220 Volt Yardımcı Sargılı Motorlarda Hız Kontrolu Yapılması Hakkında

gezer77

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
1,589
Puanları
73
Yaş
55
Ege Üniversitesinde görev yapan Yrd.Doç.Dr Necdet Yıldız hocamızın bu konu uzerine yaptığı çalışma ile ilgili yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Alıntıdır.Soma MYO Teknik Bilimler Dergisi
 

Ekli dosyalar

  • 12sayi5.rar
    557 KB · Görüntüleme: 825
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Teşekkürler.Acaba yeni nesil klima sistemlerinde kullanılan da bu değilmi.İnvertör tip diye satılanlar için söylüyorum.
 
220 v 3,3 kw yardımcı sargılı kondansatörlü ve merkezkaç anahtarlı (bobinajcıların platin dediği şey ) tek fazlı 1500 devir motorun hız kontrolu nasıl yapılır bilgisi olan varmı aceba. Yeni konu açmak istemedim başlık tam istediğim şey ama içerik çok yavan. Nerde anlatılan pic devresi nerde onun kartı nerde oun kodları. nerde sonuçlar. Bu yazıyıyı bir üniversite meslek yüksek okulunun bir görevlisi yazmış biede. Masal anlatır gibi anlatmış.
Lütfen yardım edin arattım bulamadım. Monefaze sürücüler varmı ? varsa nasıl olacak bizim kalkıştaki ana sargı ve kondan satörümüz. Kalkış frekansımız 10 hz olduğunda bu elemanlar hep devrede kalır. Muhtemelende aşırı akım çeker yanar.
Acizane frekans aralığımız 30-100 hz olsa kasnağıımızı küçültsek böylece yardımcı sargı gerektiği gibi devreden çıksa . ama 1500 devir olan motorumuz bu seferde normal çalışmada yüksek devir dönecek aceba motor bu devire mekanik olarak dayanabilirmi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,925
Mesajlar
921,729
Kullanıcılar
451,091
Son üye
yutu61

Yeni konular

Geri
Üst