14.4 v şarjlı matkap

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bunlar sorumun cevapları değil ayrıca yorumumu yerecek açıklamalar da değil.

Sonunda yazmıştım aslında, 5 Amperlik olan yüksek ihtimalle yetersiz gelir. Daha detaylı nasıl yazabilirim ki? :)

Yorumu yermek olarak düşünmeyin, konuyu açan arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyoruz hepimiz.

Saygılar....
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Benim anlamadığım 1,2A lik cihaza 1,2A veya 2A önermeyip 5A veriyorsunuz, burdaki mantık nedir?
 
Batarya gurubu 1.2 Ah olabilir ama cihaz çalışma veya zorlanma durumunda daha fazla akım çekebilir.Batarya gurubu bu talebi karşılayabilir ama harici beslemeyi 1.2 A seçersek voltaj aşırı düşebilir veya yüksek akımdan dolayı kendini korumaya alabilir.Örnek arabalardaki akü genelde 60 Ah olur ama marş motorunun çektiği akım ilk etapta 60 amperin çok üzerinde olur.
 
Son düzenleme:
Dostum akude yazan 14.4 volt degeri ni-cd sarjli pillerin bos voltajinin 12 li seri grup toplam voltaji. 1.2 volt sarjli ni-cd pilin sarjli halde voltaji 1.5 volt ise sana 1.5x12=18 voltluk bir adaptor, matkabin yuke bindigi anda da 15-20 a lik guc kaynagi lazim
 
Dostum akude yazan 14.4 volt degeri ni-cd sarjli pillerin bos voltajinin 12 li seri grup toplam voltaji. 1.2 volt sarjli ni-cd pilin sarjli halde voltaji 1.5 volt ise sana 1.5x12=18 voltluk bir adaptor, matkabin yuke bindigi anda da 15-20 a lik guc kaynagi lazim

15-20 Amperi nasıl hesapladın açıklar mısın?
 
Arkadaşlar merhabalar.

Burada akıl karıştıran bir bilgi karmaşası var. Şarjlı matkap bataryasındaki amper bilgisi ile matkabın çalışırken çektiği amper ilişkisi farklı şeyler.

Şimdi örnek olması amacıyla aşağıdaki videoya ilginizi çekeceğim. Bir şarjlı matkabın yük altında çektiği akım 15-20 amperleri ANLIK olarak buluyor. Bu akımı piller anlık olarak verebiliyor. Ancak bu anlık akımı hesap etmeden düşük güçlü bir güç kaynağı ile Şebeke kaynaklı çalıştırmak istersek yük altında matkap bayılacaktır.

Bu konuda bir şarjlı matkap elektrikli olarak kullanılacak ise ilgili voltajda yüksek akım kapasitesine sahip bir güç kaynağı kullanılması şarttır.

Aşağıdaki ilgili videonun 3:40 süresinden sonrasına dikkatinizi çekiyorum. Bir şarjlı matkabın yük altındaki çektiği akım test ediliyor. Yorumlara bu bilgi çerçevesinde devam edebiliriz.

 
Arkadaşlar merhabalar.

Burada akıl karıştıran bir bilgi karmaşası var. Şarjlı matkap bataryasındaki amper bilgisi ile matkabın çalışırken çektiği amper ilişkisi farklı şeyler.

Şimdi örnek olması amacıyla aşağıdaki videoya ilginizi çekeceğim. Bir şarjlı matkabın yük altında çektiği akım 15-20 amperleri ANLIK olarak buluyor. Bu akımı piller anlık olarak verebiliyor. Ancak bu anlık akımı hesap etmeden düşük güçlü bir güç kaynağı ile şebeke kaynaklı çalıştırmak istersek yük altında matkap bayılacaktır.

Bu konuda bir şarjlı matkap elektrikli olarak kullanılacak ise ilgili voltajda yüksek akım kapasitesine sahip bir güç kaynağı kullanılması şarttır.

Aşağıdaki ilgili videonun 3:40 süresinden sonrasına dikkatinizi çekiyorum. Bir şarjlı matkabın yük altındaki çektiği akım test ediliyor. Yorumlara bu bilgi çerçevesinde devam edebiliriz.


Motorun yük altında yüksek akım çektiği bilimsel bir gerçek ama söz konusu motorun yük altında çektiği maximum akım ne kadar? Bunu hesaplayıp anlatacak bir bilgi sahibi çıkmadan 15A, 20A, 30A gibi rakamlar telafuz etmek bilgi kirliliği yaratır o kadar.
serkan arkadaş, güzel bir örnek vermişsin ama videodaki bataryanın üzerinde kaç amper yazıyor bulabilir misin acaba?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,079
Mesajlar
923,063
Kullanıcılar
451,369
Son üye
fthctn

Yeni konular

Geri
Üst