Şerit testerenin balatasız motoruna fren yaptım. Arge çalışmamdır.

Katılım
5 Tem 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
50
Bu #argeprojesi #şeri̇ttestere motorunu frenleme panosudur. 4 sene önce ters faz vererek balatasız motorları frenleyen panomu youtubede yayımladım. Ama bu çalışmam hiç fark edilmedi. Şerit testere makinalarında neden fren kullanmıyorlar iş güvenliği açısından panomun kullanılması faydalı mı yoksa zararlı mı? Yorum yapacak arkadaşların videoyu izledikten sonra yorum yapmalarını rica ederim. #ardeb #tübitak #sage yada özel sektör desteği olsa 90 kw motorlar içinde bu panodan yaparak arge denemelerine başlayacaktım. Hatta daire testerelerde de bu panom ile arge çalışmaları yapacaktım ama gereken ilgi ve destek olmayınca bu projemin argesi yarım kaldı.
YouTube'da "Bandsaw engine brake !!! Şerit testere motor freni !!!" videosunu izleyin
 
Ters faz vererek frenleme,eskidenberi bilinen bir metoddur Ancak,şebekeye ve teçhizat verdiği darbe nedeniyle çok tavsiye edilen bir metod değildir.Hele 90 kw için bir katliamdır.Videoyu maalesef izleyemedim ! Eğer,bahsettiğiniz bizim " ters akım frenleme " dediğimiz sistem ise,yorumum kesin doğrudur.
Şerit testere için,hiçbir metodla zaten ani frenleme hiç düşünülemez ! Yoksa,testere bir tarafa,siz bir tarafa ! olursunuz.
 
Son düzenleme:
Bu #argeprojesi #şeri̇ttestere motorunu frenleme panosudur. 4 sene önce ters faz vererek balatasız motorları frenleyen panomu youtubede yayımladım. Ama bu çalışmam hiç fark edilmedi. Şerit testere makinalarında neden fren kullanmıyorlar iş güvenliği açısından panomun kullanılması faydalı mı yoksa zararlı mı? Yorum yapacak arkadaşların videoyu izledikten sonra yorum yapmalarını rica ederim. #ardeb #tübitak #sage yada özel sektör desteği olsa 90 kw motorlar içinde bu panodan yaparak arge denemelerine başlayacaktım. Hatta daire testerelerde de bu panom ile arge çalışmaları yapacaktım ama gereken ilgi ve destek olmayınca bu projemin argesi yarım kaldı.
YouTube'da "Bandsaw engine brake !!! Şerit testere motor freni !!!" videosunu izleyin
Sami beyin de belirttiği üzere Ani Durdurma tekniği yeni bir olay olmayıp bilinen klasik "2 faz yer değiştirme" ile frenleme uygulaması dışında bir şey geliştirmediyseniz sakıncaları epeyce bol bir yöntemdir.
Uygulamanızda 27,7A yıldız ilk kalkış anına karşılık 32,4A ani durdurma değeri var. Yani fazla çekilen akım 3A değil 4,7A'dir.

Ani frenlemelerde amaçlanan tek hedef, dikkate alınması gereken tek nokta motorun kısa sürede durması değildir.
Motorun yol alma karakteristiği, çalışma alanının uygunluğu, güvenliği, elektriksel uygunluk, fiziksel (hareket / durma, momentum) özellikler, ekonomik şartlar (yarar/maliyet) vb.. kriterler mutlaka incelikle değerlendirilmelidir.

Büyük güçlü motorlarda neden özellikle kullanılamaz olması yukarıdaki şartlar değerlendirilerek tekrar gözden geçirilmelidir.

Fazları yer değiştirme dışında bir yöntem kullanıyor ve/veya bu olumsuzlukları bertaraf ediyorsanız açıklamanızı ilgiyle inceleyeceğim.
 
ARGE ! imiş .;)Dokunmayın argeme.:rolleyes:
Arge için yatırım yapılması gerekir . Hem teknik hem teorik hem de maddi olarak . Böyle işlere kalkışan ustaların malesef çoğu alaylı ve olup biten işlerin çoğu hakkında detaylı bir teorik bilgiye sahip değil . Yıllarca kullanılmış , çeşitli verimsizlikleri yüzünden terk edilmiş ya da @erhan_tr üstadın belittiği gibi çeşitli güvenlik açıkları yüzünden uygulaması sakıncalı bulunmuş ve piyasada uygulaması olmayan sistemleri ustalarımız hasbelkader deneyerek bulunca büyük bir heyecana kapılıyorlar . Ustalarımızı bırakın devlet büyüklerimiz dahi heyecana kapılıyor . Kare piston motor uygulamasında gördük . Halbuki o da yıllar önce uygulanmış ve beğenilmemiş bir sistem .
Gülsek mi ağlasak mi bilemedim . Ustam bir de sevinçli sevinçli anlatıyor ki .
 
Son düzenleme:
Arge için yatırım yapılması gerekir . Hem teknik hem teorik hem de maddi olarak . Böyle işlere kalkışan ustaların malesef çoğu alaylı ve olup biten işlerin çoğu hakkında detaylı bir teorik bilgiye sahip değil . Yıllarca kullanılmış , çeşitli verimsizlikleri yüzünden terk edilmiş ya da @erhan_tr üstadın belittiği gibi çeşitli güvenlik açıkları yüzünden uygulaması sakıncalı bulunmuş ve piyasada uygulaması olmayan sistemleri ustalarımız hasbelkader deneyerek bulunca büyük bir heyecana kapılıyorlar . Ustalarımızı bırakın devlet büyüklerimiz dahi heyecana kapılıyor . Kare piston motor uygulamasında gördük . Halbuki o da yıllar önce uygulanmış ve beğenilmemiş bir sistem .
Gülsek mi ağlasak mi bilemedim . Ustam bir de sevinçli sevinçli anlatıyor ki .
Doğrusunu sen söyle de öğrenelim madem!..ortada doğru veya yanlış bir emek var..yanlislari ve olması gereken doğruları sizden alalım buyrun??

ARGE ! imiş .;)Dokunmayın argeme.:rolleyes:
Doğrusunu anlat o zaman usta dalga geçeceğine !?
 
Doğrusunu sen söyle de öğrenelim madem!..ortada doğru veya yanlış bir emek var..yanlislari ve olması gereken doğruları sizden alalım buyrun??
Bu tavrınıza aslında verecek cevabim yok ama yukarıda ani frenleme de bant testerenin kopma ihtimali olduğunu ve bunun kullanıcıya allah muhafaza zarar verebileceğini @sami inci üstadımız açıkladı. Ayrıca yüksek güçlü motorlarda ters akımla frenlemenin yaratacağı mekanik stresler yüzünden bu sistemin kullanılamayacağı literatüre girmiş bir bilgi . Yanlış ve zararlı uygulamalardaki hataları emek verilmiş diye alkışlayacak halimiz yok . Bir daha hicbir mesajından alıntı yapmayın lütfen. Böyle kaba tavırlara cevap yazmaya ayıracak kadar vaktim bol değil.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,807
Mesajlar
930,289
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Geri
Üst