Çift etiketli motor

çok ama çok uzun zaman önce 12 girişli bi tambur motoru ilk defa yanmıştı ve bobinajcıya vermiştik. neyse sarıp getirdiler motor kabulde yaptığım kontrolde motoru doğru sarmadıklarını tespit ettim ve teslim almadım. toplanıp daha kalabalık geldiler yine teslim almayınca bu sefer kaleyi içten fethetmeye çalıştılar. araya sokmadık insan bırakmadılar. bağlarsam motorun yanacağını hatta bu arada devrenin bile zarar görebileceğini ve oluşacak hasarla kesinlikle uğraşmayacağımı taraflara söyledim. her iki tarafta tırstı ama artık geri dönüş yoktu...
 
çok ama çok uzun zaman önce 12 girişli bi tambur motoru ilk defa yanmıştı ve bobinajcıya vermiştik. neyse sarıp getirdiler motor kabulde yaptığım kontrolde motoru doğru sarmadıklarını tespit ettim ve teslim almadım. toplanıp daha kalabalık geldiler yine teslim almayınca bu sefer kaleyi içten fethetmeye çalıştılar. araya sokmadık insan bırakmadılar. bağlarsam motorun yanacağını hatta bu arada devrenin bile zarar görebileceğini ve oluşacak hasarla kesinlikle uğraşmayacağımı taraflara söyledim. her iki tarafta tırstı ama artık geri dönüş yoktu...

baştan beri kibirlerinden çok rahatsızım; makineye geldiğimizde projeyi verdim buyrun bağlayın dedim ama onlar bizim bağlamamızı tercih etti. neyse bağlayıp start verince motor çalıştı. tabi çok sevindiler ama 10-15 saniye demeden motor duman atmaya başladı. kapatmaya yetişemeden de termik attı. çok bozuldular ''olamaz, olamaz'' diyerek motoru alıp gittiler. acil sarım diye verdiğimiz motoru bi turlü sarıp getiremiyorlar. sonrasında başka kaynaklardan öğreniyorum ki bulunduğumuz lokasyonda ''bobinajcılar birinci olağan genel kurultayı''nı toplayıp konuyu (motoru) masaya yatırmışlar ve sarım için ortak bi ekip kurmuşlar. neyse bir hafta sonra motoru sarmışlar getirdiler taktık ve çalıştı. devamında binbir özür falan...

mesajınızda şu kadar elektrikçi, bu kadar muhendis toplandığınızı anlatınca aklıma bu anım geldi. yeterli sayı olsa da her zaman VOLTRAN'ı oluşturmak o kadar kolay olmuyor :)

Kıyaslama açısından boy 1.78 hocam

motor gövdesinin diğer yanındaki körlenmiş kapağı açıp kontrol ettiğinizi tahmin ediyorum.
 
Selamlar, bu motorlara 2 ayrik sargili motor deniyor, bir statora 2 adet motor sarilmis, vinclerde ve gemilerin dumenlerinde kullaniliyor,
Ortada görünen 6 uç var . Peki nasıl sargı değişimi yapılır bu durumda . 12 uç ya da 9 uç olsa dediğinize kafam basacak .

Konu hakkında şu site baya iyiymiş.
https://www.wat.com.tr/baglanti/
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Geri
Üst