100 Kw lık asenkron motorun mil gücü

arkadaşım kafanı karıştırdığım için özür dilerim ama sanırsam senin istediğin deney düzeneği benim dediğim yoldan yapılıyor şaft gücü =tork .açısal hız

deney düzeneği tork ölçmek için bir sistem ve hız ölçmek için bir sistem

şaft gücünün 100 kw olduğunu biliyorum çünkü sebebi şu tasarım sırasında mekanik olarak 100 kw gerekirse %25 fazlası 125 kw lık motor kullanılıyor bunun sebebide mekanik sürtünmeler
 
kardeş; etiketteki güç mildeki güçtür. senin mil gücün 100 kw ise sebekeden cektiğin elekriksel güç 100 kw dan fazladır. etiketteki verim degerinden sebekeden çekilen gücü bulabilirsin. ya da; p=uxIxkök3xcosfi formülünden çekilen elektriksel gücü bulabilrisn. sevgilerle
 
arkadaşm yapacağın sadece motora yük vererek akımlarını ölçüp heseplama yaparak bulabilirsin unutma motoru zaptedebilecekmisin birde motorun stator paket ölcüsünden ve tel kesitinden bula bilirsin
 
Slm arkadaşlar , 100 Kw lık asenkron motorun çıkış gücünü nasıl ölçebiliriz, okulda bildiklerimizin dışında fikirleri olan varsa bekliyorum arkadaşlar.



İsterseniz böyle bir test düzeneğini sizin için kurabiliriz..
 
Arkadaşlar şu iki hususta yardımcı olabilir misiniz.
1. motorlarda Pn dediğimiz anma çıkış gücü milden alınan güçü mü ifade eder ?
2. 10 kw lık motordan en fazla ne kadar çıkış gücü elde edebiliriz.?
 
10 kw,mil gücüdür.Şebekeden çekilen güç,verime bağlı olarak,daha fazladır.
 
output P=T*w bu formülle output gücünü bulabilirsin. Bunu nasıl yapacaksın peki? Tork-açısal hız eğrisi belli bir test düzeneğini motoru la süreceksin ve açısal hızı takip edip mil gücünü hesap edebilirsin. Motorun etiketinden falan gücü bulamazsın, onlar nominal değerler, ayrıca verim de sabit değil. çümkü yükün torkuna göre verim değişecek. motor farklı yükler için farklı akım çekecek bu da motordaki kayıpları(demir, bakır, sürünme v.b) değiştirecek. Yani verimin yükün tork-açısal hız eğrisine bağlı.
 
Motorun çıkış gücünü tam olarak ölçmek mi istiyorsunuz, yoksa motorun gerçekten 100 kW olup olmadığını mı? İlk seçenekte motor şebekeden plakasında yazan anma akımını çekerken tork sensörüyle ölçersiniz, ikincisinde ise motor yine şebekeden anma akımını çekerken stator sargısındaki ısı artışını ölçersiniz.Eğer plakasında yazan yalıtım sınıfının izin verilen sıcaklık değerini aşmıyorsa 100 kW lıktır hatta belki daha da fazla.... vaktiniz varsa maksimum sıcaklık limitine varıncaya kadar tekrarlar durursunuz bu ölçümü :)
 
arkadaşlar yukarıdaki yorumları okudum elektriksel gücü bulmada başlıca 2 method yazılmış
1. P=kök3xIxUxcosfi motor etiketi değerlerinden
2. Mil gücü / (verimxcosfi)

benim sorum şu elimdeki motor güç ve bilgilerini içeren elektrobank kitabından bu 2 formülü uyguladım yakın değeri bırakın 3-5 kW fark çıkıyor (büyük güçlerde bilakıs) hangi daha doğrudur.

örnek olarak bir motorun bilgilerini veriyorum

5,5 kW 380 V 12A cosfi 0,82 verim 0,84 devir sayısı 2870
1. formüle göre 6,4kW
2. formüle göre 7,98kW

bu fakiri aydınlatırsanız sevinirim :)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,990
Kullanıcılar
452,751
Son üye
djfkdjdjkjyj

Yeni konular

Geri
Üst