kondansatör devreden çıktıktan sonra eğer ona parelel bir yük yoksa, deşarj direnci/bobini bağlamak gerekecektir. Örneğin kompanzasyon panosunda kondansatör devreden çıktığında üzerindeki gerilimi yok etmek ancak deşarj direnciyle/bobiniyle mümkün olacaktır. Çünkü devreden çıktıktan sonra ona parelel bağlı bir yük kalmıyor.
Aynı şekilde eğer verdiğim bağlantı şekliyle değilde, ayrı bir kontaktör ve sigorta üzerinden(sn gezer77'nin verdiği bağlantı şekliyle) kondansatörü devreye alır çıkarırsak yine enerjisini boşaltmak için deşarj direnci/bobini gerekecektir.
verdiğim şekilde bağlantı yapılırsa, ekstra kontaktör, sigorta deşarj direnci kullanımına gerek kalmayacaktır. Çünkü kondansatör enerji kesildikten sonra motor sargıları üzerinden enerjisini boşaltacaktır.
Gözden kaçırdığım bir husus var mı bilemiyorum?
saygılar...