22kva motora lokal kompanzasyon

yukarıdaki şekle bakıldığında; deşarj direnç/bobinine gerek olmadığı, kondansatördeki gerilimin motor sargıları üzerinden boşalacağı görülecektir.

kondansatore desarj bobini takılmalıdır olakı motor ucuna baglanır ise motor boşta yani çalışmadıgı zaman kondansatorde çok kısa surede olsa d.c gerilim olacagından motorumuz sankı bi generator gibi çalışabilir bundan dolayı benim kanaatimce kondansatorun güç devresi ayırmak en mantıklısı

yukarıdaki şekle göre koyu kısımların nasıl mümkün olacağını anlamadım. gözden kaçırdığım şey nedir?

saygılar...
 
yukarıdaki şekle bakıldığında; deşarj direnç/bobinine gerek olmadığı, kondansatördeki gerilimin motor sargıları üzerinden boşalacağı görülecektir.



yukarıdaki şekle göre koyu kısımların nasıl mümkün olacağını anlamadım. gözden kaçırdığım şey nedir?

saygılar...

Üstad o zaman deşarj bobinini neden kullanıyorlar?
 
Üstad o zaman deşarj bobinini neden kullanıyorlar?

kondansatör devreden çıktıktan sonra eğer ona parelel bir yük yoksa, deşarj direnci/bobini bağlamak gerekecektir. Örneğin kompanzasyon panosunda kondansatör devreden çıktığında üzerindeki gerilimi yok etmek ancak deşarj direnciyle/bobiniyle mümkün olacaktır. Çünkü devreden çıktıktan sonra ona parelel bağlı bir yük kalmıyor.

Aynı şekilde eğer verdiğim bağlantı şekliyle değilde, ayrı bir kontaktör ve sigorta üzerinden(sn gezer77'nin verdiği bağlantı şekliyle) kondansatörü devreye alır çıkarırsak yine enerjisini boşaltmak için deşarj direnci/bobini gerekecektir.

verdiğim şekilde bağlantı yapılırsa, ekstra kontaktör, sigorta deşarj direnci kullanımına gerek kalmayacaktır. Çünkü kondansatör enerji kesildikten sonra motor sargıları üzerinden enerjisini boşaltacaktır.

Gözden kaçırdığım bir husus var mı bilemiyorum?

saygılar...
 
kondansatör devreden çıktıktan sonra eğer ona parelel bir yük yoksa, deşarj direnci/bobini bağlamak gerekecektir. Örneğin kompanzasyon panosunda kondansatör devreden çıktığında üzerindeki gerilimi yok etmek ancak deşarj direnciyle/bobiniyle mümkün olacaktır. Çünkü devreden çıktıktan sonra ona parelel bağlı bir yük kalmıyor.

Aynı şekilde eğer verdiğim bağlantı şekliyle değilde, ayrı bir kontaktör ve sigorta üzerinden(sn gezer77'nin verdiği bağlantı şekliyle) kondansatörü devreye alır çıkarırsak yine enerjisini boşaltmak için deşarj direnci/bobini gerekecektir.

verdiğim şekilde bağlantı yapılırsa, ekstra kontaktör, sigorta deşarj direnci kullanımına gerek kalmayacaktır. Çünkü kondansatör enerji kesildikten sonra motor sargıları üzerinden enerjisini boşaltacaktır.

Gözden kaçırdığım bir husus var mı bilemiyorum?

saygılar...

Peki dediğiniz ugulamada ilk yol verme anında sıkıntı yaratmıyor mu? Bunu bu şekilde uygulayan varmı acaba?
 
bu durumda ben bır sakınca goruyorum ama tabııkı bu sadece bır teorının yansıması
sımdı kondansator gerılım yuklu durumda vede bız bunu bır sargıdan desarj edıyoruz yanı bobın uclarına verıyoruz vede bu motor farzedelımkı yıldız baglı bu durumda acaba yuksek desarj akımı gecmezmı
ıkıncısı bobınler uzerıne sız gerılım uyguladıktan sonra gerılımı kestıgınızde uclarında ters yonde gerılım olusmuyormu bu durumda bır problemle karsılasılmazmı
 
bu durumda ben bır sakınca goruyorum ama tabııkı bu sadece bır teorının yansıması
sımdı kondansator gerılım yuklu durumda vede bız bunu bır sargıdan desarj edıyoruz yanı bobın uclarına verıyoruz vede bu motor farzedelımkı yıldız baglı bu durumda acaba yuksek desarj akımı gecmezmı
ıkıncısı bobınler uzerıne sız gerılım uyguladıktan sonra gerılımı kestıgınızde uclarında ters yonde gerılım olusmuyormu bu durumda bır problemle karsılasılmazmı

bende sorunun ne olabileceğini arıyorum. sn fahri bey'in bir başka konuda paylaştığı, T.Odabaşına ait güç faktörünün düzeltilmesi başlıklı yazıda, verdiğim bağlantı şekli için şöyle bir açıklama yapılmış.

"motor artık kınetik enerjiden dolayı dönmeye devam edecek , terminallerine bağlı olan kondansatör grubu vasıtasıyla uyarılarak asenkron generator gibi çalışacağından açma ve kontrol cihazının yük tarafında gerilim devam edecek nominal akımın iki katına kadar aşırı gerilim altında kalma riski ortaya çıkacaktır."

fakat bu cümle biraz ezber bir cümle geliyor bana. Beynimde olay somutlaşmıyor. Detaylı olarak meydana gelecek olan şeyin ne olduğunu bize aktarabilecek arkadaş var mı acaba?

saygılar...
 
bunları soylerken genelde motorlarda sargılara dc uygulayarak fren yapma yontemı pek tercıh edılmemekte bunun yerıne dısarıdan frenleme sıstemlerı kullanılmakta dıye bılıyorum cunku bır sure sonra sargılarda sorun yasanıyor
 
bende sorunun ne olabileceğini arıyorum. sn fahri bey'in bir başka konuda paylaştığı, T.Odabaşına ait güç faktörünün düzeltilmesi başlıklı yazıda, verdiğim bağlantı şekli için şöyle bir açıklama yapılmış.

"motor artık kınetik enerjiden dolayı dönmeye devam edecek , terminallerine bağlı olan kondansatör grubu vasıtasıyla uyarılarak asenkron generator gibi çalışacağından açma ve kontrol cihazının yük tarafında gerilim devam edecek nominal akımın iki katına kadar aşırı gerilim altında kalma riski ortaya çıkacaktır."

fakat bu cümle biraz ezber bir cümle geliyor bana. Beynimde olay somutlaşmıyor. Detaylı olarak meydana gelecek olan şeyin ne olduğunu bize aktarabilecek arkadaş var mı acaba?

saygılar...

Konu iyice dağılmış zannedersem. Motorlara kondansatör bağlanırken self-Excitation önlenmesi için, komp. gücü hesaplanırken motorun boştaki akımı kullanılır ve bu hesaptan çıkacak değerin üzerinde kond. gücü kullanılmaz. Buda motor durmadan çok önce kondansatörlerin deşarj olarak tekrar devreye girmeye hazır olmasını sağlar.
Kontaktörlere bağlanan sönümleme dirençleri ile kondansatör üzerlerine takılan deşarj dirençlerinin amaçları farklıdır.Sönümleme dirençleri kondansatörü besleyen kontaktörün kontakları kapanırken ortaya çıkan kapatma akımlarının tepe değerlerini minimize etmek ve gerilimin sinizoidal yapısının bozulmamasını sağlamaktır.
Kondansatörlere takılan deşarj bobinleri ise şebekeden ayrılan kondansatörlerin gerilimini 1 dakika içerisinde 50 V a düşürerek daha emniyetli bölgeye çekilmesini sağlamaktır.
 
Tristör anahtarlamalı münferit kompanzasyon isterseniz o da olur, kondansatörü boşaltmak zorundada kalmazsınız, sık sık değişen yüklerde sorun olmaz:)
 
Tristör anahtarlamalı münferit kompanzasyon isterseniz o da olur, kondansatörü boşaltmak zorundada kalmazsınız, sık sık değişen yüklerde sorun olmaz:)

bağlantı şekli ve maliyeti hakkında bilgi verirmisiniz?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,059
Mesajlar
932,638
Kullanıcılar
453,041
Son üye
İHSAN DOĞAN

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst