160kw lık motorun kalkışında sorun var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Motorların boşta çalışma akımı genelde reaktif akımdır motor plakasında yazılı olan güç kat sayısı nedir eğer motorun cos : çok düşükse motor yüksek akım çekecek ve çekilen bu akım hat geriliminin düşmesine neden olacaktır. Sana tavsiyem motorun güç katsayısını 0.99 yapmandır.Q=Px(tan1-tan2) ve fan hava emişinide tamamen kapatmanı öneririm bunlarla çözüm bulamazsan fan beslemesine seri reaktör bağlamanı ve motor yol aldıktan sonra bir kontaktörle reaktörü şöntlemeni önerebilirim.
 
bende atlas copco nun 160kw 2 adet kompresörü var trafo gücü 2000 kva ve gayet sorunsuz yıldız üçgen çalışıyor hatta enerji kesilince 850 kva lık jeneratörlede çalışıyorum. 750 kw motoruda 7 kademe dirençle kaldırıyorum sorun olmuyor sen motoru iyi bir incele kavruk olabilir birde motor yerlimi bana rus malı bi motor geldi 110 kw üçgen 220 yıldız 380v yu trafoyu devreden çıkartıyordu ayrıca tedaş a bastırın fatura kesmesini bildiği gibi temiz enerji vermeyide bilmeli bence tedaşla firma yetkilileri konuşmalı 160 kw bi motor og yi nasıl çökertebilir onu tedaştan sorun bu arada il olarak nerde
 
bende atlas copco nun 160kw 2 adet kompresörü var trafo gücü 2000 kva ve gayet sorunsuz yıldız üçgen çalışıyor hatta enerji kesilince 850 kva lık jeneratörlede çalışıyorum. 750 kw motoruda 7 kademe dirençle kaldırıyorum sorun olmuyor sen motoru iyi bir incele kavruk olabilir birde motor yerlimi bana rus malı bi motor geldi 110 kw üçgen 220 yıldız 380v yu trafoyu devreden çıkartıyordu ayrıca tedaş a bastırın fatura kesmesini bildiği gibi temiz enerji vermeyide bilmeli bence tedaşla firma yetkilileri konuşmalı 160 kw bi motor og yi nasıl çökertebilir onu tedaştan sorun bu arada il olarak nerde

arkadaşım en son edindiğimiz bilgilere göre tredaş bulunduğumuz bölgenin çok yakınına kadar yüksek gerilim hattı çekeçekmiş.onun için şu anda herhangi bir işlem yapmadan bu hattın gelmesini bekliyoruz.

son olarak sorduğun soruya değinmek istedim.çalıştığım şirketi bir amerikan firması satın aldı,ve çok sıkı bir şekilde fabrika bilgileri ve çalişma prensiplerinin saklı kalmasını istiyorlar
 
montorda sorun olabilir
 
Arkadaşım bütün yorumlar gatey faydalı bilgiler içeriyor. Hepsini dikkate al bütün önerileri bir listede topla.
1 .Sisteminin güç katsayısı ne veya kompanzasyon sistemin doğru çalışıyormu bunu kontrol et.
2. Kablo kesitlrtini tekrar hesapla.
3. Ek noktalarını ve kesicileri kontrol et.
4. Motor bağlantı şeklini gözden geçir.
5. Motor rulmanlarını kontrol et.
6. Dahada ileri giderek rotoru (sincap kafes) kontrol et. (bazan rotor stator içinde çok fazla gezinir rulman ve
kapak sorunu olabilir.
7. Trafo tarafında bir sıkıntı olacağını sanmıyorum olası enson kontrol edilecek nokta.
Bunlarıda dikkate alark oluşturduğun listeyi maliyet sırasına göre hazırla ve takip et problem halledilecektir.

Kolay gelsin
 
arkadaşım merhaba 160kwlık motoru solftla yarım yükte calıştıramassın invertör kullan.
 
20 saniye cok fazla. Bu motor 10 saniyede kalkamıyorsa, yükünü azaltmak zorundasın. Soft starterin kalkış akımı kapasitesini sonuna kadar kullan. Akım sınırlaması yapma. Aksi taktirde motor devriliyor. Yani motora mumkun olan en kısa surede mumkun olan en yuksek akımı cekmesine izin vererek kaldır.
 
ozdemir53 ' Alıntı:
20 saniye cok fazla. Bu motor 10 saniyede kalkamıyorsa, yükünü azaltmak zorundasın. Soft starterin kalkış akımı kapasitesini sonuna kadar kullan. Akım sınırlaması yapma. Aksi taktirde motor devriliyor. Yani motora mumkun olan en kısa surede mumkun olan en yuksek akımı cekmesine izin vererek kaldır.

Sn. ozdemir53

mesajı ılk bastan ıtıbaren okuduysanız sn.enezli nin sikayeti kalkıs anında cekılen yuksek akımdan oturu sebekenın beslendıgı OG hattında bıle enerji düşümüne sebep olması bu sorunda benım kanaatımce oncekı cevaplardakı gıbı tedaşın hatlarından kaynaklanan bir problem gıbı tahmın edıyorum.Ama sızın dedıgınız gıbı motora en kısa zamanda ve en yuksek akımı cekmesıne musade edersek trafonun besledıgı dıger yerlerde voltaj dusumunden oturu ıstenmıyen durumlar oluşacaktır
 
enezli kardeş sizin sorununuz tıpkı bizim sorunun aynısı .Bizdede aynı güç motor aynı sofstarter aynı trafove aynı tedaş gerilim düşümü vardı. Çözüm:tedaştan ayrılıp teiaş tan bir fider aldık.(Eski fiderdeki diğer alıcıları başka fiderlere yönlendirdiler fiderde tek biz kaldık).otomatik kademeli trafo çözüm değil.Diger alıcılarında dalgalanmalara yol açar.
 
benim motorum bilyeli değirmeni kayışlı tahrik ediyor ve sizin fan yükünüzden daha ağır bir yük.kalkınma 15-20 sn buluyordu.konvertör denedik sağlıklı olmadı.(yük ağırlığından daolayı).Sorunu OG yi düzelterek çözdük.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst