Dahlender motorlarda, yıldız ya da üçgen motorlarda olduğu gibi klemens kutusunda bakır köprüler bulunmaz. Bu motorlar çift sargılı motorlardır. Enerjiyi 2 farklı yerden bobinlere veriyoruz.
Düşük devir kontaktörü ile u1-v1-w1 uçlarından enerji verdiğimizde seri üçgen olarak düşük devirde çalışır.
Enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından verdiğimizde ise üçüncü kontaktör U1-V1-W1 uçlarını kısa devre (köprü) yaparak 2 paralel kollu yıldız olarak hızlı devirde çalışır.
muratdaglı arkadaşımızın açıklamasında verdiği u2-v2-w2 uçlar ile benim bahsettiğim T4-T5-T6 uçları aynı şeylerdir. Karışıklık olmasın. Ben şemada T4-T5-T6 diye çizdiğim için öyle verdim.
Bu motoru sürücü ile çalıştırmak istediğimizde U1-V1-W1 uçlarını daimi olarak kısa devre edip, enerjiyi T4-T5-T6 uçlarından yani yüksek devir girişinin yapıldığı uçlardan enerjiyi vermeliyiz. Aşağıdaki şema kertenkelebek arkadaşımızın çizdiği şemanın açılmış halidir. Hepiniz sağlıcakla kalın.
Yanlış anlama olmasın hiçbir markanın satıcısı değilim, Siemens sürücülerde son ürünlerde çok sorunlar yaşadık. ABB ve VACON sürücüler
bence şu an en iyisi ancak vacon fiyat olarak çok uygun ayrıca şok bobini standart olarak
ürünle geliyor ayrıca bir para ödemene gerek yok. Eğer şok bobini takmazsan problem yaşarsın.
Çift hız konusu ise sürücü firması ile görüşmekte yarar var ancak bu tip uygulamayı ben
küçük güçte yapmıştım.
lütfen verilen güç şemasına biraz daha dikkat edin. çift devirli motor için bağlantı çoğu zaman karıştırılıyor .çünkü güç devresi y/ü ile aynı .ama kumanda şekli farklı .avantajlara gelince:motorun mekanik problemleri bile azalır. motorun devri değiştirilirken bile çekeceğifazla akımın önüne geçerek birkaç yılda maliyetini çıkarır. marka tavsiyesi olarak telemequanik i öneririm
Bizim iş yerinde 110 kw lık motor var bu motor blok taş kesen bir makinaya bağlı ve hiç bir sorun yaşamıyorum telemecanique altivar serisi bir invertör var kullanımı kolay ve arıza yapmaz eğer ilgilenirsen daha detaylı bilgi veririm
valla ben 5 metre mesafede yaklaşık 1 tonluk üniteyi dakikada 60 kere kere kaldırıp 60 kere durduran boru makinelerinde kullanılan uçan makas uygulaması imal ediyorum. control techniques diyorum. ne şok bobini aldım bu güne kadar ne de sürücü yolladım servise .... yada arızaya gittim sürücüden dolayı... gerisi hikaye ... amerikan malı.. tamam biraz pahalı ama tak çalıştır arkana bakmadan çık git.. motor bağlantıları mı nasıl bağlarsan bağla ama bil nasıl bağladığını sürücüde bilsin... ok o kada eminim...
arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. son durumu şöyle açıklayayım;
ABB, Siemens, telemecanique, gibi büyük üreticilerden teklif aldık. bu fanlardan 3 tane olduğu için şimdilik sadece bir tanesinde denenecek. ürün panosuyla birlikte gelecek ayrıca sorduğum sorudaki gibi sürücü çıkışları yüksek devir uçlarına bağlanıp, düşük devir uçlarından gelen kabloda bara üzerinden kısadevre edilecek.
yarın istanbuldaki otomasyon fuarına gidiyorum ordada üreticilerle fikir alışverişi yapıcam.
ürün satınalma onayı çıktıktan sonra yakın zamanda elimize ulaşıcak o zaman fotoğraflarını da çekip nasıl devreye aldığımızı yazarım. tekrar yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
sayın arkadaşım sana bir pratik tavsiyem olacak mevcut kontaktörlü yapıda motor hızlı dönerken yavaş uçları hangi konumda oluyorsa inverter bağladığında da o uçlar aynı olsun inverteri adapte ederken motorun çektiği akımın %10 fazlasını karşılayacak bir inverter seç mitsubishi inverter biraz pahalı olabilir fakat A700 serileri gayet iyi inverter parametrelerini ayarlarken kalkınma ve duruş parametreleri biraz yumuşak ayarla ki motorun anma akımlarını kontrol edebilesin pwm frekansını ayarlıyarakta tasarruf sağlayabilirsin
hocam leroysomeride düüne bilirsin hem firmanın kendi motorlarıda var sana yardımcı olabilirler ben leroy somer kullnıyorum adamlar agırşartlatda çalışan çok ii invertörleride var.lojistikdestekete alabilirsin sorunsuz.zaten fan çalışmasında frekansı 40hz bile çalıştırsan kara geçmiş olursun yada softstart cihazları var onlarada bakablirisin kolay gelsin