illa enerji varken bişeye dokunacaz. dokunma kardeşim . dokunmaaaaaa.bunu merak etmek bile tehlikeliiiiiiiiii....
enerji altındaki sistemlerde ,acaba....belki.....sanırım.....galiba...vs. gibi muallak kelimeler genelde ölümü getirir
Genelde aynen dediğiniz gibidir,ama trafo fanlarından birisi arızalandığında yada mahallinden sargı sıcaklığı yağ sıcaklığı göstergelerinde bir arıza olduğunda sökülüp bakılması gerektiğinde vs. durumlar için yg. trafosunun gövdesine dokunmak mecburiyetinde kalan bir teknisyen izole eldivenleri ile çalışmasını yapar.YG. Trafoların primer ve sekonder taraflarında toprak koruma röleleri olabilecek arızalar için emre amade beklemektedir.Manyetik alan yoğunluğundan oluşacak çarpılmalar için zaten şase gövdesine bağlı topraklama hattı sağlam ise dokunduğunuzda bir çarpılma olmaması lazım, dokunuğunuzda bir karıncalanma hissederseniz trafo servis harici olunca şase topraklamasını dahada emniyetli hale getirebilirsiniz.Tüm bunların aksine o an göreviniz yok ise YÜKSEK GERİLİM ALANINA ASLA GİRMEYİN.Ne zaman ne gibi büyük arızaların çıkabileceği belli olmaz ( PARAFUDUR PATLAMASI-BUŞİNG PATLAMASI- KESİCİ PATLAMASI )illa enerji varken bişeye dokunacaz. dokunma kardeşim . dokunmaaaaaa.bunu merak etmek bile tehlikeliiiiiiiiii....
enerji altındaki sistemlerde ,acaba....belki.....sanırım.....galiba...vs. gibi muallak kelimeler genelde ölümü getirir
bunu genelleme yaparak yazdım..gerekli durumlarda...............iş emniyet tedbirleri alınıca......... yapılabilir...Genelde aynen dediğiniz gibidir,ama trafo fanlarından birisi arızalandığında yada mahallinden sargı sıcaklığı yağ sıcaklığı göstergelerinde bir arıza olduğunda sökülüp bakılması gerektiğinde vs. durumlar için yg. trafosunun gövdesine dokunmak mecburiyetinde kalan bir teknisyen izole eldivenleri ile çalışmasını yapar.YG. Trafoların primer ve sekonder taraflarında toprak koruma röleleri olabilecek arızalar için emre amade beklemektedir.Manyetik alan yoğunluğundan oluşacak çarpılmalar için zaten şase gövdesine bağlı topraklama hattı sağlam ise dokunduğunuzda bir çarpılma olmaması lazım, dokunuğunuzda bir karıncalanma hissederseniz trafo servis harici olunca şase topraklamasını dahada emniyetli hale getirebilirsiniz.Tüm bunların aksine o an göreviniz yok ise YÜKSEK GERİLİM ALANINA ASLA GİRMEYİN.Ne zaman ne gibi büyük arızaların çıkabileceği belli olmaz ( PARAFUDUR PATLAMASI-BUŞİNG PATLAMASI- KESİCİ PATLAMASI )