220v Karavan Buzdolabi Sorunu

DC-DC dönüştürücünün nasıl kullanıldığı anlaşılmıyor. Sistem DC12V ise bir adet trafo ile AC220V önce DC18-24V gibi bir değere düşürülerek bu dönüştürücü ile akü kontrolsüz olarak (!) şarj edilebilir. Onun yerine AC220V'tan uygun güçte regülatör aracılığıyla elde edilecek DC18-24V solar panel girişinden girilerek akü kontrollü bir şekilde şebeke üzerinde şarj edilir. Böylece akü sürekli dolu olacağından belirtilen sorun oluşmaz. Ya da otomatik bir kontaktörle şebeke olduğunda sistemi inverterden ayrılarak (hatta bu durumda başka bir kontaktör de inverter akü bağlantısını ayırırsa, boştayken bile inverterin aküden güç çekmesi önlenmiş olur), sistem şebeke üzerinden beslenir. Sistemi kuran kimse biraz daha ayrıntı verebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,103
Mesajlar
933,156
Kullanıcılar
453,155
Son üye
kadir2357

Yeni konular

Geri
Üst