İnvertör'le Hiç Bitmeyen Akü Oluşturulabilir Mi?

Elektrikli veya hibrit araçlarda bu geri kazanım (Frenleme veya yokuş aşağıya inme sırasında) zaten daha uzun araç menzilleri (yani elektrikli bataryaların daha çok dayanması) için düşünülmüştür. Ama bunlardan bu geri dönüşümle alınan ek enerji de, elektrikli veya içten yanmalı motorlara verilen ilk enerjiden %100'den hep daha az olacağından bu geri kazanımlar sürekli daha az olmak zorundadır.

Enerji verimi %100'den daha büyük cihaz veya makinayı dünya şartlarında oluşturmak mümkün değildir, yani:
Verim (%) =Alınan enerji/Verilen enerji *100 'denkleminden çıkan bu değer her zaman 1' den daha küçük veya yüzdeye çevirmek için 100'le çarparsak, %100'den daha düşüktür. Eşit olsaydı bile bu devri-daim makinasını yapmak yine hiç mümkün olamazdı. Çünkü verilenin alınandan sürekli hep daha yüksek olması gerekirdi ki bu dünya şartlarında sürtünmeyle ısı kaybı,atmosfer (Hava) sürtünmesi kayıpları,mükemmel bir yağlama olsa bile yine sürtünme kayıpları,vb.tüm bu kayıpları sürekli kendi içinden karşılayan devri daim makinesi, alınanla verilenin eşitliğinde mantıken yine mümkün olamazdı.

Zaten emekli polis amiri Muammer Yıldız'ın meşhur makinesinde de 1 birim enerji girdisine karşılık 4 birim enerji geri alınarak (%20 'ye karşılık %80 gibi) sözde,bu devri-daimin sürekliliği de sağlanmış olarak bizler nazarında görünüyordu,iyi bildiğimiz gibi.
 
Benzetme yaparak anlatalım.
Elimizde 100 litrelik 1 adet dolu, 1 adet boş su kabı olsun.

Dolu olan kabı, boş olan kaba boşaltırken etrafa su sıçratmamanın yada suyun tamamını diğerine dökmenin mümkünatı yok.

Dolu olanı boşa aktardığımızda, 1 litre su boşa gitsin ve kullanamıyor olalım. Evet suyu birinden diğerine aktardık ama, aktarmış olduğumuz kaba koyduğumuz su 99 litre oldu. Suyu az akıtarakta yapsan, çok akıtarakta yapsan asla ve asla diğerine 100 litre kadar koyamazsın.

Dolayısıyla böyle bir işlemi kabaca 100 defa yaptığımızda elimizde 2 adet boş 100 litrelik kaptan başka bir şey olmayacaktır.
 
Elektrikli veya hibrit araçlarda bu geri kazanım (Frenleme veya yokuş aşağıya inme sırasında) zaten daha uzun araç menzilleri (yani elektrikli bataryaların daha çok dayanması) için düşünülmüştür. Ama bunlardan bu geri dönüşümle alınan ek enerji de, elektrikli veya içten yanmalı motorlara verilen ilk enerjiden %100'den hep daha az olacağından bu geri kazanımlar sürekli daha az olmak zorundadır.

Enerji verimi %100'den daha büyük cihaz veya makinayı dünya şartlarında oluşturmak mümkün değildir, yani:
Verim (%) =Alınan enerji/Verilen enerji *100 'denkleminden çıkan bu değer her zaman 1' den daha küçük veya yüzdeye çevirmek için 100'le çarparsak, %100'den daha düşüktür. Eşit olsaydı bile bu devri-daim makinasını yapmak yine hiç mümkün olamazdı. Çünkü verilenin alınandan sürekli hep daha yüksek olması gerekirdi ki bu dünya şartlarında sürtünmeyle ısı kaybı,atmosfer (Hava) sürtünmesi kayıpları,mükemmel bir yağlama olsa bile yine sürtünme kayıpları,vb.tüm bu kayıpları sürekli kendi içinden karşılayan devri daim makinesi, alınanla verilenin eşitliğinde mantıken yine mümkün olamazdı.

Zaten emekli polis amiri Muammer Yıldız'ın meşhur makinesinde de 1 birim enerji girdisine karşılık 4 birim enerji geri alınarak (%20 'ye karşılık %80 gibi) sözde,bu devri-daimin sürekliliği de sağlanmış olarak bizler nazarında görünüyordu,iyi bildiğimiz gibi.
Peki muammer yıldızın devir daim motoruna ne oldu çalışıyormu? bu adamı ve icadını ilk defa sizden duydum ve şaşırdım cunku çocukluğumdan beri ayni seyi bende hayal etmişimdir acaba mıknatıslari belirli bir düzenekle dizersek kendi kendine sonsuza kadar dönderebilirmiyiz diye bişeyler düşünüyordum demekki herkesin aklına böyle şeyler gelebiliyormuş ama yarı cahil olduğumuzdan matematiksel hesaplarını yapamıyoruz tabi :D peki muammer yıldızın motoru donuyormuymus?
 
Belirli süre döndürmek mümkün ama sınırsız değil bu da kayıplar ile orantılı.
 
Belirli süre döndürmek mümkün ama sınırsız değil bu da kayıplar ile orantılı.
Ben simdi internet'e inceledim konuyu makinayı harekete geçirmek için 7 - 8 saniyelik akü yardımı gerekiyormuş peki belirli bir süre çalışıp kayıplar olduktan sonra motor durunca tekrar akü ile hareketlendirip enerji elde etmek yani bu bir başarı degilmi? tekbir ateşlemede 5 saat kadar çalışıyormuş öğrendiğim kadarıyla ile 7 saniyelik bir akım vererek 5 saat enerji elde ediliyor sonsuz olmasa bile bu çok iyi bir sonuç bence
 
üreticinin harcanan güçten fazla olması gerek yani akü'nün akü şarj etmesi mantık dışı şehir efsanesi...
 
Sn.Muammer Yıldız makinasının çıkış miline küçük bir pervaneyi (Büyük pervaneyi bağlamış olsaydı pervaneyi etkileyen hava direnciyle makina çok daha kısa sürede dururdu,çünkü hiç faydalı torku üretmiş de olmuyordu) bağlamıştı, çok da yanlış hatırlamıyorsam. Diğer mil ucundan ise elektrikli bir motora, aküyle 7-8 sn.lik ilk dönmeyi (marş motorunun çevirmesinde,yani ilk startta olduğu gibi) ilk dönme hareketi böylece verilmiş oluyordu.Bir gösteri olarak uzunca süre çalışması elbette amacına ulaşan başarı olarak kabul edilebilir,ama sonsuz enerji (Devri-daim) döngüsü için bu faydalı torku uzunca süre muhafaza edip koruyamadığı için sonuç olarak yeterli değildir.Kolay gelsin.
 
Dayimda ben unvdeyken bu projeyi bulup aylarca kafami sisirmisti. Bu projenin imkansizligina inandiramadim bir turlu. Aslinda ulke genelinde bir arastirma yapilsa halkin 100 de 1 i bu projeyi kimseden duymadan dusunmus ve sonsuz enerjiyi bulmustur eminim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst