Çoklu fan motoru uygulamasında termiklerin atması

Kablo uzun olduğundan Sürücü çıkışına Çıkış filtresi kullanırsan sorun çözülebilir.
 
Dört motorun tek sürücüden çalışmasının hem avantajları hemde dezevantajları var avntajları genellikle maddi yönden dezevantajları ise teknik yönden sıkıntı oluşturur bende kümes otomasyonu yapıyorum genellikle bu tip uygulamalarda dört motordan herhangi birinin fanında yada kayışında sıkışma yada rulman bozukluğu sırasında kalkış akımı yüksek olabilir bu birinci adım sonra kablo mesafeleride önemli termik ısınması demek bir kablo yetersizliğinden kaynaklanır diğeri akım değerlerinin yüksek olmasından kaynaklanır gv serisi motor koruma doğru bir seçim değiştirme bazen telemekanik kendi bile ne dediğini bilmiyor saçmalıyorlar boşver gv serisi hem Sigorta hemde termik görevi yapar en doğru seçim bence telemekanik sürücüler harmoniklerden ve dalgalanmalardan çabuk etkilenen bir sürücü bu tip uygulamarda ya ABB yada danfoss kullan en güzeli termik ısınmasının en büyük nednei dediğim gibi yukarıda saydığım nedenler tek sürücüden çoklu motor çalıştırma seçenekleri genellikle sorunlu seçenektir motorun kalkış akını yada zorlanmalarda gerilim düşümü ve fazla akım buada sana termik atması olarak yansıyor sen bunu göremessin anlık bir olaydır kolay gelsin iyi çalışmalar
 
Dört motorun tek sürücüden çalışmasının hem avantajları hemde dezevantajları var avntajları genellikle maddi yönden dezevantajları ise teknik yönden sıkıntı oluşturur bende kümes otomasyonu yapıyorum genellikle bu tip uygulamalarda dört motordan herhangi birinin fanında yada kayışında sıkışma yada rulman bozukluğu sırasında kalkış akımı yüksek olabilir bu birinci adım sonra kablo mesafeleride önemli termik ısınması demek bir kablo yetersizliğinden kaynaklanır diğeri akım değerlerinin yüksek olmasından kaynaklanır gv serisi motor koruma doğru bir seçim değiştirme bazen telemekanik kendi bile ne dediğini bilmiyor saçmalıyorlar boşver gv serisi hem Sigorta hemde termik görevi yapar en doğru seçim bence telemekanik sürücüler harmoniklerden ve dalgalanmalardan çabuk etkilenen bir sürücü bu tip uygulamarda ya ABB yada danfoss kullan en güzeli termik ısınmasının en büyük nednei dediğim gibi yukarıda saydığım nedenler tek sürücüden çoklu motor çalıştırma seçenekleri genellikle sorunlu seçenektir motorun kalkış akını yada zorlanmalarda gerilim düşümü ve fazla akım buada sana termik atması olarak yansıyor sen bunu göremessin anlık bir olaydır kolay gelsin iyi çalışmalar

Daha öncede dediğim gibi motorlardan hangisi devreye alındıysa o yaklaşık yarım saat sonra termik attırıyor ve bu 50 hz de iken oluyor. Fakat motora direk yol verildiğinde ki aynı termik kullanılıyor herhangi bir sıkıntı yok. Ne zamanki sürücü devrede o zaman sıkıntı başlıyor
 
biz mermer sanayinde 5,5 kw lık sürücü ile 1.1 ile 4 kw arasında değişen motorları kumandasında 3 ua 59 termik rölelerle kullanmış termikler erken açmaya başlayınca filitre kullanmıştık ve olay çözülmüştü. ama test edip size yazacağım.

Ne kadar doğrudur bilinmez ama ekteki internet sitesindeki firmada AC de kullanılan şönt direnc ve bundan kumandasını alan kontaklı ampermetresi var eğer doğru ise bu ampermetre senin işini görecektir.

AC Ampermetre
 
Frekans konvertörü çıkışındaki harmonikler motora olan kablo mesafeside arttıkça sıkıntıyı arttırmakta. Normalde tek motora tek frekans konvertörü kullanıldığından manyetik, termik-manyetik koruma elemanları frekans konvertörünün giriş yani şebeke kısmına yerleştirilir. Siz bir frekans konvertörü ile birden çok motora yol verdiğiniz için böyle bir şansınız yok, filtre kullanmanız gerekmekte,ayrıca filtre uygulamasıyla kayıpların azaltmış, motor ömrünü kısaltan mil akımı etkilerinide önlemiş olursunuz.

Bilgi: http://www.elsanas.com.tr/downloads/AC İndüksiyon Motorlarında Frekans Konvertörü Kullanımı-ELSAN Teknik Bülteni-FK01.pdf
 

Ekli dosyalar

  • Termik.jpg
    Termik.jpg
    33.5 KB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:
Bu uygulamada kablo mesafenizin fazla olmasından dolayı motor tarafında gerilim düşümü oluşuyor olabilir. Bunun neticesinde motorlar akıma asılıyor olabilir. Benim size tavsiyem tetikleme frekansını 4kHz yapıp, Sürücü çıkışına şok bobini koymanızdır. Bu gibi birkaç sıkıntılı işi bu şekilde çözmüştük. Bilgilerinize sunarım.

Kolay Gelsin.
 
Senin sorununun kaynaği harmoniktir. Tek motor calistirdiginda surucu icin cok dusuk yukte calistirmis oluyorsun ve harmonik seviyesi artiyor. Ya dusuk harmonikli surucu alacaksin ya da girisine filtre koyacaksin. Cihaza ait bir giris filtreleme bobini kullanirsan sorun cozulecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,173
Kullanıcılar
452,789
Son üye
yigitt.m

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst