Ben erhan hocanın elektrikli araçlar yakında çöp olacak öngörüsünü merak ettim. Bende bu araçların konvansiyonel araçların yerini alabileceğini sanmıyorum. Aslında akülü araç yeni bir ürün de değil. Değişen ve gelişen akü teknolojisi ve kontrol sistemleri. Handikapları şu ki bizim ülkede ikinci el fiyatları habire yükselirken sürekli ekonomik olarak kendini tüketen bir araçtan bahsediyoruz. Bayaryası ve menzili her yıl düşüp en sonunda kocaman bir maliyeti kullanıcısının kucağına bırakacak bir araç. Zaten kıt imkanlarla edindiğimiz araçlar için bu kadar bir maliyet kimin işine gelecek. Şu an bir trend ve çılgınlık olarak piyasayı domine ediyorlar ama 5 sene sonra ne olacak çok merak ediyorum. Satarken bataryasını yeni şoklattım abi diyen tipler göreceğiz herhalde.
Bizim gibi ekonomik olarak fakir ülkelerde araçlara neredeyse on yıllarca biniliyor. Benimde ekonomik olarak refah içinde yüzen bir maddi durumum olsa en fazla 3 sene bindiğim aracın kıçına tekmeyi koyardım. Ama nerede. Oturup ailemin bir ferdi gibi ona da bir gelecek düşünmek zorunda kalıyorum. Dün bir viraja kapalı girmişim. Çok keskin ve yüksek, dışarı doğru çıkıntılı neredeyse üçgen kaldırım yapmışlar. Arabayı caaartt diye çizdim dönüşte. Akşam başıma ağrılar girdi. Bolluk içinde yüzen bir adam olsam koy kıçına rahvan gitsin. Bir tekme de götüne ben atardım arabanın.Araç dkullanıldıkça eskiyen, eskidikçe değeri düşüp sonunda hurda çıkan bir nesnedir.
Ya bence bu durumun fakirlikle olduğu kadar ahlaki yapıyla da bağlantısı var. Bizden daha fakir ülkelerde bile araçlara bizim kadar değer vermiyorlar.Bizim gibi ekonomik olarak fakir ülkelerde araçlara neredeyse on yıllarca biniliyor. Benimde ekonomik olarak refah içinde yüzen bir maddi durumum olsa en fazla 3 sene bindiğim aracın kıçına tekmeyi koyardım. Ama nerede. Oturup ailemin bir ferdi gibi ona da bir gelecek düşünmek zorunda kalıyorum. Dün bir viraja kapalı girmişim. Çok keskin ve yüksek, dışarı doğru çıkıntılı neredeyse üçgen kaldırım yapmışlar. Arabayı caaartt diye çizdim dönüşte. Akşam başıma ağrılar girdi. Bolluk içinde yüzen bir adam olsam koy kıçına rahvan gitsin. Bir tekme de götüne ben atardım arabanın.
Bizde kalenderlik bulunmaz malesef. Ya benimsin ya toprağınYa bence bu durumun fakirlikle olduğu kadar ahlaki yapıyla da bağlantısı var. Bizden daha fakir ülkelerde bile araçlara bizim kadar değer vermiyorlar.
İnsanın bir vadi dolusu altını olsa ikinciyi istermiş. Kontrolsüz insan tabiatı . Torna ve tesviye lazım.Gürcistan bizden çok mu zengin? Araç fiyatlarını görünce insanın ağlayası geliyor. Senin örnekte yine eğim ve ahlaki durumla alakalı bence. Adamın evinde malzeme dolu ama yinede almak için saldırıyor. Fakirlikle çok ilgili değil abi, ahlak ahlak...
Mevzuata uygunluk sağlanması için bu amaçla kullanıma has olmak üzere yetki verilebilir demiştim. Burada Mevzuata uygunluk sağlanması ibaresinin altında çiziyorum. Yoksa kimsenin buna aldırdigi yok.Erhan hocam yönetime elektrik satma yetkisi nasıl veriliyor? Yönetimin elektrik faturası kesme yetkisi olabiliyor mu?
Aynı fikirdeyiz hocam. Dünyadaki elektrikli araç kullanım sayısı düşme eğilimi gösteriyor. Senin de değindiğin üzere km bazında yetersizlik( özellikle hava şartlarına bağlı km değişikliği),(şarj istasyonu sayının tüm ülke bazında yeterli sayıda olması halinde ürettiğimiz ve satın aldığınız toplam elektrik içindeki malolma hesabı ve ülke genelinde kW olarak neredeyse imkansiz seviyelere gelmesinden bahsetmiyorum bile) şarj istasyonlarının sayı ve şarj süresi uzunluğu ve pahalılığı, fabrikaların batarya için 5 yıl garanti üzerine ikinci 5 yıl garantiyi extra ücret ile vermesi vs.. Bunların dışında en önemli özellik batarya fiyatının aracın yarı rakamına eşit olması..Ben erhan hocanın elektrikli araçlar yakında çöp olacak öngörüsünü merak ettim. Bende bu araçların konvansiyonel araçların yerini alabileceğini sanmıyorum. Aslında akülü araç yeni bir ürün de değil. Değişen ve gelişen akü teknolojisi ve kontrol sistemleri. Handikapları şu ki bizim ülkede ikinci el fiyatları habire yükselirken sürekli ekonomik olarak kendini tüketen ya da tüketecek bir araçtan bahsediyoruz. Bayaryası ve menzili her yıl düşüp en sonunda kocaman bir maliyeti kullanıcısının kucağına bırakacak bir araç. Zaten kıt imkanlarla edindiğimiz araçlar için bu kadar bir maliyet kimin işine gelecek. Şu an bir trend ve çılgınlık olarak piyasayı domine ediyorlar ama 5 sene sonra ne olacak çok merak ediyorum. Satarken bataryasını yeni şoklattım abi diyen tipler göreceğiz herhalde.
Hocam çözümsüzlük çözüm üretir. Sonuçta kaçak göçek yok. Zaten genelge gereği bu işin evlerde, apartmanlarda yapılmasına izin verilmiş. Yani aykırı bir olay yok. Genelgeden çıkan sonuç gerekli izinlerden sonra ortak kullanim alanı için apartman genel sayacindan, bireysel için daireye ait sayaçtan elektrik alınıp faturalandirilmasi. Bundan sonrası apartman elektrik harcamasından bu giderin nasıl ucretlendirilecegi ki bunun cozumunu anlattım. İllaki mevzuata uygun olsun denirse kolayca yönetimlere sadece bu amaçla olmak üzere satış izni ya da bu iş için kullanılmak üzere abonelik tahsis edilmesi vs. Çözüm çok... Şu anki hali ile bahsettiğim şekilde de çözülebilir.Erhan hocam bilirsiniz iyi gün dostları kötü gün olunca yok oluverirler. Milletin aldırıp aldırmaması çok önemli değil taki kötü bir olay yaşanana dek.Kötü bir olay yaşanırsa arada yanacak birileri elbet bulunur.
Hocam işaretli kısım hangi genelgede yazıyor merakım o. Birşeyler yayınlanmış ben kaçırmışım sanırım.Genelgeden çıkan sonuç gerekli izinlerden sonra ortak kullanim alanı için apartman genel sayacindan, bireysel için daireye ait sayaçtan elektrik alınıp faturalandirilmasi.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?