Acikcasi bende kaynaklari mekanik olarak ayirmak isterim, aksi durum beni biraz tedirgin ediyor cunku.Bir diyotla iki Elektrik hattını izole edebilirsiniz tabi paralel bağlı kaynaklarda voltaj hangisinde yüksekse ondan alır bu basit bir çözüm ama ben kaynakları birbirinden mekanik olarak ayırma taraftarıyım sonuçta iç aydınlatmanın devresini bilmiyoruz. Pin olayına gelirsek pin arası 2.54mm dir aynı ölçüde vidalı terminal satılır çok ucuza eğer lehim yapma şansınız varsa değiştirebilirsiniz. Yakınlarda telefoncu varsa sanırım para almadan yaparlar bu işi.
Bu arada aksesuar soketimide fotograf olarak ekliyorum. Burdaki (-) kutupa nasil diyot ekleyecegimide sematik olarak canlandiramdim.Bir diyotla iki elektrik hattını izole edebilirsiniz tabi paralel bağlı kaynaklarda voltaj hangisinde yüksekse ondan alır bu basit bir çözüm ama ben kaynakları birbirinden mekanik olarak ayırma taraftarıyım sonuçta iç aydınlatmanın devresini bilmiyoruz. Pin olayına gelirsek pin arası 2.54mm dir aynı ölçüde vidalı terminal satılır çok ucuza eğer lehim yapma şansınız varsa değiştirebilirsiniz. Yakınlarda telefoncu varsa sanırım para almadan yaparlar bu işi.
Zaten soyle bir sorunum var ki.. led hatti mumkun mertebe duz bir hat uzerinde. Bir cok satilan ayak aydinlatma lednkitleri gucten ciktiktan sonra 4 ayri hatta bolunup koltuk altlarina dagiliyorlar. Ben hazir kit kullanmiyorum, kendi yaptigim diagram linear. Sigorta kutusu altindan baslayip orta konsol etrafinda donuyor ve bu aralarda koltuk altina gelen konumlarda ledler T konnektor ile coklaniyor.Rölelerin amacı, anahtarlamada ark yapma durumu olan, yüksek akım çeken tüketicileri açıp kapatmaktır. İşin içinde led varsa röleye gerek yoktur. Zaten iç ışıklandırma ile çalışıyorsa demek ki gerekmemiştir. İşi zorlaştırmaktansa basitten çözüm bulmalı. Yapılacak iş yukarıda tarif ettiğim gibi madem çalışan bir ışık var onu iç ışık kablosundan ayırıp araya (artı uca) bir diyot bağlayın, diyotun çizgili tarafı led bağlantısına olsun. Daha sonra düğmeye sürekli canlı ya da kontak durumunda (bu kontak açık durumu veya aksesuar modda, kontak hafif bir tık ile olabilir), hangi hat tercih edilecekse ona bağlanmalıdır. Şahsen kontak anahtarlı bir araba için ben aksesuar modu tercih ederim. Arabayı kapattığınızda düğme açık olsa bile kapanmış olur. Bu düğmeden gelen artı uç diğer diyotun beyaz çizgili tarafına bağlandı mı işlem tamamdır. Böylece ister iç ışıklarla ister düğmeden açılarak ledler yakılabilir. Diyotlar türlerine göre belli bir voltaj düşüşününe sebep olurlar. 1N4001 serisi için bildiğim kadar 0,7 volttur. Ledler için bir sorun teşkil etmezler, aksine motor çalışma süresince 14 voltlara çıkan gerilimi bir nebze düşürerek ledleri korurlar.
Anahtardan once yada sonra fark etmezmi yani? Ben anahtarin onune koymustum.Eksi uçlarla ilgili bir şey yapmaya gerek yok, ortak kalacak. Bence şema doğru. ACC'den gelen kablonun herhangi bir yerine diyot bağlanabilir. Sigorta çıkışı bile olabilir.
Akim degerinin yeterli olup olmayacagini deneme yanilma ile bulamamAkım değeri yeterli gelmez ise ya aynı diyottan bir kaç tane paralel bağlayın ya da gerekli akımın iki katı gibi başka bir diyot seçin. 1N5408 3Amper'miş.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?