Değerli yöneticim, geç dönüşüm için özür dilerim. Doğru makineyi bulmuşsunuz. Şu anda makinenin bulunduğu konumdayım. Araştırmalarıma göre, triyak kontrolü ancak makineye güç bağlı iken gerçekleşebileceğini öğrendim. Bunun üzerine, kartı makineye bağlayarak voltaj altında kontroller yaptım.
Diyot gibi basit devreler zaten çalışıyordu. Triyak ve köprü diyot üzerinde kontroller gerçekleştirdiğimde bunlara enerjiler geldiğini gördüm. Ancak, köprü diyotun orada iki pinli bir giriş mevcut. Pinlerden biri nört, kabloyu takip ettiğimde (gördüğünüz o tüm bantları söktüm) motor, rezidans ve pompaya gitmekte.
Motora nört olarak giren bu kablo tekrar çıkış yaparak nört olarak geri gelmekte ve köprü diyotun giriş bacağına girmekte, diğer bacağına da zaten faz triyak üzerinden gelmekte. Böylece burada faz ve nört buluşarak köprü diyotu aktif edip, çıkışlardan tekrar motora 5 kablo ile enerji taşınmakta.
Yani nört hattı karttan çıkmakta, diğer ekipmanlara gitmekte iken neden motora girip içeride birşeyler yapıp tekrar nört olarak karta geliyor. Oysa nört hattını devre üzerinden köprü diyota verse devre tamamlanacak.
Birazdan konu daha iyi anlaşılması üzerinden resimlerle anlatacağım.
Sağ tarafda bulunan pin kartın tüm ekipmanlar (motor, rezidans, pompa, vb.) için çıkış yaptığı nört hattı. Rezidansın fazı solda ki siyah anahtardan, power tuşu ve kartın fazı ise sağ siyah anahtardan.
Motor fazları ise, 3 adet mavi anahtarlardan.
Sol tarafda bulunan pin ise motordan dönen nört hattı.
Mavi ve kırmızı ile işaretlenen alan bir önceki resimde ki pinler.
Kırmızı kısmı motordan dönen nört hattı. Görüldüğü gibi siyah üzerinde faz var, triakdan geçerek geliyor.
Kırmızı ve siyah köprü diyota giriyor. Kırmızıda nört olmadığı için devre tamamlanmıyor.
Bu iki siyah kablodan biri pinlerden çıkan diğeri de pine giren kablo. Nört olarak giriyor nört olarak çıkıyor.
Sorun tam olarak motorun içerisinde. Bu nört hattı neden motorun içerisinde dolaşıp devreyi tamamlıyor amaç nedir?
7 pinli motorların çalışma prensiplerini öğrendim hepsinde 5 enerji hattı yön gibi motorun tüm ihtiyacını karşılıyor ama burada 9 pin var ve bahsettiğim fazladan 2 pinin motorda neler yaptığı ile ilgili internette hiçbir kaynak bulamadım. Motor dönerken aynı zamanda enerji üretiyordan başka aklıma hiçbir şey gelmiyor. Enerji tasarrufu için böyle yapıldığını düşünüyorum.
Şunuda belirtmem gerekiyor. bahsettiğim 2 kablo harici motordaki tüm kablolar köprü diyottan sonra bağlı. Kısacası köprü diyot devresi tamamlanmadan yani nört hattı motordan dönerken zaten motorun diğer kablolarında enerji olamaz ki.
Bu şey gibi, ampülü yakacaksın ama anahtardan önce nört kablosunu ampüle sarıyorsun.
--------------------
Bu arada motora giren o iki kabloyu iptal ederek devreyi kart üzerinde tamamladım, yani nörtü kendim verdim. Makine şu anda çalışıyor yıkama, sıkma, rezitans gibi tüm ekipmanlar sorunsuz görevini yapmakta. Motor ise olması gerektiği devirde dönüyor bir sorun yok gibi. Yaptığım işlemin sağlıklı olduğunu düşünmüyorum o yüzden motor üreticisinin sitesinden motorun çizimlerini araştırdım ama birşey bulamadım.