona cüzi miktarda da olsa bir yakıt gelişini sağlar bu da piston patlamasını gözlemleyebileceğiniz anlamına gelir.

Kolay gelsin

Edit: Ehliyetim yok ama motordan anlarım özellikle motorsiklet (600/1200 CC)!
 
İçten yanmalı motorlarda stop durumu:
*Otomobil ise indüksiyon (Ateşleme) bobininin dışını çevreleyen plastiğin aşırı ısınma ve soğumaya dayalı olarak iç veya dış çatlaklar oluşur. Bu motorun soğukken çalışmasına ısınınca stop etmesine sebep olur. Şayet aracınız MCU yada EFI ye sahip değil ise 2 veya 3 bujinin ateşleme yapması motorunuzun çalışmasını sağlıyacaktır.
*Motoksikletlerde ise CDI stop ucunun gövdeye teması yada rezistif bir elemanın şase (gövde) ile teması sağlandığında motor duracaktır. Bu sebepten dolayı motorunuzu araç yıkanan yerlerde tazyikli su ile asla yıkamayınız. Tesisatınızın (motorsiklet) içinde bulunan network birleşme noktaları genelde suya karşı izole edilmemiştir.

*** İyi yada kötü bir piston patladığında mutlaka sesini duyarsınız. Şayet hiç ses çıkarmıyorsa bu ateşleme sisteminizdeki bir sorundan kaynaklanabilir. Bu durumda pistonun yapacağı vakum mutlaka karbüratörden pistona cüzi miktarda da olsa bir yakıt gelişini sağlar bu da piston patlamasını gözlemleyebileceğiniz anlamına gelir.

Kolay gelsin

Edit: Ehliyetim yok ama motordan anlarım özellikle motorsiklet (600/1200 CC)!

Sn.seagate; bobin konusunda çok güzel ve kritik olabilecek güzel bir konuya da değinmişsiniz.Yıllar önce,küçük bir kobide (Esra Tekstil'de) fabrika müdürü olan arkadaşımın,2. el Skoda otomobilinde de bobinle ilgili buna benzer bir sorun yaşanıyordu,kısaca bundan söz edeyim isterseniz yeri de gelmişken.

Mehmet Bey’in 2. el Skoda aracına yağmurlu bir sonbahar gününde ve yerlerde su birikintileri kısmen de varken arkadaşlarla birlikte binmiştik.Motor uzun süre normal düzeninde çalışmış,ancak tam su birikintilerine tekerlek basıp da,bobine az miktarda bir suyun sıçramasıyla,bobinin ıslanmasıyla birlikte motor teklemeye,arada sırada atın şahlanıp da ayağa fırlaması gibi,şok darbeleri eşliğinde sıçrayarak da çalışmaya başlamıştı.Sebebi ise Skoda otomobillerindeki yanlış dizayn edilen bu ateşleme bobininin yeriydi.Kendisi de bundan son derecede muzdaripti,arada bundan bahsederek çok da dertleniyordu.Arabasına bindiğimizde bu bobin olayına bizzat da şahit olmuş olduk.Bobin,arabanın ön kısmında yere çok yakın bir yere konumlandırılıp yerleştirilmişti.En ufak bir su sıçramasında,üzerindeki kılcal çatlaklara,çıkış bağlantılarına suyu alarak,ateşlemede de direkt olarak bir aksaklığa yol açıyordu.Sonradan öğrendiğim kadarıyla,bobinin yerini yerden daha uzak,kaputun altında ve hiç ıslanmayacak bir bölgeye de tadilatını yaptırmış ve ıslak,yağmurlu günlerdeki bu sıkıntısı da sona ermişti.Sizin bu ayrıntılı açıklamalarınız beni bu çok eski yıllardaki bir olaya da götürmüş oldu.Kolay gelsin.Hayırlı cumalar.Saygılarımla.
 
Sorununuzun çözülmesine sevindim diğer sitede de okuuştum bilgilendirdiğiniz için de teşekkürler :)
ilginize çok teşekkür ederim forumdaki bütün arkadaşlara kazasız belasız günler dilerim şunu unutmayalim ki ilk önce aracınızı tanıyacaksınız teşhisi kendiniz koymaya çalışın yoksa benim gibi iş bilmeyen ustaların eline düşersiniz yolarlar sizi
 
sorunu kendim çözüdm boşuna o kadar para vermişim elektirkcilere 30 liraya bobin almıştım onu yeniden taktım yerine iyice sabitledim daha sorun olmadı eski bobinde genleşme kabından sıçrayan sıcak su bobinin üzerine geliyodu sanırım ondan dolayı bobin yanmış orayada hortum yaptım

sorunu kendiniz çözdüğünüze hiç şaşırmadım, gayet doğal bir durum bende tofaş' ezber yaptım ya:) ayrıca bilgi için teşekkür ederim
 
arkadaş haklı ustamı varki türkiyede ben 20 yer gezdim 97 slx kartal ile sente atladığını anlamadılar en son ben anladım disbratörün duruş pozisyonundan, ustaya giderken 100 metre kala motor gitti trafiğin içinde kaldım 400 tl ikinci el parçalarla toplattım.
disbratör ve kapağı o araçtaki elektronikmi meksefelimi bilmem ama stop ettirme yapar benzin otomatiği bazen kapar bırakır.dahada çözüm bulamazsan özelden yaz ben usta buldum nihayet, 4 yıl usta aradım şaka maka değil:)yani
S. Aleykum abi bizde 97 kartal slx aldık ben bu arabanın motorunu yıkadım araba calıstı pırpırlafı falan sonra ateşlemeyi kesti usta dedi okuyun bozuk okuyucu aldım bu sefer calıstı elektirigi beyin kesti dedi beyinciye gittim deneme yaptı saglam neden bu arabaya atesleme gelmez bana yardımcı olun
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,708
Mesajlar
929,126
Kullanıcılar
452,411
Son üye
atiizdmr

Yeni konular

Geri
Üst