- Katılım
- 26 Haz 2007
- Mesajlar
- 1,967
- Puanları
- 806
- Yaş
- 64
Sayın arkadaşlarım !
Dahlender motorlarda, yıldız ya da üçgen motorlarda olduğu gibi klemens kutusunda bakır köprüler bulunmaz. Bu motorlar çift sargılı motorlardır. Enerjiyi 2 farklı yerden bobinlere veriyoruz.
Düşük devir kontaktörü ile u1-v1-w1 uçlarından enerji verdiğimizde seri üçgen olarak düşük devirde çalışır.
Enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından verdiğimizde ise üçüncü kontaktör U1-V1-W1 uçlarını kısa devre (köprü) yaparak 2 paralel kollu yıldız olarak hızlı devirde çalışır.
muratdaglı arkadaşımızın açıklamasında verdiği u2-v2-w2 uçlar ile benim bahsettiğim T4-T5-T6 uçları aynı şeylerdir. Karışıklık olmasın. Ben şemada T4-T5-T6 diye çizdiğim için öyle verdim.
Bu motoru sürücü ile çalıştırmak istediğimizde U1-V1-W1 uçlarını daimi olarak kısa devre edip, enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından yani yüksek devir girişinin yapıldığı uçlardan enerjiyi vermeliyiz. Aşağıdaki şema kertenkelebek arkadaşımızın çizdiği şemanın açılmış halidir. Hepiniz sağlıcakla kalın.
Dahlender motorlarda, yıldız ya da üçgen motorlarda olduğu gibi klemens kutusunda bakır köprüler bulunmaz. Bu motorlar çift sargılı motorlardır. Enerjiyi 2 farklı yerden bobinlere veriyoruz.
Düşük devir kontaktörü ile u1-v1-w1 uçlarından enerji verdiğimizde seri üçgen olarak düşük devirde çalışır.
Enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından verdiğimizde ise üçüncü kontaktör U1-V1-W1 uçlarını kısa devre (köprü) yaparak 2 paralel kollu yıldız olarak hızlı devirde çalışır.
muratdaglı arkadaşımızın açıklamasında verdiği u2-v2-w2 uçlar ile benim bahsettiğim T4-T5-T6 uçları aynı şeylerdir. Karışıklık olmasın. Ben şemada T4-T5-T6 diye çizdiğim için öyle verdim.
Bu motoru sürücü ile çalıştırmak istediğimizde U1-V1-W1 uçlarını daimi olarak kısa devre edip, enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından yani yüksek devir girişinin yapıldığı uçlardan enerjiyi vermeliyiz. Aşağıdaki şema kertenkelebek arkadaşımızın çizdiği şemanın açılmış halidir. Hepiniz sağlıcakla kalın.