Çelişkide kaldım akım trafosu ile motoru korumak mümkünmüdür ?

Semadan gordugum kadariyla termik burda guc devresine direkt bagli...Yukaridaki orneklerimizde termik guc devresine baglanmadan sadece akim trafosundan beslenip,sadece kumanda devresine mudahele eden bir termik dusunmustum...yanilmis miyim yoksa
 
hicbirsey ' Alıntı:
Semadan gordugum kadariyla termik burda guc devresine direkt bagli...Yukaridaki orneklerimizde termik guc devresine baglanmadan sadece akim trafosundan beslenip,sadece kumanda devresine mudahele eden bir termik dusunmustum...yanilmis miyim yoksa

Düşünceniz doğrudur. Şekil Akım Koruma Rölesinin bağlantı şemasıdır. Şekli düzenleyince istediğiniz gibi oldu sanırım. (Ana prensip haricinde, diğer kumanda elemanlarını çizmedim. )
 
Sn.genç arkadaş

Ustam şahsen ben verdiğiniz örneklerden 2. olanı tercih ederdim. Daha güvenilir ve sağlıklı

Teşekkürler
 
akım trafosuna dijital ampermetre bağlarsan daha görsel oluyor.koruma düzeyi daha rahat bir şekilde ayarlanabiliyor.

ben bunu 90 ve 160kw lık motorlarda yaptım.normal termik koruma olmasına rahmen ilave olarak ampermetre de motoru koruyor .

entes sin ampermetrelerinde start geçikmesi diye bir fonksiyonu var.böylelikle motorun ilk kalkış esnasında çektiği amper set değerini geçerse start geçikme süresi kadar motoru durdurmuyor.
motor kalkışını tamamladıktan sonra tekrar amper set değerini gecerse motoru durduruyor

.anlık amper dalgalanmalarında motoru gereksiz duruşlardan korumak için set değeri gecikme süresini secebiliyorsun

90 kw lık motor toprak öğüten bir değirmene bağlı. dengesiz beslemelerden dolayı motoru koruduğuna defalarca şahit oldum. bunu yapmak okadarda zor değil. çünkü bu tip panolarda bu motorların amperleri izlediğimiz ampermetreler zaten mevcut . sadece doğru ürünü kullanıp faal hale getirmek gerekiyor
 
Bahsetmiş olduğunuz örnek de akım trafosu kullandığın vakit, gerilim trafosundan da düşük ve yüksek gerilim kumandası yaparsın. Motora da bir PT 100 bağlarsın, elde etmiş olduğun akım, gerilim ve sıcaklık bilgilerinide bir PLC de birleştirsen belki sürücüye de gerek kalmaz :)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst