İzinsiz elektrik sayacının yer değiştirilmesi

Ben erhan hocanın elektrikli araçlar yakında çöp olacak öngörüsünü merak ettim. Bende bu araçların konvansiyonel araçların yerini alabileceğini sanmıyorum. Aslında akülü araç yeni bir ürün de değil. Değişen ve gelişen akü teknolojisi ve kontrol sistemleri. Handikapları şu ki bizim ülkede ikinci el fiyatları habire yükselirken sürekli ekonomik olarak kendini tüketen bir araçtan bahsediyoruz. Bayaryası ve menzili her yıl düşüp en sonunda kocaman bir maliyeti kullanıcısının kucağına bırakacak bir araç. Zaten kıt imkanlarla edindiğimiz araçlar için bu kadar bir maliyet kimin işine gelecek. Şu an bir trend ve çılgınlık olarak piyasayı domine ediyorlar ama 5 sene sonra ne olacak çok merak ediyorum. Satarken bataryasını yeni şoklattım abi diyen tipler göreceğiz herhalde.
Ben aynı görüşte değilim. Kanımca araçları bizim ülkemizden başka yatırım aracı olarak gören başka bir ülke yoktur. Araç kullanıldıkça eskiyen, eskidikçe değeri düşüp sonunda hurdaya çıkan bir nesnedir. Bu durum ülkemizde ters işliyor maalesef. Elektrikli araç gerçeği sadece ülkemize has bir durum olsa belki sonunda çöp olacak diyebiliriz ama dünyada böyle bir gerçek var ve hızla yaygınlaşıyor. Bence içten yanmalı araçlar çöp olacak gibi.​
 
Son düzenleme:
Araç dkullanıldıkça eskiyen, eskidikçe değeri düşüp sonunda hurda çıkan bir nesnedir.
Bizim gibi ekonomik olarak fakir ülkelerde araçlara neredeyse on yıllarca biniliyor. Benimde ekonomik olarak refah içinde yüzen bir maddi durumum olsa en fazla 3 sene bindiğim aracın kıçına tekmeyi koyardım. Ama nerede. Oturup ailemin bir ferdi gibi ona da bir gelecek düşünmek zorunda kalıyorum. Dün bir viraja kapalı girmişim. Çok keskin ve yüksek, dışarı doğru çıkıntılı neredeyse üçgen kaldırım yapmışlar. Arabayı caaartt diye çizdim dönüşte. Akşam başıma ağrılar girdi. Bolluk içinde yüzen bir adam olsam koy kıçına rahvan gitsin. Bir tekme de götüne ben atardım arabanın.
 
Bizim gibi ekonomik olarak fakir ülkelerde araçlara neredeyse on yıllarca biniliyor. Benimde ekonomik olarak refah içinde yüzen bir maddi durumum olsa en fazla 3 sene bindiğim aracın kıçına tekmeyi koyardım. Ama nerede. Oturup ailemin bir ferdi gibi ona da bir gelecek düşünmek zorunda kalıyorum. Dün bir viraja kapalı girmişim. Çok keskin ve yüksek, dışarı doğru çıkıntılı neredeyse üçgen kaldırım yapmışlar. Arabayı caaartt diye çizdim dönüşte. Akşam başıma ağrılar girdi. Bolluk içinde yüzen bir adam olsam koy kıçına rahvan gitsin. Bir tekme de götüne ben atardım arabanın.
Ya bence bu durumun fakirlikle olduğu kadar ahlaki yapıyla da bağlantısı var. Bizden daha fakir ülkelerde bile araçlara bizim kadar değer vermiyorlar.
 
Ya bence bu durumun fakirlikle olduğu kadar ahlaki yapıyla da bağlantısı var. Bizden daha fakir ülkelerde bile araçlara bizim kadar değer vermiyorlar.
Bizde kalenderlik bulunmaz malesef. Ya benimsin ya toprağın 😀
@otohat Bu konuda aslında çok güldüğüm bir durum var. Pandemi döneminde biz gıda maddelerine saldırırken zengin ülkelerin halkı en çok neye saldırdı. Tuvalet kağıdına. Ekonomik olarak nerede olduğumuzun en güzel göstergesi.
 
Gürcistan bizden çok mu zengin? Araç fiyatlarını görünce insanın ağlayası geliyor. Senin örnekte yine eğitim ve ahlaki durumla alakalı bence. Adamın evinde malzeme dolu ama yinede almak için saldırıyor. Fakirlikle çok ilgili değil abi, ahlak ahlak...​
 
Son düzenleme:
Gürcistan bizden çok mu zengin? Araç fiyatlarını görünce insanın ağlayası geliyor. Senin örnekte yine eğim ve ahlaki durumla alakalı bence. Adamın evinde malzeme dolu ama yinede almak için saldırıyor. Fakirlikle çok ilgili değil abi, ahlak ahlak...​
İnsanın bir vadi dolusu altını olsa ikinciyi istermiş. Kontrolsüz insan tabiatı . Torna ve tesviye lazım.
 
Erhan hocam yönetime elektrik satma yetkisi nasıl veriliyor? Yönetimin elektrik faturası kesme yetkisi olabiliyor mu?
Mevzuata uygunluk sağlanması için bu amaçla kullanıma has olmak üzere yetki verilebilir demiştim. Burada Mevzuata uygunluk sağlanması ibaresinin altında çiziyorum. Yoksa kimsenin buna aldırdigi yok.
Mevcut durumda hali hazırda bu uygulama var, herhangi bir izin de alınmadan uygulanıyor. Bakınız Mersin bölgesindeki her biri 500 - 2000 daireden oluşan devasa yazlık sitelerin her bir dairesi yönetimin tek sayacindan toplu ödeme ile faturalandirilip her bir daire ön odemeli (kredili) sayaç sistemi ile, bazıları sadece süzme saat mantığı ile yönetimden elektrik satın alıyorlar.
Ben erhan hocanın elektrikli araçlar yakında çöp olacak öngörüsünü merak ettim. Bende bu araçların konvansiyonel araçların yerini alabileceğini sanmıyorum. Aslında akülü araç yeni bir ürün de değil. Değişen ve gelişen akü teknolojisi ve kontrol sistemleri. Handikapları şu ki bizim ülkede ikinci el fiyatları habire yükselirken sürekli ekonomik olarak kendini tüketen ya da tüketecek bir araçtan bahsediyoruz. Bayaryası ve menzili her yıl düşüp en sonunda kocaman bir maliyeti kullanıcısının kucağına bırakacak bir araç. Zaten kıt imkanlarla edindiğimiz araçlar için bu kadar bir maliyet kimin işine gelecek. Şu an bir trend ve çılgınlık olarak piyasayı domine ediyorlar ama 5 sene sonra ne olacak çok merak ediyorum. Satarken bataryasını yeni şoklattım abi diyen tipler göreceğiz herhalde.
Aynı fikirdeyiz hocam. Dünyadaki elektrikli araç kullanım sayısı düşme eğilimi gösteriyor. Senin de değindiğin üzere km bazında yetersizlik( özellikle hava şartlarına bağlı km değişikliği),(şarj istasyonu sayının tüm ülke bazında yeterli sayıda olması halinde ürettiğimiz ve satın aldığınız toplam elektrik içindeki malolma hesabı ve ülke genelinde kW olarak neredeyse imkansiz seviyelere gelmesinden bahsetmiyorum bile) şarj istasyonlarının sayı ve şarj süresi uzunluğu ve pahalılığı, fabrikaların batarya için 5 yıl garanti üzerine ikinci 5 yıl garantiyi extra ücret ile vermesi vs.. Bunların dışında en önemli özellik batarya fiyatının aracın yarı rakamına eşit olması..
Ortaya cikacak tabloda 2. Eli olmayacak bir araç modeli köpürtülüyor habire.. Artık sadece aracın durumu değil bataryanın da yaş durumu en önemli satılmama nedeni olacak. Pazarlama olarak ta sıkıntılar var. Yerli milli dendi ki alakası yok, çin mallarına yol verildi. Vs..vs
 
Son düzenleme:
Erhan hocam bilirsiniz iyi gün dostları kötü gün olunca yok oluverirler. Milletin aldırıp aldırmaması çok önemli değil taki kötü bir olay yaşanana dek.Kötü bir olay yaşanırsa arada yanacak birileri elbet bulunur.
 
Erhan hocam bilirsiniz iyi gün dostları kötü gün olunca yok oluverirler. Milletin aldırıp aldırmaması çok önemli değil taki kötü bir olay yaşanana dek.Kötü bir olay yaşanırsa arada yanacak birileri elbet bulunur.
Hocam çözümsüzlük çözüm üretir. Sonuçta kaçak göçek yok. Zaten genelge gereği bu işin evlerde, apartmanlarda yapılmasına izin verilmiş. Yani aykırı bir olay yok. Genelgeden çıkan sonuç gerekli izinlerden sonra ortak kullanim alanı için apartman genel sayacindan, bireysel için daireye ait sayaçtan elektrik alınıp faturalandirilmasi. Bundan sonrası apartman elektrik harcamasından bu giderin nasıl ucretlendirilecegi ki bunun cozumunu anlattım. İllaki mevzuata uygun olsun denirse kolayca yönetimlere sadece bu amaçla olmak üzere satış izni ya da bu iş için kullanılmak üzere abonelik tahsis edilmesi vs. Çözüm çok... Şu anki hali ile bahsettiğim şekilde de çözülebilir.
 
Genelgeden çıkan sonuç gerekli izinlerden sonra ortak kullanim alanı için apartman genel sayacindan, bireysel için daireye ait sayaçtan elektrik alınıp faturalandirilmasi.
Hocam işaretli kısım hangi genelgede yazıyor merakım o. Birşeyler yayınlanmış ben kaçırmışım sanırım.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,295
Mesajlar
935,253
Kullanıcılar
453,548
Son üye
Han54321

Yeni konular

Geri
Üst