Merhaba, donusun icin tesekkur ederim.Merhaba.
Öncelikle tavan lambası ile koordineli çalışan aksesuar çıkışı diye tabir ettiğiniz o çıkış eksi tetikle çalışan sistem üzerine kurulmuştur.
Siz harici olarak ayak altı ledlere giden artı (+) ve eksi kablolara güç verebilirsiniz.
Fakat artı ve eksi kablolara diyot bağlanmalı iki sistemin enerjileri birbirine çakışmasın.
Gecmis olsun, vaktini calmak istemem. Bu benimde aklima geldi fakat rolenin yapacagi seyi diyot ile yapmaya guvenemedim, nihayetinde guvenlik sibobu sadece diyot olacak ve hat uzerinde iki taraftanda surekli akim geliyor olacak bu beni endiselendiriyor acikcasi. Araya bir role koyup bir kaynaktan akim geldiginde diger kaynagin akimini kesecek bir sistem yapamazmiyim? Switch ile akimin nereden gelecegini secmis olsam daha guvenilir olmaz mi?Ustam şuan dışarıda olduğum için şema çizme şansım yok maalesef.
Sigorta panosundan sürekli yada kontak açılınca Elektrik gelen bir kablo belirleyin.
Bu kablodan ek alarak uygun bir yere bir anahtar koyup,
Bu artı kabloyu anahtara girin ve çıkın.
Anahtar çıkışına yönüne dikkat ederek bir diyot koyun (bu diyot diğer sistemden gelen artı voltajı geri geçirmeyecek)
İkinci olarak ledlerin çalışması için gereken eksi (şase) kablosunu da aracın gövdesinden yada şaseye bağlı bir kablodan ek alıp,
Bu kabloya da eksi yönlü bir diyot bağlayın (bu diyot diğer sistemden gelen eksi voltajı geri geçirmeyecek).
Uygun bir yerden ledlere artı eksi şeklinde bağlantı yapın işlem tamam inşallah.
Bir kağıt üzerinde anlatmak isterdim ama annemi hastaneye getirdim şuan.
Sema icin tesekkur ederim.Röleye gerek yok. Bir ortak uçlu bir kontağı NO diğer kontağı NC olan bir anahtarla aşağıdaki gibi istediğinizi yapabilirsin.
Ustam yapmak isterseniz şema bu şekilde.Gecmis olsun, vaktini calmak istemem. Bu benimde aklima geldi fakat rolenin yapacagi seyi diyot ile yapmaya guvenemedim, nihayetinde guvenlik sibobu sadece diyot olacak ve hat uzerinde iki taraftanda surekli akim geliyor olacak bu beni endiselendiriyor acikcasi. Araya bir role koyup bir kaynaktan akim geldiginde diger kaynagin akimini kesecek bir sistem yapamazmiyim? Switch ile akimin nereden gelecegini secmis olsam daha guvenilir olmaz mi?
Acikcasi surekli yanan bir sistemi switch ile kapamak kolay bir devre ama 2 ayri kaynaktan guc ceken bir sistem icinde kaynak sectirmek bana karisik geliyor.
Sigorta kutusundan acc ile hat ceksem ve o sirada anahtar ile aktif hat o olsa.. kontagi kapadigim a ledler sonmezmi?
Halbuki aksesuar cikisinda kontak kapaliyken ve kapilar aciksada enerji var. Yani sistemin birbiriyle o acidanda cakismamasi icab ediyor.
Dostum cok iyi anladim dedigini ama yazdigim gibi.. araci kapadigimda anahtar aksesuar cikisindan guc almaz durumdaysa tum isiklar sonmeyecekmi? Bence sonecek.Ustam yapmak isterseniz şema bu şekilde.
Ben kendi aracıma bu bağlantı mantığı ile çalışan devreler yaptım.
Diyotun amperi biraz yüksek olsun sorun yok.
Yinede karar sizin.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?