Çıplak bara ile boyalı bara farkı

BARALAR ve BARA MALZEMELERİ

Baralar Elektrik enerjısının kontrol ve kumanda edilebilmesinde kullanılan teçhizat ve malzemelerin birbirleri ile irtibatını sağlayan iletkenlerdir. Bara malzemeleri işletme gerilimine, akımına ve bulunduğu yere göre seçilir.

Bara Malzemeleri ve Tipleri;

1- Bakır veya Alüminyum Lama
2- Bakır veya Alüminyum Boru
3- Çelik-alüminyum iletken

Lama şeklindeki baralar genelde dahili tesislerde, boru ve iletken baralar ise harici tesislerde kullanılır. Dahili baralar;faz sıralarını belirlemek,malzemenin oksitlenmesini önlemek ve yüzeysel sogutmayı hızlandırarak daha fazla akım yogunlugunu geçirmek amacıyla değişik renklerde boyanır

BARA RENK KODLARI

A fazı----------Kırmızı
B fazı----------Sarı
C fazı----------Mavi yada Yeşil

Not: Bazı Çelik-Alüminyum iletkenli YG.baralarında,bara sehiminin sıcaklık değişimlerinde aynı kalması için bara uçlaına ağırlıklar bağlanır.


Kolay Gelsin
Saygılarımla...

TEBRİK EDİYORUM ENGÜZEL VE DOGRU OLAN YORUM BUDUR..
 
arkadaşım sende bilirsinki elektrikte çoğu işlem tamamen mantığa ve teoriye ters orantılarda gerçelteşir.. boyalı bakır baranın çıplak bakır baraya nazaran daha fazla akım çekmesının tek sebebi dış etkenlerden korunmasıdır. çunkü bakırın taşıma kapasitesine hava nem sıcaklık soğukluk gibi bir çok etken değişim gösterdiği için boyalı baklır kullanılacağı zamanlarda bakırın kesiti biraz daha küçük seçmekte biraz daha fayda var....
 
Bakır baranın üstündeki boyayı kazak gibi düşünmeyin, böyle düşündüğünüz zaman, boyalı bara daha çabuk ısınır dersiniz.Halbuki iş tam tersidir, boyanan baranın yüzey alanı genişler, tıpkı Elektronik devrelere geniş yüzeyler bağlanması gibi, yani boya sayesinde bara hem oksitlenmeden korunur, hemde yüzey alanı genişlediğinden soğuması kolaylaşır.
 
Elektrik bılgı konusunda ıddıalı değılım ama elektronık te yaptığım bır cıhazın 220 AC anahtarlamda röle kullandım ılk yaptığımda röle çikişları konnektore kadar koruyucu boya vernık fılan yoktu panolarda kullanırken röle den konnektore gıden yollar patladı çozum cıhazı yaptığımda uzerını vernıkle kapladım şimdı sorunsuz çalışıyor cıhazlarım oksitlenme den dolayı oldu dıye duşunmuştum ama değıl ıletkenın uzerı boya vernik kaplama olmadığı için en yakın zit ıletkenle kisa devre edıyor bunu gozlemledım
 
iyde arkadaşlar baraların boyanma sebebi en başta atlama olayının olmamasıdır.çünki her pano düzenli olarak dizilmemektedir bara mesafeleri bazen minimum seviyeye ine biliyor.ve tabiki ısınma ve soğuma olayaı boyalı baralarda daha sağlıklı olabiliyor fakat atlama olayı bence daha önemlı değilmidir.saygılrımla kolay gelsin
 
ben şöyle duymuştum. siyaha boyanan bir bakır bara başka renge boyanan bir bakır baradan daha fazla akım taşıyor. bu konuda araştırma yapan var mı acaba
 
İşin aslı şu baraların akım taşıma kapasitesi diye birşey yok . Baraların ısınmasına izin verilebilecek maksimum sıcaklık var. İzin verilebilecek maksimum sıcaklıkta şartnamelere kullanım yerine ve oksitlenme oranına göre değişir . Şartnameler standartlar ve kullanın yerini bir kenara bırakalım ve asıl meselemiz oksitlenmeye gelelim . Hepinizin bildiği gibi oksitlenme sıcaklıkla artar. Bu yüzden oksitlenen bir iletkenin yüzeyini oksitlenmeyi engelleyecek bir kaplamayla kaplarsanız örneğin boyarsanız . O baranın daha fazla ısınmasına izin verilir . Kısaca boya baranın soğumasına katkı sağlamaz ama onun işletme şartlarında oksitlenmeye karşı koruduğu için daha fazla ısınmasına izin verilir.

Boyalı baranın daha fazla ısınmasına izin verildiği için daha fazla akım taşır.

Kolay gelsin.....

NOT : pek çok değişik uygulaması olmasına rağmen oksitlenmeye karşı korunmuş iletkenlerin ortalama olarak 10 K ısınmasına izin verilir
 
topraklama civataları boyansa ne olur? bir sakıncası varmidir?
 
topraklama civataları boyansa ne olur? bir sakıncası varmidir?

Elektrikte bağlantı noktaları her zaman önemlidir,topraklamada ise bu daha fazla önem taşır toprak altında kalan bağlantı noktaları toprak nemi ve havayla birlikte korozyona maruz kalıp kaçınılmaz çürüme olayını geciktirmek için ziftle kaplanır (ucuz olduğu için zift) bu izolasyon maddesi boyada olabilir. Bunun uygulanmasında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta izole maddesinin temas yüzeylerine girmemesi yani civata-somunun çok iyi sıkıldıktan sonra izolasyon işleminin yapılmasıdır. Çoğu zaman civata somundan ayrılmaz diye bu noktalara uygulama yapılmaz ancak doğru değildir çünkü sistem toprak altındadır 2gün sonra açılacak halide yoktur oluşan korozyon zaten birsüre sonra civatanın somundan ayrılmasına imkan vermeyecektir.
 
Yapılan araştırmalarda;

Çıplak bakırın hava ile irtibatlı olmasından dolayı bakır üzerinden geçen akımın bakırın bütün yüzeyini kullanmadığı akımın bakır baranın kenarlarından geçtiği, hatta bakırın merkezinden geçen akımın sıfır olduğu tespit edilmiş.Akım bakırın bütün yüzeyini kullanmadığı için kesit düşümü oluyor.

Boyanan bakırın hava ile irtibatının kesildiği dolayısıyla akımın bakırın bütün yüzeyini kullandığı tespit edilmiş.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,863
Mesajlar
930,847
Kullanıcılar
452,724
Son üye
MAKBER2452

Yeni konular

Geri
Üst