145 kw dc motor arada bİr İÇerİden patlama yapiyor

KORAY- Ü

Üye
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
250
Puanları
1
Yaş
40
dc motor arada bir içeriden patlama yapıyor tekrar start verdiğimizde bayağı bir zaman çalışıyor geri besleme takho jeneratörü ile çalışıyor sürücüsü ise baumüller kömürleri normal sargıları orjinal bu patlamayı neyden yapabilir arkadaşlar lütfen yardım.
 
arkadaşım anladıgım kadarı ile ya kullandıgın kömürler kalitesiz yada indiktif bobininde problem var

çünkü kömürler direk bobine deger bence kaliteli bir kömür kullan dene olmazsa bobini bir tornacıya götür kontrol etsin

kolay gelsin
 
takho jeneratöründen yapma ihtimali olabilirmi ayrıca motorun özelliğine göre kömürleri nasıl seçe biliriz
 
Kömür ve kömür seçimi özel bir konudur.Kaliteli üretim yapan firmaları tespit edip,onlarla beraber çalı-
şılması gerekir.Aşağıdaki firmalar ile temas kurabilirsiniz.
-Ünal Kardeş
-Elektrik Kömürleri
-Karbon Lorraine
-Sirma Elektrik
Kömürlerinizin kalitesinden,kesinlikle emin olmanız gerekir.
 
Arkadaşım sürücüden kaynaklanan bir probleminiz yok bunu söyleyebilirim.

Bence problem kullandıgın kömürden kaynaklanıyor.Birde şu olabilir.Kömür tutucularında sorun olabilir.Fazla bastırır ark yapar.motor üreticinin servisiyle baglantıya geçmeni öneririm.
 
Birde şu olabiliri eger patlama kollektörde oluyosa kısa devrede olabilir.Motorun markası nedir?
 
bunun sebebi birkaç şey olabilir

1. yukarda arkadaşların dediği gibi uygun olmayan kömür kullanımı
2. endüvi sargılarında kısa devre
3. zamanla kollektör terinalleri arasına biriken kömür tozunun kısadevrelere neden olması
4. kollektörün yıpranmış olması
5. uyartım akımının değişmesi (Gevşek bağlantı..vs nedeni ile)

İyi çalışmalar
 
motorun markası EW HOF ayrıca sürücünün verdiği arıza kodu aşırı akım patlama ise kollektör tarafı kömür spotunun bulunduğu yerden geliyor.
 
dc motorda uyartım nasıl oluyor onu ben anlamadım sonuçta senkron motor değilbu
benim bu konuyla ilgili söyleyeceğim şudur aşırı akım patlatması değilde kollektörün yastıklarında (kömürlerin bastığı yer) kollektörü söküp yastık aralarını temizlediğinde birde ark taşı ile yastığı temizlediğinde proplem kökünden çözülür diye düşünüyorum
bunun yanında birde motrun çalıştırdığı sistemde herhangi bir sıkışma yahut zorlanma yoksa proplem olmaz diye düşünüyorum
hata yine devam ederse kollektörü değiştirmen en mantıklısı
 
birde unutmadan ekleyeyim kollektörde şerare oluşmasının nedeni (aşırı akım patlaması diye tabir ettiğiniz)
yukarıda bahsettiğim yöntemler sonucunda devam ederse ve bu şerare sürekli yapmaya başlarsa kollektörün yenisini almanız gerekir ama büyük ihtimalle kolektördeki yastığın aralarındaki kömür birikintileri temizlendiğinde problemin çözülecektir
saygılarımla volkan
 

Forum istatistikleri

Konular
129,799
Mesajlar
930,195
Kullanıcılar
452,593
Son üye
cKaradeniz301

Yeni konular

Geri
Üst