Merhaba,değerli arkadaşlar; tam yeri gelmişken sizlere bu mini,12 voltluk kompresörlerle ilgili kendi deneyimlerimden biraz bahsedeyim.
1- 12 voltla çalışan bu kompresörler etiketlerinde 12 volt yazmasına rağmen 14.0 voltta lastikleri fazla zorlanıp ısınmadan çok daha rahat şişiriyor.Sebebi de tahmin edeceğiniz üzere "volt*amper= güç" çarpımının motorla birlikte akü devrede iken yani 14 volt dc.'de daha rahat ve fonksiyonel,kendini çok zorlamadan da çalışabilmesidir.
Çakmaklığa veya uzatma kablosu ekini jaka lehimle ek yapıp akü kıskaçları ile direk aküyle çalıştırdığınızda direk akü (12-12.6) ve motor rölantideyken (14-14.2) voltta deneyip bir çalıştırın.İkinci durumda hem lastikler daha kısa zamanda şişecektir,(Devir biraz daha voltajla birlikte yükseldiği için) hem de kompresör daha az zorlandığından biraz daha uzun ömürlü olacaktır.(Bir arıza yapma riski de azalacaktır,daha az ısındığı için)
2- Uzun zaman çalışmadan araba bagajında saklı ve kullanılmadan kaldıklarında, bazen ilk çalıştırmada bir sorun olabiliyor.Evde en az 5-6 amper,17-18 volt dc. akım veren bir redresörünüz varsa, buna bağladığınızda (+ ve - kutuplarına çok dikkat ederek) kompresörün eski çalışma rejmine anında dönebildiğini (tutuk halinden sıyrılıp kurtulduğunu) görebilirsiniz.
3- Bir de çalışırken çok fazla ses çıkarıyorsa (lastiğe hava basmak için bağlı yani yükte iken) ve devrinde tutukluklar,ara sıra kesilmeler oluyorsa 5 adet vidasını yıldız tornavidayla sökün.İki adet dış kapağın arasından kompresörü çıkarıp alın ve pistonun krank milini,hareketli yerlerini ince bir yağla aşırıya da kaçmadan yağlayın.Bu şekilde hem sesi azalacak,hem de çalışma performansında artı bir artış olacaktır.
Not 1: Aküyle veya motor rölantide iken alternatör+aküyle birlikte çalışırken, zora çalışan bir yük (hava basılması gibi) maruz kalacağından akünün amper-saat kapasitesi yüksek olduğunda voltaj düşümü ve ayni oranda güç (Performans) azalması daha az,amper değeri nispeten düşük redresör,psu,vb. güç kaynaklarıyla daha fazla voltaj düşümü ve güç azalması riski doğabilir.Zaten 14 volt dc. ile 12 volt dc.'de (Yalnızca akü) çalışmalarında bariz preformans kaybı ve daha fazla ısınma olumsuzluklarından konu başında bahsetmeye çalışmıştım.
Not 2: En son tutukluk yapan 2 tanesinden birine, 17-18 volt dc.yi evde redresörle vermeme rağmen yine çalışmamıştı.Motor-kompresör arasındaki mekanik bağlantıyı sağlayan 2 adet yıldız vidayı da söküp, 17-18 volt dc.'yi bu şekilde boşta (kompresörsüz) uyguladığımda ise, biraz kıvılcım çıkarıp sonunda normal devirle çok az kıvılcımla tam normale dönerek boşta döndü ve böylece dc motoru tekrar takıp kompresörü de kapatmıştım. Bagajda uzun süre soğukta dururken fırçaları donmuş ve o andaki
Elektrik geçişinde bir problem olmuştu ve dumanlar çıkarıp bu havayı lastiğe basamamıştı.Bu zor durumun çaresi de bu şekliyle kolayca giderilebilir,aklınızda bulunsun. Kolay gelsin.Saygılarımla.